5 faktów na temat koreańskich marek samochodów | MOTOFAKTOR

5 faktów na temat koreańskich marek samochodów

Koreańskie auta w wielu kwestiach przegoniły marki istniejące na rynku od dziesięcioleci.

 

  • W ubiegłorocznej ankiecie „Vehicle Dependability Study” firmy analitycznej J.D. Power Kia znalazła się na 3. miejscu pod względem ogólnej niezawodności pojazdu wśród wszystkich marek z wynikiem 97/100. Lepiej wypadły tylko marki Lexus i Porsche. Kia zajęła też najwyższe miejsce wśród marek na rynku masowym
  • Od kilku lat koreańskie modele są wśród najmniej awaryjnych aut w teście „Auto Świata”
  • Hyundai zaprezentował szybciej elektrycznego SUV-a niż Audi, chociaż o aucie niemieckiej marki było głośniej
  • Do dziś Kia oferuje 7-letnią gwarancję na swoje samochody
  • W latach 2019-2020 Hyundai zdobył dwukrotnie tytuł Mistrza Świata Konstruktorów w WRC, a jego barw bronili indywidualni rajdowi Mistrzowie Świata: Sébastien Loeb i Ott Tänak
  • Więcej informacji w polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora. Jeśli chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży — zapisz się na nasz newsletter

 

Kiedy w połowie lat 90-tych XX wieku koreańscy producenci samochodów zaczęli oferować swoje produkty na polskim rynku byli kojarzeni z tańszą i słabszą jakościowo alternatywą dla niemieckich lub japońskich aut. Ponad 20 lat później sytuacja wygląda zupełnie inaczej.

Kia i Hyundai bardziej niezawodne niż BMW czy Volvo

Raport „Vehicle Dependability Study” firmy analitycznej J.D. Power powstaje na podstawie uwag zgłaszanych przez właścicieli nowych aut po trzech miesiącach ich użytkowania. Oceniają swoje nowe auta pod względem właściwości jezdnych, osiągów silnika, pracy skrzyni biegów oraz jakości wykonania poszczególnych elementów i łatwości obsługi. W ubiegłorocznej ankiecie Kia znalazła się na 3. miejscu pod względem ogólnej niezawodności pojazdu wśród wszystkich marek z wynikiem 97/100. Lepiej wypadły tylko marki Lexus i Porsche. Kia zajęła też najwyższe miejsce wśród marek na rynku masowym. Ogólnie w zestawieniu Hyundai Motor Group otrzymała również cztery nagrody segmentowe za modele Genesis G80, Kia Optima, Kia Sorento i Kia Sportage.

 

Do podobnych wniosków doszli także dziennikarze tygodnika „Auto Świat”, którzy przeprowadzili coroczny test jakości samochodów oparty na obiektywnych kryteriach, własnych doświadczeniach oraz opinii niezależnych mechaników. Wśród najmniej awaryjnych aut od kilku lat są modele Hyundai.

Pierwszy elektryczny SUV w klasie kompaktowej jest z… Korei

Audi e-tron – pierwszy elektryczny SUV niemieckiego producenta wzbudzał duże zainteresowanie podczas i niedługo po prezentacji. Tymczasem, kilka miesięcy wcześniej, podczas wiosennych targów w Genewie swoją premierę miał elektryczny SUV w klasie kompaktowej sygnowany marką Hyundai. Według jego producentów na wyróżnienie w elektrycznej wersji Hyundai Kona zasługiwał przede wszystkim zasięg blisko 500 km na jednym ładowaniu.

 

Nie były to pierwsze kroki marki Hyundai na polu alternatywnych źródeł energii wykorzystywanych w pojazdach. Na targach CES w Las Vegas świat motoryzacji mógł podziwiać nowe auto zasilane ogniwami wodorowymi – Hyundai NEXO. Czas tankowania wodoru wynosi ok. 5 minut, a zasięg modelu NEXO na jednym baku wodoru wynosi ok. 800 km. Jest to jednak auto, które wyprzedza obecne czasy, ponieważ największą barierą w rozpowszechnianiu aut z napędem wodorowym jest niewielka liczba sieci stacji tankowania wodoru, nawet w najbardziej rozwiniętych technologicznie państwach.

