Pełną relację z 16. Targów Inter Cars, w której opisana jest oferta części zamiennych i akcesoriów samochodowych można przeczytać tutaj. Ofertę wyposażenia warsztatowego opisaliśmy w osobnej relacji.
Prezentujemy miechy zawieszenia do pojazdów ciężarowych, autobusów i naczep. Mamy produkty dwóch marek - ContiTech i Phoenix. Nowością na targach jest prezentowana po raz pierwszy w Polsce prasa do montażu miechów zawieszenia w pojazdach użytkowych. Urządzenie wzbudza duże zainteresowanie klientów. Mamy także nowe katalogi – edycja 2017/2018 – ulotki informacyjne, służymy także pomocą techniczną.
ContiTech - Ireneusz Kontecki
Prasa do miechów zawieszenia do wstępnego nawijania membrany jest przeznaczona do marek ContiTech, Phoenix i Prime-Ride. Urządzenie zapobiega przypadkowym uszkodzeniom membran podczas montażu.
Firma Covind prezentowała pełną gamę swoich produktów do nadwozi ciężarówek i pojazdów użytkowych.
Bardzo się cieszymy z partnerstwa z Inter Cars. Swoją obecność na targach wykorzystujemy do zaprezentowania całej gamy naszych produktów do nadwozi pojazdów ciężarowych i użytkowych, w tym również nowości na ten i przyszły rok.
dział Marketing & Communication firmy Covind - Valentina OrtaldaMarka Danblock należy do skandynawskiej firmy Roulunds Braking. Na targach Inter Carsprezentowała ofertę klocków hamulcowych dla pojazdów ciężarowych i autobusów.
Prezentowane przez nas klocki hamulcowe są nowością w naszej ofercie. Zastosowanie technologii wire mesh w płytce nośnej zapewnia m.in. wysoką wytrzymałość na ścinanie materiału od płytki. Lepsze połączenie materiału ciernego z płytką nośną zapobiega powstawaniu korozji wewnętrznej, a zastosowanie trwałego pokrycia płytki metalowej chroni przed korozją. Dodatkowo klocki posiadają specjalną powłokę, która pozwala im szybko się dotrzeć z tarczą, krótko po zamontowaniu. Ich płytka ma również wygrawerowane dane o producencie, co ułatwia ewentualne reklamacje.
Product Manager marki Danblock - Przemysław RadziszewskiNa stoisku Diesel Technic goście Targów Inter Cars mogli zapoznać z całą gamą produktów i katalogów DT Spare Parts, a także z premierową w Polsce marką – Siegel Automotive obejmującą takie produkty jak m.in. elementy nadwozia, kabiny, oświetlenie, asortyment elektryczny.
Naszym celem jest prezentacja obydwu marek. Szczególną wagę przywiązujemy do produktów Siegel Automotive, na których promocji skupiamy się już od zeszłego roku. Wyjaśniamy jakie są warunki gwarancji na produkty i co oferujemy w gamie Siegel Automotive - obecnie jest to blisko 1,1 tys. produktów. Z kolei oferta DT Spare Parts obejmuje ponad 35 tys. referencji do pojazdów ciężarowych, naczep i autobusów.
Partner Marketing Manager w Diesel Technic AG - Carina Kaatze
Dla gości stoiska przygotowano również film instruktażowy ekspertów Diesel Technic, na którym prezentowane były metody montażu części niemieckiej marki.
Motywem przewodnim stoiska firmy Dinex były elementy układów wydechowych do pojazdów ciężarowych, spełniające normy Euro IV i Euro V. Przy stoisku firmy goście targów mogli zobaczyć wydech spełniający właśnie te normy, który skonstruowano specjalnie do ciężarówki Scania. Nie była to jedyna nowość.
W tej chwili Dinex pracuje nad wprowadzeniem do produkcji układów wydechowych spełniających normę Euro 6, a przy tym na bieżąco rozszerza swoją ofertę tych spełniających normy Euro IV i Euro V. Opracowywane są również nowe rozwiązania w zakresie rur elastycznych.
kierownik działu handlowego firmy Dinex - Marcin LiszewskiAmerykańska firma Donaldson, specjalizująca się w filtracji dla różnych branż, również prezentowała swoją ofertę w Strefie Ciężarowej Targów Inter Cars. Przedstawiła swój nowy produkt.
Naszą nowością jest filtr powietrza produkowany dla Mercedesa Actrosa MP4 na rynek OE. Liczymy, że niebawem będziemy go również oferować na aftermarkecie.
