CATL zaprezentowało baterię „Shenxing”, która zapewnia zasięg 400 km po 10-minutowym ładowaniu.
Masowa produkcja nowego rodzaju baterii jest planowana jeszcze w 2023 roku, natomiast pierwsze samochody w nią wyposażone dostępne będą na początku 2024 roku. Nowy rodzaj baterii pozwoli na osiągnie zasięgów na poziomie 700 km.
Bateria ta jest wykonana w technologii LFP, jednak można ją ładować w strategii 4C.
CATL podczas prezentacji baterii zapewniło, że akumulator Shenxing ma lepszą wydajność w niskich temperaturach i można go naładować do 80 procent w 30 minut, nawet przy temperaturze -10°C.
23 czerwca 2022 r. firma CATL zaprezentowała baterię Qilin. Zeekr Zeekr 001 jest już oferowany z wersją akumulatora w tej technologii pozwalającą na zasięg ponad 1000 km.
19 kwietnia tego roku CATL zaprezentował swój pomysł na Condensed Battery (bateria skondensowana) drugiego dnia salonu samochodowego w Szanghaju, mówiąc, że gęstość energii pojedynczego ogniwa wynosi nawet 500 Wh/kg. Oczekuje się, że Condensed Battery firmy CATL będzie używany w samolotach elektrycznych i może być również używany w pojazdach elektrycznych, a wersja dla pojazdów elektrycznych będzie gotowa do masowej produkcji w ciągu roku.
Zarówno bateria Qilin, jak i bateria skondensowana mają wyższe koszty, przy czym wersja Zeekr 001 wykorzystująca wersję baterii Qilin o bardzo dużym zasięgu kosztuje około 100 000 juanów (14 000 USD) więcej niż zwykła wersja.
W przypadku Shenxing Battery, CATL celuje w przystępny cenowo rynek, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że nie dominuje na rynku LFP.
Źródło: CATL, CNEVpost