Kolejna edycja konferencji odbyła się w hotelu Bania Thermal & Ski w Białce Tatrzańskiej. Jednym z głównych bohaterów wydarzenia był nowy katalog ProfiAuto do zamawiania części i akcesoriów motoryzacyjnych, który w nowej wersji ma być najbardziej intuicyjnym, łatwym w obsłudze i zaawansowanym narzędziem na rynku. Jego debiut przewidziano na listopad tego roku. Podczas tegorocznego spotkania eksperci Moto-Profil mówili także o rozwoju marek własnych ProfiAuto – ProfiPower, OYODO oraz JPN oraz o tym, jak rozwijać swoje firmy, m.in. tworząc nowe oddziały i rozbudowując działalność w okolicy swoich regionalnych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych.
Jednym z gości specjalnych konferencji był Tomasz Bęben – prezes Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM), który wskazywał, jak istotna jest współpraca Moto-Profilu z polskimi i zagranicznymi organizacjami działającymi na rzecz niezależnego aftermarketu. Zarówno Tomasz Bęben, jak i Adam Kapek – wiceprezes Moto-Profilu, w swych prezentacjach mówili także o kondycji branży w ostatnich latach oraz o dobrych prognozach na jej przyszłość.
Drugim z gości specjalnych był jeden z najczęściej nagradzanych mówców motywacyjnych w Polsce – Szymon Kudła, który wyjaśniał uczestnikom, jak skutecznie sprzedawać usługi w ciągle zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej. Na wydarzeniu obecny był ponadto Fotios Katsardis, prezes TEMOT International – największej międzynarodowej organizacji zrzeszającej niezależnych dystrybutorów części i akcesoriów dla motoryzacji na świecie, której Moto-Profil jest jedynym przedstawicielem w Polsce (w kategorii samochodów osobowych).
Część merytoryczną konferencji zakończyła gala wręczenia nagród dla partnerów sieci, którzy w ubiegłym roku wyróżniali się w kluczowych obszarach działalności biznesowej, takich jak wykorzystanie nowoczesnych narzędzi IT, marketing, perfekcyjne prowadzenie finansów firmy, doskonałość operacyjna czy rozwój firmy i marki na lokalnych rynkach.
30 lat Moto-Profilu, a tym samym trzy dekady budowania niezależnego rynku aftermarketowego w Polsce i Europie, to oczywiście powód do wielkiej dumy. Natomiast nie chcemy oglądać się wyłącznie za siebie, bo kluczowa jest przyszłość. Dlatego skupiamy się obecnie na rozwoju nowych technologii, które pozwolą naszym partnerom i kontrahentom na włączenie szóstego biegu w rozwoju ich biznesów. Na tegorocznej konferencji chcieliśmy im przekazać, że tak mocno rozbudowany organizm, jakim jest największa w Polsce i jedna z największych na naszym kontynencie sieć niezależnych hurtowni, sklepów i serwisów, to szansa na rozbudowę także ich firm. Dlatego cały czas pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, jak choćby „gwiazda” naszej konferencji – nowa wersja katalogu ProfiAuto, który będzie intuicyjnym i dopracowanym narzędziem, pozwalającym zamawiać części szybko, łatwo i intuicyjnie. Przypomnieliśmy także, że rozwój elektromobilności to nie tyle zagrożenie, co szansa dla naszej branży. Z analiz branżowych wiemy, że w najbliższych kilkunastu latach Polacy i większość europejskich krajów nie przesiądzie się od razu do „elektryków”, a pozostanie przy samochodach używanych, z tradycyjnym napędem. Choć oczywiście musimy przygotowywać się na elektromobilność, to w jej wolnym rozwoju widzimy szansę na przyspieszenie niezależnego rynku aftermarketowego w najbliższych latach – mówi Michał Tochowicz, prezes Moto-Profilu.
W trakcie wieczornego bankietu swój symboliczny finał miał także jubileuszowy konkurs, związany z 30-leciem Moto-Profilu, o rekordowej puli nagród w wysokości 1,7 miliona złotych. Kluczyki do samochodów marki Škoda Fabia odebrali klienci, którzy w trakcie trwania konkursu uzyskali największą liczbę punktów w programie partnerskim MP BENEFITS.
Partnerami wydarzenia byli czołowi dostawcy części i akcesoriów dla branży motoryzacyjnej, w tym: ATE, Bosch, Brembo, Castrol, Denso, febi bilstein, FILTRON, JPN, MANN-FILTER, Monroe, NRF, OSRAM, OYODO, ProfiPower, Philips, Schaeffler, VARTA, Valeo, Tomex, ZF, Zimmermann.
Źródło: Moto-Profil