Donaldson - Michael HolušaW Strefie Ciężkiej firma ElringKlinger nastawiła się na prezentację swoich osiągnięć na rynku OE, pokazując m.in. silnik ciężarówki Volvo, który zawierał w sobie części niemieckiej marki zarówno z rynku OE jak i aftermarketu.
Z nowości w naszej ofercie oprócz uszczelek prezentujemy również części z tworzywa sztucznego jak pokrywę zaworów czy miskę olejową. Są to części, które ElringKlinger dostarcza na rynek OE. W przyszłości możliwe, że będziemy je również oferować na aftermarkecie.
ElringKlinger - Korneliusz Kąkol
Oprócz tego wystawca zachęcał gości do udziału w firmowej akademii online, która zawierała quiz z pytaniami.
Firma Exide zaprezentowała m.in. swoje nowe akumulatory do pojazdów ciężarowych.
Nasz najnowszy akumulator StrongPRO HVR jest odpowiedzią na nowe wymagania konstrukcyjne względem pojazdów ciężarowych na terenie Unii Europejskiej, zgodnie z którymi zbiornik AdBlue znajduje się w miejscu, gdzie do tej pory był zamontowany akumulator. Sama bateria została ulokowana w tylnej osi, gdzie akumulator jest narażony na wstrząsy. HVR (High Vibration Resistant) to wysoka odporność na wibracje. Zastosowano w nim również dodatki węglowe do masy czynnej, które przyspieszają doładowanie akumulatora w czasie jazdy, a także wydłużają jego żywotność.
Kierownik Marketingu Polska & WNP firmy Exide Technologies - Mariola MichalczykGłówną część stoiska należącej do Inter Cars spółki Feber stanowiła naczepa, którą wystawiono przed wejściem do Hali A Targów.
W tym roku prezentujemy naczepę o pojmeności 49 metrów sześciennych z tylnym zamknięciem klapodrzwi, o bardzo bogatym wyposażeniu. Poza standardowym wyposażeniem, takim jak osie Jost Polska, opony Bridgestone R168 wstawiliśmy układ pneumatyczny Knorr-Bremse rozbudowany o dwie kamerki - jedną cofania nad tablicą rejestracyjną, a drugą wewnątrz skrzyni. Ciekawostką jest tu malowanie skrzyni naczepy. Po raz pierwszy wykonaliśmy lakierowanie w kolorze szarym matowym, co wraz z motywem opracowanym przez nasz dział grafiki tworzy ciekawy efekt wizualny.
kierownik działu handlowego Feber - Łukasz Toboła
Poza naczepą goście mogli również poznać ofertę firmy – osłony pod lampy, uchwyty blokujące drzwi naczepy i wiele innych.
Na naszym stoisku prezentujemy m.in. czujniki kąta skrętu kierownicy do pojazdów MAN i autobusów Setra. Poszliśmy również w stronę układów chłodzenia - prezentujemy elektryczną pompę wody sterowaną przy pomocy sprzęgła elektromagnetycznego. Wprowadzamy coraz bardziej rozbudowane części elektryczne i elektroniczne, bo to na nich będzie się skupiała praca pojazdów ciężarowych przyszłości.
doradca techniczny febi bilstein - Robert MrozekNa stoisku Haldex goście mogli się zapoznać z całą aktualną ofertą producenta.
Tym razem skupiamy się na naszym hamulcu tarczowym do osi naczepowych. Prezentujemy przede wszystkim zestawy naprawcze, narzędzia do naprawy hamulców i nasze klasyczne produkty takie jak moduł EBS-u, towarzyszące mu zawory pneumatyczne z obwodu hamulcowego i zawieszenia, a także produkty przygotowania powietrza jak osuszacz, odolejacz czy zawory odwadniające. Oprócz tego mamy jeden z modeli naszych siłowników naczepowych czy też dźwignie rozpieraka, z czego Haldex najbardziej słynie.
dział części zamiennych i wsparcia technicznego firmy Haldex - Grzegorz JanikNa stoisku marki Highway International prezentowano głównie chłodnice marki TitanX, od 2010 r. są montowane u zwycięzców konkursu „International Truck of the Year” takich jak m.in. Scania, Volvo, czy Iveco.
W tym roku prezentujemy głównie chłodnice do ciężarówek, a także dla przemysłu. Pokazujemy również sprzęgła wiskotyczne, kondensatory, parowniki, zbiorniki wyrównawcze, dmuchawy i regulatory. Naszą absolutną nowością, którą staramy się wyeksponować jest chłodnica oleju retardera.
Regional Sales Manager firmy Highway International - Rafał BlicharskiSpecjalnie na 16. Targi Inter Cars firma przygotowała szereg nowości produktowych.
Prezentujemy najnowsze produkty takie jak części do osi Josta i Mercedesa, które znajdują się w ofercie sieci Inter Cars od początku tego roku, a także nowy model sprzęgu do naczep z pneumatycznym wypinaniem. Kolejną nowością jest ta prezentowana po sąsiedzku na stoisku Febera - elektrycznie sterowane nogi podporowe, ułatwiające proces opuszczania i podnoszenia.
dyrektor handlowy Jost Polska - Jarosław ChojnackiPoza swoimi produktami Knorr-Bremse promował również usługi, które realizuje ze swoimi partnerami.
Zależy nam na tym, żeby pokazać klientom Inter Cars, że Knorr-Bremse poza szeroką gamą produktów oferuje również różnego rodzaju usługi czy też szkolenia. Wspólnie z firmą Truck Services zaprezentowaliśmy markę Econics, którą stanowią produkty fabrycznie regenerowane przez Knorr-Bremse w fabryce w czeskim Libercu.
Knorr-Bremse Polska - Damian MyszkaW Strefie Ciężkiej firma Mahle prezentowała nowości, wśród których najbardziej wyróżniały się alternatory, rozruszniki i nowy filtr marki Knecht.
Ten filtr to zupełnie nowa konstrukcja wykonana według naszego autorskiego projektu. Jest on wyposażony w separator wody, co pozwala na jednoczesne oddzielenie zanieczyszczeń oraz wody z paliwa.
regionalny menedżer sprzedaży w Mahle Polska - Marcin Lewiński
Wystawca przygotował również dla gości konkurs w składaniu pierścieni tłokowych na czas, gdzie główną nagrodę stanowiły tzw. narzędzia multitool.
Niemiecki producent postawił na mniej formalną prezentację swojej oferty, a większe otwarcie na klientów i spotkania z nimi. Goście mogli skosztować drinków przygotowywanych na miejscu, a także zrelaksować się przy muzyce dzięki obecnemu na stoisku DJ-owi. MANN-FILTER nieprzypadkowo eksponował tym razem moduł filtracyjny do pojazdów ciężarowych.
Po uzyskaniu mocnej pozycji na rynku filtracji dla samochodów osobowych, teraz chcemy rozwijać się również w kierunku pojazdów ciężarowych. W związku z tym zorganizowaliśmy specjalną promocję ciężarową, której finał odbywa się właśnie na Targach Inter Cars.
Sales Manager marki MANN-FILTER - Filip Dudziński
Przedstawiciele firmy byli cały czas do dyspozycji gości, by porozmawiać o jej ofercie, dotyczącej również filtrów przeciwpyłkowych z dużym naciskiem na polifenylowe antyalergiczne filtry Frecious Plus.
Na stoisku firmy Meritor na odwiedzających ogromne wrażenie robiła wystawiona tam oś do pojazdów ciężarowych.
Jest to model niedostępny obecnie w Europie, ale już stosowany w pojazdach poruszających się na terenie Azji, Australii i Ameryki Północnej. Zarówno jej rozmiary, jak i tonaż mogą robić wrażenie, bo akurat ta druga miara wynosi aż 20 ton.
szef sprzedaży w firmie Meritor na Polskę, Czechy i Słowację - Jarosław Tokarz
Poza tą osią Meritor zaprezentował również swoje produkty wchodzące w skład układu hamulcowego – tarcze, klocki i zaciski hamulcowe.
Głównym wydarzeniem w namiocie marki Mobil były zawody Mobil Delvac Strong Traker – turniej w siłowaniu się kierowców. Tytuł Strong Trakera trafia do najlepszego zawodnika z uprawnieniami do prowadzenia pojazdów ciężarowych.
Przy okazji zawodów Mobil Delvac Strong Traker promujemy również nasze najnowsze oleje dedykowane do pojazdów użytkowych z linii Light Duty, do których należą: olej półsyntetyczny o lepkości 10W40 z niebieską etykietą o nazwie Mobil Delvac Light Commercial Vehicle oraz olej syntetyczny o lepkości 5W40 z czerwoną etykietą o nazwie Mobil Delvac City Logistic, występujący obecnie w 4 typach: dla Mercedesa, dla VW, dla Forda i dla aut koncernu PSA. Spodziewamy się, że w ciągu pół roku pojawi się jeszcze piąty produkt przystosowany do samochodów Renault, co pozwoli nam wtedy pokryć nawet 80 proc. rynku.
