70% kierowców co najmniej raz do roku zmienia coś w swoim aucie | MOTOFAKTOR

70% kierowców co najmniej raz do roku zmienia coś w swoim aucie

Według raportu SW Research "Co chcemy zmienić w swoim samochodzie?", blisko 3/4 kierowców co najmniej raz do roku zmienia coś w swoim aucie.

Kierowcy coraz częściej wprowadzają zmiany w swoich pojazdach, dotyczące głównie aspektów wizualnych takich jak tuning, przemalowanie, oklejenie folią, odnowienia lakieru, wnętrza auta. Wynika to przede wszystkim z szerzącej się mody nadawania autu własnego, niepowtarzalnego charakteru. Prawie 70% ankietowanych wprowadza takie ulepszenia raz do roku, z czego 44% co najmniej raz na pół roku. Co ciekawe, tylko mała grupa 13% badanych deklaruje, że w ciągu ostatnich 3 lat nic nie zmieniało. O czym to świadczy? Dlaczego coraz więcej osób personalizuje swoje samochody?

Dlaczego wprowadzamy zmiany w swoich samochodach?

Polacy zmieniają wygląd samochodów, ponieważ chcą by wyglądały na nowsze, ale też dlatego, że pragną nadać im więcej elementów typowych dla właściciela. Ponad 1/3 badanych (36%) wskazuje także na potrzebę dostosowania auta do swoich potrzeb oraz stylu jazdy. Jest również grupa Polaków, która sądzi, że oklejanie samochodu foliami to domena zarezerwowana dla fanów tuningu, a części po prostu znudził się dotychczasowy wygląd pojazdu.

Wprowadzanie drobnych zmian daje możliwość nadania drugiego życia maszynie, ze względu na odświeżenie wyglądu. Mimo zaawansowanych systemów zabezpieczających co czwarty ankietowany wprowadza zmiany zapewniające poprawę bezpieczeństwa auta oraz pasażerów. Spora część osób skupia się na tuningu i chce podciągnąć osiągi swojego samochodu. Polacy różnią się, jeśli chodzi o wprowadzane modyfikacje – część w ciągu roku planuje wymianę felg (28%) lub innych elementów wnętrza i wyposażenia (23,6%). Jednak spora grupa bardzo chętnie inwestuje w oklejenie samochodu folią do zmiany koloru (13,8%) oraz do zabezpieczenia lakieru (13,4%).

W czasach masowej produkcji aut, kierowcy szukają rozwiązań indywidualnych i wyjątkowych. Dlatego coraz bardziej popularne stało się personalizowanie samochodów, poprzez dostosowanie ich do swoich potrzeb. Jednym z bardzo cenionych trendów ostatnich lat jest oklejanie samochodu, które pozwala odmienić wygląd pojazdu przez częściową lub całkowitą zmianę koloru pojazdu. Taka technika jest swego rodzaju dobrem luksusowym i usługą premium, dzięki której czujemy się wyjątkowi.

3M Poland - Karolina Mojeścik

Ile pieniędzy jesteśmy w stanie przeznaczyć na wprowadzenie zmian w swoim samochodzie?

W związku z szerzącym się trendem dostosowywania samochodu do swoich potrzeb jesteśmy w stanie przeznaczyć coraz więcej pieniędzy na wprowadzaną metamorfozę. Największe wydatki deklarują kierowcy, którzy pragną okleić folią całe auto lub jego wybrane elementy. Prawie 40% Polaków planuje przeznaczyć na tę usługę od 3000 zł do 6000 zł, natomiast taką kwotę na oklejenie poszczególnych elementów samochodu chce wydać co trzeci ankietowany. Wśród kierowców, 20% z nich deklaruje wydać ponad 3000 zł na modyfikacje lub zmiany silnika oraz na obniżanie lub podwyższanie zawieszania. Najmniej kierowcy wydają na zmianę opon (oprócz sezonowej wymiany) – 61% ankietowanych wydaje poniżej 1500 zł na takie usługi.

Jakie produkty do zmiany wyglądu karoserii są najczęściej wybierane i najbardziej znane?

Polacy są coraz bardziej świadomi i wiedzą, jak mogą zmienić wygląd swojego auta. Najbardziej znanymi produktami do zmiany wyglądu karoserii są lakiery  (66,1% respondentów), folie do przyciemniania szyb (65,7%) oraz folie ochronne do lakieru (44,6%). Rosnącą popularnością cieszą się folie do zmiany koloru pojazdu (43,8% ankietowanych zna ten produkt), które umożliwiają kreowanie wizerunku pojazdu według gustów właściciela, podkreślając jego indywidualność.

Car wrapping, czyli oklejenie samochodu folią, jest coraz bardziej popularny, a oklejanie samochodu stało się pasją dla wielu osób. Coraz częściej wśród kierowców i pasjonatów zastosowanie znajdują również folie z nadrukowaną grafiką, które zna ponad 30% respondentów. Pozwalają one na wykorzystanie powierzchni pojazdu w aspekcie reklamowym lub też dla pełnej personalizacji prywatnego auta. Dla uzyskania optymalnego efektu oklejenia auta, warto zwrócić uwagę na właściwe wykonanie usługi. Aplikacja przez wykwalifikowanych specjalistów to gwarancja realizacji założonego efektu i estetycznego wyglądu auta. Co jest najważniejsze przy oklejaniu samochodu?

To technika wykonania projektu oraz jakość produktów. Samodzielnie można przykleić pasek folii, okleić mały fragment karoserii czy wnętrza samochodu, ale przy oklejaniu całościowym zaleca się, żeby robiła to osoba, która przeszła odpowiednie szkolenie i będzie wiedziała, jak poprawnie przygotować powierzchnię auta i jak dobrać materiał do oklejania, ze względu na różnorodność folii. Należy również pamiętać, że każde oklejenie możemy usunąć po miesiącu, roku, a nawet latach użytkowania. Folie 3M dają nam tę możliwość, ponieważ mają klej usuwalny – jeżeli usuwamy ją po kilku latach, schodzi razem z klejem. Dopóki na aucie jest oryginalny lakier, możemy dać gwarancję, że usuniemy folię bez żadnej ingerencji w stan powierzchni lakieru.

certyfikowany trener 3M z The Wrap Center - Rafał Żmuda

 

Osoby, które obawiają się podjęcia decyzji o oklejeniu całego samochodu, mają możliwość fachowej konsultacji w salonach certyfikowanych aplikatorów 3M Endorsed. Instalator posiadający certyfikat przeszedł program weryfikujący umiejętności i wiedzę w zakresie aplikacji, prowadzony przez oficjalne centrum szkoleniowe 3M – The Wrap Center. Dodatkowo, rozważając oklejenie swojego auta, warto skorzystać z dostępnych wizualizatorów celem zobaczenia, jak auto będzie wyglądało po zastosowaniu folii oraz zapoznać się z realizacjami zamieszczanymi przez aplikatorów na stronie www.3MCentrumInspiracji.pl.

 

Źródło: 3M Poland

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).