2 kwietnia 1900 roku firma Daimler-Motoren-Gesellschaft postanowiła nazywać swoje samochody „Mercédès”, po córce Emila Jellinka. Ten austriacki biznesmen, mieszkaniec Nicei, handlował automobilami Daimlera i zapisywał je do udziału w wyścigach.
Pierwszy pojazd o melodyjnym hiszpańskim imieniu – Mercedes 35 PS – wywołał sensację podczas wyścigu w Nicei już w marcu 1901 r. – nie tylko z powodu bardzo zaawansowanej techniki, która pozwoliła wygrać mu kilka wyścigów, ale także z uwagi na bardzo elegancki wygląd.
Mercedes 35 PS uchodzi za prototyp nowoczesnego samochodu, a dzięki swojej postępowej konstrukcji stał się wzorcem dla całej branży motoryzacyjnej. Paul Meyan, ówczesny sekretarz generalny francuskiego automobilklubu (Automobile Club of France), po wyścigowym tygodniu powiedział: Weszliśmy w erę Mercedesa.
Od tamtej pory chłodnice osobowych samochodów Daimlera zdobił zakrzywiony napis „Mercédès”. Nazwa została zarejestrowana jako znak towarowy 23 czerwca 1902 r., a od 26 września 1902 r. była chroniona prawem.
Niebawem nazwa marki – zmieniona na „Mercedes-Benz” po połączeniu spółek Daimler i Benz w czerwcu 1926 r. – stała się zarówno wyrazem, jak i symbolem przywiązania do luksusu oraz innowacji.
Nasza pogoń za perfekcyjnym urzeczywistnieniem luksusu i siły napędowej w postaci innowacji to część DNA naszej marki. Stanowi podstawę jej trwałego sukcesu. Nasz design potrafi zmienić atrakcyjnie »opakowaną« technologię i emocjonującą inscenizację w godne pożądania doświadczenie, jak obecnie ma to miejsce na przykład w przypadku nowego kompaktowego GLA lub progresywnego EQC.
szef designu w Grupie Daimler - Gorden WagenerDo dziś Mercedes-Benz jest jedyną marką motoryzacyjną, która nosi imię kobiety.
Kobiety takie jak Mercédès Jellinek czy Bertha Benz od samego początku kształtowały historię sukcesu Mercedes-Benz. Dzięki naszej inicjatywie She's Mercedes, zapoczątkowanej w 2015 r., kontynuujemy tę tradycję wśród naszych licznych klientek na całym świecie. Przyszłość Mercedes-Benz w fascynujący sposób połączy zrównoważony rozwój z luksusem.
szefowa marketingu Mercedes-Benz AG - Bettina Fetzer
Od 2016 r. Mercedes-Benz niezmiennie jest najcenniejszą marką samochodów luksusowych na świecie; jest też jedyną europejską marką w pierwszej dziesiątce rankingu „Best Global Brands 2019” autorstwa Interbrand, znanej amerykańskiej firmy konsultingowej wyspecjalizowanej w wycenie marek.
Źródło: Daimler