Nowe czujniki EGT mają zastosowanie w około 8 mln pojazdów marek BMW, Citroen, FIAT, MINI, Peugeot i Toyota. Informacje o nowych częściach są już dostępne w e-katalogu Denso i w katalogu TecDoc. Przykładowe zastosowania znajdują się w poniższej tabeli:
Różne rodzaje czujników w układzie sterowania silnikiem (EMS) wykrywają stan działania silnika i przekazują te informacje do modułu ECU silnika, który z kolei steruje różnymi typami siłowników elektrycznych, by silnik działał z optymalnymi parametrami. Czujnik EGT – który znajduje się przed katalizatorem utleniającym (DOC) i/lub przed filtrem cząstek stałych (DPF) – wykrywa temperaturę odprowadzanych spalin i przesyła tę informację w postaci sygnału do modułu ECU, w celu sterowania pracą silnika i skutecznego zmniejszania emisji.
Ze względu na udoskonalone wykrywanie temperatury przez czujnik EGT, wielkość wtrysku paliwa koniecznego do spalenia cząstek oraz ilość cząstek stałych w filtrze DPF jest dokładnie oszacowana – dzięki czemu skuteczniej przebiega proces „wypalania” filtra DPF. W rezultacie emitowane są czystsze spaliny, zmniejsza się również zużycie paliwa wykorzystywanego w procesie „regeneracji” filtra DPF. Co więcej, kontrolowana jest także temperatura katalizatora, dzięki czemu nie ulega on przegrzaniu i nadmiernemu zużyciu.
Źródło: Denso