Napęd elektryczny z elektrownią na pokładzie
Zestaw ogniw paliwowych to kluczowa technologia Toyoty Mirai. Ogniwa paliwowe wytwarzają prąd w reakcji tlenu z powietrza i wodoru przechowywanego pod ciśnieniem w zbiorniku z włókna węglowego i odpornego tworzywa. Wodór dostarczany do ujemnej anody uwalnia elektron, który przechodzi do dodatniej katody, generując prąd. Po uwolnieniu elektronu atom wodoru staje się jonem. Przechodzi do katody, gdzie łączy się z tlenem, tworząc wodę. Samochód jest wyposażony w dwa zbiorniki na wodór o łącznej pojemności 122 l, które w pełni zatankowane zapewniają zasięg 550-700 km.
Bezemisyjność
Jedynym produktem ubocznym wytwarzania prądu w ogniwach paliwowych jest woda. Mirai nie zanieczyszcza powietrza ani środowiska, nie generując żadnych szkodliwych emisji ani dwutlenku węgla. Wodorowa Toyota jest przy tym bardzo cicha – silnik elektryczny pracuje niemal bezgłośnie.
Jednobiegowa przekładnia
Toyota Mirai ma jednobiegową, bezpośrednią przekładnię, która działa znacznie płynniej niż tradycyjne skrzynie biegów w samochodach spalinowych. Silnik elektryczny dostarcza maksymalny moment obrotowy od chwili startu w pełnym zakresie prędkości. Dzięki temu Mirai jest bardzo zrywny i rozpędza się liniowo, osiągając 100 km/h w 9,6 s. Elektryczna Toyota na ogniwa paliwowe ma moc 154 KM.
Samochód jako źródło prądu
Toyota Mirai nie tylko generuje prąd do zasilania silnika elektrycznego, ale może służyć jako źródło prądu dla innych urządzeń. W bagażniku znajduje się gniazdo, do którego można podłączyć zewnętrzne odbiorniki. Mirai z powodzeniem zastąpi generatory Diesla, nie powodując hałasu ani zanieczyszczenia powietrza i dostarczając wystarczającą ilość energii dla domu jednorodzinnego na dwa dni.
Sportowe opony Michelin
Mirai dobrze trzyma się drogi nie tylko dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości. Samochód otrzymał jedne z najlepszych opon dostępnych na rynku – Michelin Primacy MXC4 215/35R-17, zaprojektowane w taki sposób, aby podnieść komfort jazdy i przyspieszyć reakcję samochodu na działania kierowcy. Opony powstały w technologii Comfort Control Michelina – ich wzór został zoptymalizowany komputerowo, a proces produkcji jest maksymalnie precyzyjny, aby zredukować wibracje i hałas podczas toczenia. Bieżnik to także zaawansowana technologia, która sprawia, że te całoroczne opony zapewniają bardzo dobrą przyczepność w deszczu i na śniegu.