Exxon Mobil - Jerzy DomaszczyńskiW Strefie Ciężarowej firma Nissens zaprezentowała pełną ofertę dla pojazdów ciężarowych – chłodnice cieczy, chłodnice intercoolerów, dmuchawy kabinowe i podzespoły klimatyzacji.
naszych nowości prezentujemy kompletne sprzęgło wentylatora, które jest oferowane w komplecie ze śmigłem oraz samo sprzęgło bez śmigła.
Nissens Polska - Dariusz BiałowąsNa stoisku w Strefie Ciężkiej niemiecki producent prezentował ofertę dla pojazdów ciężarowych i maszyn rolniczych. Firma pokazała m.in. sprzęgło do traktorów i sprzęgła do pojazdów ciężarowych, wykorzystujące samoregulację, która przedłuża ich żywotność oraz optymalizuje warunki pracy i obciążenia, którym są poddawane. Pojawiły się również łożyska marki FAG, z których nowością był zestaw FAG SmartSET.
To gotowe do montażu rozwiązanie naprawcze łożysk kół dla pojazdów ciężarowych, autobusów i przyczep przygotowane specjalnie dla rynku części zamiennych. Składa się z pary fabrycznie zmontowanych i nasmarowanych łożysk, ze wstępnie ustawionym luzem. Jedyna czynność, którą musi wykonać mechanik to nasadzenie łożyska na lub w piaście pojazdu lub naczepy. Jest to rozwiązanie bardzo zaawansowane technologicznie, wykorzystujące najnowsze zdobycze technologii łożyskowania, chociażby takie jak specjalna powłoka zabezpieczająca przed mikropęknięciami i korozją. W zestawach oferujemy również narzędzia do montażu łożysk w osi, które ułatwiają pracę mechanika i minimalizują ryzyko popełnienia przez niego błędu.
Schaeffler - Maciej ModelskiNowością dla rynku ciężarowego, prezentowaną przez włoskiego producenta, jest urządzenie dedykowane do pojazdów ciężarowych – eTruck.
Zapewnia ono możliwość zdalnej doagnostyki i wykonywania zaawansowanych czynności diagnostycznych w pojazdach ciężarowych poza warsztatem. Jest to system dedykowany warsztatom posiadającym już urządzenia Texy z modułem oprogramowania TRUCK i pozwala na zdalne świadczenie usług pojazdom, które znajdują się poza warsztatem. Dzięki temu rozwiązaniu kierowca unika konieczności korzystania z usług przygodnych warsztatów. Rozwiązanie to oparte jest na kilku elementach – kość wpinana jest do gniazda OBD pojazdu, wymiana informacji oparta jest na łączności Bluetooth pomiędzy urządzeniem a telefonem komórkowym kierowcy.
dyrektor marketingu firmy Texa - Barbara MasłowskaDane są przekazywane przede wszystkim do warsztatu, który ma stały podgląd informacji technicznych dotyczących pojazdu i może wykonać zaawansowaną diagnostykę, która obejmuje wszystkie systemy mające bezpośredni wpływ na możliwość jazdy pojazdu.
Chodzi o to, żeby samochód nie stanął na drodze, ale żeby mógł kontynuować jazdę. Są to przede wszystkim takie systemy jak silnik, filtry DPF, system AdBlue, skrzynia biegów. Szacunkowo oceniamy, że dzięki temu urządzeniu można obniżyć o 50 proc. koszty obsługi technicznej pojazdu.
- Barbara MasłowskaW Strefie Ciężkiej prezentowała się również polska firma oświetlenia samochodowego PTS „WAŚ”. Goście stoiska mogli przyjrzeć się szerokiej gamie oświetlenia przygotowanego specjalnie dla pojazdów ciężarowych.
Obecnie produkujemy 3 tys. różnego rodzaju lamp w 20 tys. odmian. Prezentujemy nowości, takie jak lampy do pojazdów ciężarowych i do naczep z ruchomym kierunkowskazem. Używamy specjalnego materiału, dzięki któremu uzyskujemy efekt neonu. Poza miganiem, światło kierunkowskazu przesuwa się wzdłuż powierzchni świecącej w lampie.
współwłaściciel firmy PTS „WAŚ” - Leszek WaśPrezentujemy również nowe światła obrysowe w różnych wersjach, gdzie również króluje wersja neonowa. Neon to światło diody przepuszczone przez specjalny materiał, który sprawia, że unikamy drażniącego dla oka widoku punktu. Tworzy się natomiast efekt powierzchni świecącej, przypominającej OLED-y.
