ACEA komentuje kwestię unijnej dyrektywy AFID | MOTOFAKTOR

ACEA komentuje kwestię unijnej dyrektywy AFID

ACEA chce jak najszybszego przeglądu dyrektywy AFID ze strony Komisji Europejskiej, aby czym prędzej zaczęto wdrażać jej zapisy.

Komisja Europejska wielokrotnie wskazywała, że ​​zamierza dokonać przeglądu dyrektywy w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych (AFID). Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) uważa, że ​​nadchodzący przegląd AFID ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia długoterminowych celów Europy w zakresie dekarbonizacji i osiągnięcia neutralności węglowej w sektorze transportu.

 

Osiągnięcie dowolnego celu w zakresie emisji CO2 po 2020 r. Będzie w dużej mierze zależeć od dostępności infrastruktury dla pojazdów o napędzie alternatywnym. Właśnie dlatego ACEA wzywa Komisję Europejską do przyspieszenia przeglądu AFID, powinno to nastąpić jak najszybciej i do skoncentrowania się na szybkim wdrażaniu. W tym celu niniejszy dokument przedstawiający stanowisko ACEA zawiera 10 kluczowych zaleceń dotyczących przeglądu dyrektywy w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych.

 

Niedawno Komisja przedstawiła również szczegółową ocenę krajowych ram polityki (NPF-ów), które koncentrują się na wdrażaniu AFID (wcześniej znanej jako dyrektywa w sprawie infrastruktury paliw alternatywnych lub DAFI) przez państwa członkowskie UE. Ta ocena NPF-ów stanowi wyraźne potwierdzenie, że inwestycje w infrastrukturę paliw alternatywnych są opóźnione.

 

Potrzeba bardziej intensywnych inwestycji w infrastrukturę dla pojazdów napędzanych silnikami alternatywnymi była również jednym z kluczowych punktów dyskusji, gdy cele dotyczące emisji CO2 na samochody osobowe, dostawcze i pojazdy ciężarowe na 2025 i 2030 r. zostały ustalone w 2019 r.

 

Nieoficjalne dokumenty techniczne przygotowane przez Komisję w tym czasie, zawierały jasne prognozy dotyczące (minimalnej) liczby publicznych punktów ładowania i stacji tankowania potrzebnych do osiągnięcia uzgodnionego poziomu odniesienia.

 

Jednak biorąc pod uwagę znacznie wyższe (ogólne) ambicje europejskiego Zielonego Porozumienia, teraz jeszcze bardziej pilna jest poprawa wymagań w zakresie infrastruktury dla wszystkich paliw alternatywnych w AFID w celu pomyślnego przejścia na niskie i zerowe transport emisji w Europie.

 

Z pełnym komentarzem ACEA odnośnie AFID można się zapoznać TUTAJ.

 

Źródło: ACEA

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).