Nie sposób zaprzeczyć, że ADAC RAVENOL 24h Nürburgring będzie najbardziej prestiżowym wydarzeniem sportowym tego sezonu dla BILSTEIN. Ponad 100 wyjątkowych samochodów wyścigowych zobaczymy na torze, a czołowe zespoły ponownie będą korzystać z zawieszeń BILSTEIN.
Największe emocje wzbudza najmocniejsza klasa SP9, w której aż osiem Mercedesów-AMG GT3 wyposażonych w części BILSTEIN będzie rywalizować o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Z kolei zespół BILSTEIN Race Team by BLACK FALCON z BMW M4 GT4 będzie dążył do zwycięstwa w klasie SP8-T. To jednak tylko kilka przykładów, ponieważ wiele innych teamów również korzysta z rozwiązań firmy BILSTEIN.
24-godzinny pojedynek na torze Nürburgring uważany jest za jedno z najbardziej niezwykłych wydarzeń w świecie wyścigów samochodowych. Żaden inny wyścig nie dorównuje mu charakterem, emocjami i obsadą jak legendarny klasyk wytrzymałościowy na Nordschleife Nürburgring.
W najbardziej konkurencyjnej klasie SP9 (GT3) Mercedes-AMG stanie do rywalizacji z zespołami Aston Martin, Audi, BMW, Ferrari, Lamborghini i Porsche.
Wszystkie zespoły korzystające z modeli Mercedes-AMG GT3, takie jak HRT, Mercedes-AMG Team BILSTEIN, Mercedes-AMG Team Getspeed i Schnitzelalm Racing, będą rywalizować na najnowocześniejszych amortyzatorach wyścigowych BILSTEIN, co ma stanowić wyzwanie głównie dla ekip korzystających z samochodów Porsche. Mercedesy potwierdziły swoją dominację po udanych startach w pierwszych czterech wyścigach na Nordschleife w ramach Nürburgring Endurance Series (NLS) i 24h Qualifiers, co czyni je faworytami przed weekendowym maratonem.
ADAC RAVENOL 24h Nürburgring to nie tylko ekscytujące zawody sportowe. To także imponujące pojazdy, których wygląd robi wrażenie i sprawia, że serce bije szybciej. Wśród tegorocznych atrakcji znajduje się Mercedes-AMG GT3 z numerem startowym 4. Po zachwycającym Mask Car, kultowym Palace Car, ponadczasowym Heritage Design i niezapomnianym Comic Car 2024, BILSTEIN kontynuuje swoją tradycję dostarczania wyjątkowych samochodów na wyścigowy start w Eifel. Tym razem będą to pojazdy oświetlające Zielone Piekło niezwykłym designem!
Po raz pierwszy w historii 24-godzinnego wyścigu zostanie użyta technologia lakiernicza LumiLor, która pozwoliła BILSTEIN i HRT stworzyć pojazd z unikalnymi, elektroluminescencyjnymi elementami świetlnymi. Proces ten obejmuje precyzyjne nakładanie kilku warstw farby, które reagują na zmienny napięcie, emitując światło i tworząc niepowtarzalny efekt wizualny LumiLor.
Zasada przewodnia „Rozpal iskrę, wytycz drogę naprzód” jest widoczna w designie Mercedesa-AMG GT3, który łączy innowacyjność i elegancję. Ma to odzwierciedlać przesłanie BILSTEIN o byciu marką premium z klarowną wizją przyszłości.
To jednak nie koniec emocji. Ekipa BILSTEIN Race Team by BLACK FALCON, w składzie z Manuelem Metzgerem oraz influencerami sportów motorowych – Jimmym Broadbentem, Stevem Alvarezem Brownem i Mishą Charoudinem, zamierza stanąć na starcie wyścigu ADAC RAVENOL 24h Nürburgring w klasie SP8-T. Po ściganiu w zawodach RCN i NLS, czterech kierowców teraz czeka spełnienie ich marzeń o udziale w słynnym 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring.
W zimie zamienili swoje BMW 330i G20 na BMW M4 GT4, co przyniosło lepszą aerodynamikę i dwukrotnie większą moc. Specjalna konfiguracja samochodu wyścigowego, zbudowana przez Black Falcon, została dostrojona na 7-słupkowej platformie BILSTEIN w Centrum Kompetencji na torze Nürburgring. Dzięki optymalnej charakterystyce zawieszenia, wsparciu partnerów – FALKEN, RAVENOL i Pagid Racing – można wycisnąć z tego auta wszystko, co tylko możliwe.
Zaawansowana technologia zawieszania BILSTEIN jest obecna w różnych klasach samochodów wyścigowych, w tym w klasie AT, gdzie zespół Max Kruse Racing korzysta z amortyzatorów BILSTEIN w swoim VW Golfie 7 GTI TCR.
Tim Schrick, korzystający z technologii BILSTEIN, będzie także uczestniczył w zawodach za kierownicą Subaru WRX, wspierając japoński zespół fabryczny Subaru.
Kolejnym długoletnim współpracownikiem BILSTEIN jest zespół Sorg Rennsport. „Bracia Sorg” ponownie wybierają amortyzatory BILSTEIN do swoich wyścigowych BMW 330i.
Naturalnie – te przykłady służą jedynie jako ilustracja. Większość konkurencyjnych zespołów, począwszy od VT2, a skończywszy na klasie TCR, opiera się na technologii BILSTEIN.
Źródło: BILSTEIN
Zdjęcie główne: Lars David Neill
Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?