- Leszek Waś
Każdy z gości stoiska otrzymywał od wystawcy jego materiały reklamowe oraz gadżety.
W strefie ciężkiej firma Valeo skupiła się na prezentacji całego swojego portfolio produktowego dla pojazdów ciężarowych oraz autobusów.
Mamy tutaj próbki wszystkich naszych produktów. Można ich dotknąć, rozkręcić, dokręcić, zapytać, rozwiać wątpliwości. Przede wszystkim skupiamy się na naszym głównym produkcie, jakim jest sprzęgło. Promujemy 2-letnią gwarancję na wszystkie nasze komponenty i zestawy sprzęgłowe z zastosowaniem w pojazdach ciężarowych i autobusach, które wprowadziliśmy w zeszłym roku. Jesteśmy dumni z jakości naszych pierwszo montażowych produktów, stąd też wydłużamy ich gwarancję do 2 lat. Szczycimy się także coraz szerszą gamą sprzęgieł z zastosowaniem do najnowszych pojazdów spełniających normę Euro VI. W tej kategorii pojazdów Valeo jest już liderem, jeśli chodzi o produkcję sprzęgieł na rynek OE, a wszystkie sprzęgła spełniające normę Euro 6 oferujemy już na rynku wtórnym.
Truck Product Manager Valeo Service Eastern Europe - Dominik StanaszekMamy też kilka ciekawostek na stoisku. Są to m.in. reflektory dalekosiężne CIBIE, marki podległej Valeo. Rozpoczęliśmy w tym roku także kampanię reklamową okładzin ciernych naszych tarcz sprzęgłowych. Pokauzjemy próbki różnych okładzin ciernych stosowanych na tarczach sprzęgłowych. Prezentujemy i wyjaśniamy szczegóły techniczne dotyczące okładzin ciernych dedykowanych do skrzyń zautomatyzowanych, a także okładzin do skrzyń manualnych, wyjaśniamy czym się różnią.
- Dominik Stanaszek
Na stoisku Valeo nie zabrakło także klocków hamulcowych.
Są to klocki hamulcowe Valeo OptiPACK, naszej marki wprowadzonej kilka lat temu na rynek polski. Cieszą się dużym zaufaniem klientów. Od kilku lat oferujemy je na polskim rynku wtórnym. Na stoisku można zobaczyć przekrój klocka, prześledzić proces jego produkcji, w jaki sposób okładzina cierna jest mocowana do tylnej blaszki i przekonać się o jakości i niezawodności tego rozwiązania.
- Dominik Stanaszek
Dodatkową atrakcją dla gości był quiz.
Jest to test wiedzy o Valeo. Można się wykazać wiedzą na temat produktów marki oraz dotyczącą samej branży motoryzacyjnej. Dla wszystkich uczestników przewidzieliśmy drobne upominki w formie nagrody. Traktujemy to też jako dobrą zabawę i jesteśmy po prostu ciekawi jaki jest poziom wiedzy odwiedzających o naszych produktach.
- Dominik StanaszekW Strefie Ciężkiej nie zabrakło również marki Vanstar, która zaprezentowała gościom Targów swoją kompleksową ofertę układów wydechowych do pojazdów ciężarowych, a także ramy ozdobne do ciężarówek.
Oprócz samych elementów układów wydechowych do pojazdów ciężarowych i ram ozdobnych poszerzyliśmy naszą ofertę o nową dziedzinę, jaką jest gięcie profili do ciężarówek.
przedstawiciel firmy Vanstar -W ramach oferty ciężąrowej prezentujemy m.in. automatyczną, 9-biegową skrzynię biegów, drążki reakcyjne Lemförder oraz sprzęgła Sachs do pojazdów ciężarowych. Pokazujemy także produkt, który ma zastosowanie w przemyśle ciężkim, czyli skrzynię biegów Ergopower, wykorzystywaną m.in. w ciężkich maszynach budowlanych, czy ogromnych podnośnikach widłowych. Pokazujemy także skrzynie biegów najczęściej występujące w pojazdach ciężarowych, czyli manualną skrzynię biegów EcoSpeed czwartej generacji oraz zautomatyzowaną skrzynię biegów AS Tronic.
ZF - Wojciech GałczyńskiZdjęcia: Bartosz Pniewski, Maciej Wapiński