W trakcie pracy akumulatora zachodzą procesy chemiczne i fizyczne. Niektóre z nich, takie jak korozja kratki akumulatora, są niepożądane. Korozję przyspiesza wysoka temperatura, o którą nietrudno pod maską samochodu w czasie wielotygodniowych, letnich upałów. Dlatego przed nadejściem jesieni warto skontrolować stan akumulatora.
Akumulator z wyższej półki posiada bardziej zaawansowaną technologię. W przypadku akumulatorów Boscha jest to kratka PowerFrame wykonana w technologii wytłaczania. Dzięki niej, w porównaniu do konwencjonalnego akumulatora, możliwe jest uzyskanie większej liczby cykli ładowania i rozładowania, co przekłada się na łatwiejszy rozruch zimą. Kratka tego rodzaju zapewnia też większą wytrzymałość akumulatora.
W pierwszym półroczu 2018 r. już 70% nowych samochodów zarejestrowanych w Polsce posiadało system Start/Stop. W takim samochodzie podczas wymiany akumulatora należy pamiętać o zastosowaniu produktu w odpowiedniej technologii – Bosch S5 AGM lub S4 EFB, dostosowanego do pracy w trybie Start/Stop. Dodatkowo, przy wymianie nowy akumulator należy zarejestrować w sterowniku silnika za pomocą testera usterek.
W obecnie produkowanych samochodach jest nawet kilkadziesiąt różnych sterowników i układów elektronicznych. Zwiększona została również liczba układów komfortu, zasilanych elektrycznie. Najczęściej wspomaganie układu kierowniczego jest już elektryczne, a układy klimatyzacji, nawiewów i multimediów są bardzo rozbudowane. Stąd akumulator zasila obecnie dużo więcej urządzeń, niż jeszcze 20 lat temu. Dlatego warto wybrać solidny produkt z dobrej półki.
artykuł sponsorowany przez firmę Bosch