Kia nadal jedyna w 7-letniej gwarancji

Pomimo tego, że samochody marki Kia są dostępne na polskim rynku już od 1995 r., to dla wielu klientów stały się zauważalne dopiero kilkanaście lat temu, kiedy koreański producent zaczął promować 7-letnią gwarancje na wszystkie oferowane modele. Dzisiaj jest to wciąż znak rozpoznawczy tej marki. Co ciekawe, jest to nadal jedyny producent na europejskim rynku oferujący tak długi okres gwarancyjny.

Pomimo tego, że 7 lat jest wymienne na 150 tys. przejechanych kilometrów, a warunki gwarancyjne uwzględniają elementy pojazdu z ograniczoną gwarancją, to wielu klientów uważa, że tak długi okres gwarancyjny jest wyznacznikiem pewności producenta do jakości oferowanych samochodów. Co ważne, może to być także istotny punkt dla kierowców poszukujących samochodów używanych, ponieważ nadal będą one objęte gwarancją producenta. Zauważamy, że jest to ważny element także dla naszych klientów. 2-3-letnie model Kia, ale i wszystkie koreańskie marki cieszą się coraz większym zainteresowaniem.

Dyrektor Zarządzający Master1.pl, sieci sprzedaży samochodów pokontraktowych, należącej do Grupy Masterlease - Grzegorz Grodecki

Wielkie nazwiska WRC w zespole Hyundai i 2 tytuły w klasyfikacji konstruktorów

Kiedy mówimy o samochodach w wersjach WRC od razu myślimy o sławetnych modelach Subaru Impreza, Mitsubishi Lancer Evolution, Fordzie Focus lub ewentualnie Suzuki SX4 czy Skoda Fabia. Tymczasem w wersji WRC dostępne są również dwa modele koreańskiego producenta. Są to Hyundai Accent oraz i20. Oba modele zostały zbudowane dla reaktywowanego w 2012 zespołu Hyundai Shell Mobis World Rally Team, który w 2014 r. powrócił do Rajdowych Mistrzostw Świata. W barwach zespołu jeździło jak dotąd dwóch Mistrzów Świata WRC: Sébastien Loeb i Ott Tänak. Indywidualnie nie wywalczyli tytułów w barwach Hyundaia, ale zapewnili mu w latach 2019-2020 tytuł w klasyfikacji konstruktorów.

Nagradzane za design

Niemal wszystkie marki mogą pochwalić się niebanalną stylistyką swoich samochodów. Jednak tylko wybrane są doceniane przez niezależnych ekspertów w dziedzinie projektowania. W ostatniej edycji konkursu „iF design” elektryczny crossover Kia EV6 zdobył nagrodę za design w kategorii „Samochody/pojazdy”, a także w trzech innych kategoriach: „Sklepy/salony” (za przestrzeń marki EV6 Unplugged Ground), „Interfejs produktu” (za system informacyjno-rozrywkowy EV6 ) oraz „Tekstylia/Ściana/Podłoga” (dla trójwymiarowego hybrydowego materiału GEONIC użytego w kabinie EV6). 2022 rok to kolejny rok, w którym Kia zdobyła nagrody „iF design”.

 

„iF Design Award” to jeden z najbardziej liczących się na świecie konkursów w dziedzinie designu. Od ponad 60 lat certyfikat iF uznawany jest jako znak doskonałości projektowej. Co roku w konkursie bierze udział kilka tysięcy firm z całego świata. W 2019 roku firmy z 57 krajów zgłosiły łącznie ponad 11 000 produktów, które zostały ocenione przez niezależne międzynarodowe jury złożone z 75 ekspertów w dziedzinie projektowania.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).