Konferencja podsumowująca działanie sieci Q Service Castrol odbyła się w należącym do niej warsztacie samochodowym Polauto przy Alei Marszałka Józefa Piłsudskiego 1F w podwarszawskich Markach. Warsztat istnieje od 2004 roku, ale jak zapewnia jego właściciel, po przystąpieniu do Q Service Castrol zyskał nowych klientów i poszerzył usługi.
Po trzech latach obecności na polskim rynku sieć posiada już 500 warsztatów. Działalność sieci podsumowali przedstawiciele firm Inter Cars i Castrol.
W trzy lata udało nam się zbudować jeden z wiodących konceptów sieciowych w Polsce. Marki Inter Cars i Castrol po raz kolejny udowodniły, że doskonale rozumieją potrzeby kierowców, oferując im profesjonalne usługi naprawcze i odpowiadając na ich rosnące oczekiwania. 500 warsztatów pod szyldem Q Service Castrol to dla nas olbrzymia satysfakcja, ale także zobowiązanie do dalszej pracy nad rozwojem sieci.
kierownik sieci serwisowych Q Service Castrol - Marta CiesielskaObecność w sieci Q Service Castrol to bardzo szerokie korzyści dla warsztatów. Serwis zyskuje przede wszystkim rozpoznawalny szyld i wsparcie marketingowe, ale nie tylko. To także ciągłe szkolenia dostosowane do potrzeb dynamicznie rozwijającego się rynku motoryzacyjnego i pojawiających się na nim nowych technologii, pomoc w promowaniu firmy w wyszukiwarkach internetowych, czy dostarczanie bieżących informacji o zmianach prawnych, które mogą mieć wpływ na działalność warsztatów samochodowych.
Od ponad 30 lat, jako Inter Cars wspieramy warsztaty samochodowe. Teraz, dzięki sieci Q Service Castrol, wspólnie z marką Castrol wyznaczyliśmy nowe standardy w branży. Stworzyliśmy innowacyjny koncept, który jest doceniany zarówno przez przedsiębiorców, jak i przede wszystkim, przez kierowców. Dzięki wspólnym wartościom, takim jak: pewność, jakość i profesjonalizm w zaledwie trzy lata staliśmy się jednym z wiodących graczy na polskim rynku.
dyrektor sprzedaży i marketingu Inter Cars S.A. w Polsce - Wojciech Twaróg
Do przystąpienia do sieci Q Service Castrol zachęca właściciel warsztatu samochodowego Polauto w Markach.
Q Service Castrol pomaga prowadzić warsztat. Oferuje szkolenia - od podstawowych do bardzo skompliowanych, dotyczących napraw. Nie żałuje przystąpienia do sieci. Zyskaliśmy dodatkowych klientów, których nigdy do tej pory nie mieliśmy. Byliśmy warsztatem szybkiej obsługi, a w tej chwili robimy dużo poważniejszych napraw. Zachęcam inne warsztaty do przystapienia do sieci.
właściciel warsztatu Polauto w Markach, należącego do sieci Q Service Castrol - Paweł ZarębaQ Service Castrol współpracuje z uznanymi markami – dostawcami części i komponentów, na czym zyskują warsztaty zrzeszone w sieci i ich klienci. Warsztaty sieciowe dają klientom gwarancję na silnik po zastosowaniu oleju silnikowego Castrol Edge™, Magnatec™ lub GTX™ – gdyby przez następne 12 miesięcy (albo 10 000 km) wystąpiła awaria silnika, koszty części i naprawy zapewnia Castrol.
Jeśli klient zdecyduje się na wymianę w serwisie Q Service Castrol klocków i tarcz hamulcowych na produkty ATE, w przypadku ich zużycia przed osiągnięciem przebiegu 50 000 km lub przed upływem 36 miesięcy od daty zakupu serwis gwarantuje wymianę tarcz na nowe ATE.
Na opony Semperit lub Continental klient serwisu Q Service Castrol otrzymuje 12 miesięcy gwarancji na wszystkie uszkodzenia mechaniczne opon.
500 punktów na mapie polski to bardzo satysfakcjonujący wynik. Jesteśmy obecni wszędzie tam, gdzie potrzebują nas kierowcy. Osiągnięcie tego poziomu wymaga od nas skupienia się na ciągłym podnoszeniu jakości i standaryzacji. Ponadto bacznie obserwujemy to, co dzieje się w branży i sukcesywnie wprowadzamy nowości odpowiadające oczekiwaniom klientów. Konsekwentnie zmierzamy w kierunku, który wyznaczyliśmy sobie na początku drogi – stać się najlepszą w kraju siecią zrzeszająca niezależne serwisy samochodowe.
- Marta CiesielskaObecnie w Polsce do sieci serwisowych należy 1/3 wszystkich warsztatów. Europejskim liderem w tej dziedzinie jest Norwegia, w której do sieci należy aż 88% warsztatów. W Niemczech, Francji, Włoszech oraz Szwecji ponad połowa wszystkich serwisów jest zrzeszona w sieciach.
Nasze międzynarodowe doświadczenie pokazuje, że trend ten będzie się coraz bardziej rozwijał. Jedną z największych przewag sieci serwisowych nad małymi warsztatami jest szybkie reagowanie na stale zmieniające się potrzeby klientów. Przy obecnym zaawansowaniu technologicznym samochodów, klienci oczekują od mechaników wysoko specjalistycznej wiedzy i wyposażenia, które nie zawsze udaje im się znaleźć w mniejszych serwisach.
dyrektor sprzedaży na Europę Centralną i Wschodnią w firmie Castrol - Leszek RadzikowskiWarsztaty zrzeszone w sieci Q Service Castrol mogą liczyć także na wsparcie w zakresie szkoleń, które pozwolą ich mechanikom obsługiwać pojazdy zeroemisyjne. Na wprowadzenie od 2035 r. zakazu sprzedaży w Unii Europejskiej nowych samochodów spalinowych przygotowane są zarówno warsztaty, jak i Castrol oraz Inter Cars.
Elektryfikacja niewiele zmienia w podejściu, jakie powinien mieć warsztat. Ważna jest wiedza, ważny jest sprzęt i software, jaki mamy do naprawy. W przeszłości widzieliśmy już wiele zmian technologicznych pojazdów - od samochodów hybrydowych, poprzez wszelkie systemy wspomagania kierowcy, czujniki - samochody cały czas ewoluują i elektryfikacja jest jedną z tych zmian. W Inter Cars już dziś mamy specjalny dział zajmujący się samochodami zeroemisyjnymi. Ważne jest to, że nazywamy go działem samochodów zeroemisyjnych, a nie elektrycznych. Jesteśmy zdania, że technologia jeszcze nie została wybrana. Mamy wiele technologii na rynku i jako dystrybutor powinniśmy dostarczać części i wiedzę do wszystkich tych pojazdów. Dzisiaj oczywiście są to głównie ładowarki, kable, prostowniki, ale w przyszłości będziemy rozszerzać ofertę.
prezes zarządu Inter Cars S.A. - Maciej Oleksowicz
W tym roku Castrol wprowadził na rynek oleje przekładniowe Castrol ON EV do pojazdów elektrycznych specjalnie do użytku przez ASO i niezależne warsztaty. Płyny Castrol ON do pojazdów elektrycznych są certyfikowane jako neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla.