Texa świętuje wypuszczenie ze swoich linii produkcyjnych 20-tysięcznego urządzenia z serii Navigator TXB, interfejsu diagnostycznego zaprojektowanego do naprawy motocykli i quadów. Osiągnięcie takiej liczby produkcji zbiegła się z rocznicą dwudziestolecia wejścia Texa do sektora diagnostyki motocykli.
W 2001 roku Texa, jako pierwsza firma na świecie specjalizująca się w diagnostyce elektronicznej, zdecydowała się wdrożyć urządzenia do diagnostyki jednośladów, przewidując z wyprzedzeniem rosnące znaczenie elektroniki również w tym sektorze. W tamtych czasach elektronika w motocyklach ograniczała się do kilku podzespołów i tylko w najbardziej prestiżowych motocyklach.
Obecność w tej branży od samego początku pozwoliła Texa podążać swobodnie za jej ewolucją. Pomocne okazało się również to, że w ostatniej dekadzie rozwiązania techniczne stosowane w samochodach przeniesione zostały do motocykli, jak np. sondy lambda, ABS, zawieszenie kontrolowane elektronicznie, kontrola ciśnienia w oponach TPMS itp. Dziś motocykl wyższej klasy może posiadać nawet do piętnastu jednostek sterujących.
Inwestycja w sektor motocyklowy była posunięciem, które mogło wydawać się wówczas przedwczesne, jednak umożliwiło objęcie systemem diagnostycznym TEXA znacznie ponad 90% komponentów elektronicznych tego sektora. Dzięki innym doświadczeniom byliśmy w stanie nadążyć za bardzo szybką ewolucją ostatnich lat, która doprowadziła do tego, że najnowsze jednoślady stosują te same rozwiązania co samochody, nawet takie jak radary pokładowe, które zaczynają pojawiać się w Ducati.
prezes Texa - Bruno Vianello
Texa nawiązała najbardziej trwałe relacje z tym bolońskim producentem motocykli, stając się od 2011 roku jej oficjalnym dostawcą narzędzia diagnostycznego.
Obecna wersja urządzenia, Navigator TXB Evolution, jest w stanie podłączyć się do gniazd diagnostycznych wszystkich pojazdów dwukołowych i quadów, komunikując się z odpowiednimi jednostkami sterującymi na pokładzie, identyfikując usterki i udostępniając mechanikowi za pośrednictwem oprogramowania diagnostycznego IDC5 BIKE szereg informacji technicznych, takich jak biuletyny, karty techniczne, wartości nominalne i interaktywne schematy dedykowane dla każdego modelu, oferujące prawdziwie zintegrowaną bazę danych. Oprogramowanie jest stale aktualizowane, poprzez wydawane okresowo aktualizacje, które obejmują wszystkie nowe modele wprowadzane na rynek, aby utrzymać jego wydajność na doskonałym poziomie.
Wszystkie prace związane z tworzeniem oprogramowania i baz danych są wykonywane przez firmę Texa we Włoszech. 20 000 egzemplarzy urządzenia serii Navigator TXB zostało wyprodukowanych na liniach produkcyjnych we Włoszech.
Źródło: Texa