ADAC RAVENOL 24h Nürburgring już w sobotę! | MOTOFAKTOR

ADAC RAVENOL 24h Nürburgring już w sobotę!

Już w ten weekend 1 czerwca wystartuje 24-godzinny maraton po Nürburgringu, w którym pojawią się również załogi wspierane przez BILSTEIN.

Nie sposób zaprzeczyć, że ADAC RAVENOL 24h Nürburgring będzie najbardziej prestiżowym wydarzeniem sportowym tego sezonu dla BILSTEIN. Ponad 100 wyjątkowych samochodów wyścigowych zobaczymy na torze, a czołowe zespoły ponownie będą korzystać z zawieszeń BILSTEIN.

Największe emocje wzbudza najmocniejsza klasa SP9, w której aż osiem Mercedesów-AMG GT3 wyposażonych w części BILSTEIN będzie rywalizować o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Z kolei zespół BILSTEIN Race Team by BLACK FALCON z BMW M4 GT4 będzie dążył do zwycięstwa w klasie SP8-T. To jednak tylko kilka przykładów, ponieważ wiele innych teamów również korzysta z rozwiązań firmy BILSTEIN.

Fot. Gruppe C Photography

24-godzinny pojedynek na torze Nürburgring uważany jest za jedno z najbardziej niezwykłych wydarzeń w świecie wyścigów samochodowych. Żaden inny wyścig nie dorównuje mu charakterem, emocjami i obsadą jak legendarny klasyk wytrzymałościowy na Nordschleife Nürburgring.

W najbardziej konkurencyjnej klasie SP9 (GT3) Mercedes-AMG stanie do rywalizacji z zespołami Aston Martin, Audi, BMW, Ferrari, Lamborghini i Porsche.

Wszystkie zespoły korzystające z modeli Mercedes-AMG GT3, takie jak HRT, Mercedes-AMG Team BILSTEIN, Mercedes-AMG Team Getspeed i Schnitzelalm Racing, będą rywalizować na najnowocześniejszych amortyzatorach wyścigowych BILSTEIN, co ma stanowić wyzwanie głównie dla ekip korzystających z samochodów Porsche. Mercedesy potwierdziły swoją dominację po udanych startach w pierwszych czterech wyścigach na Nordschleife w ramach Nürburgring Endurance Series (NLS) i 24h Qualifiers, co czyni je faworytami przed weekendowym maratonem.

Nowa technologia LumiLor

Fot. Jonas Krautwurst

ADAC RAVENOL 24h Nürburgring to nie tylko ekscytujące zawody sportowe. To także imponujące pojazdy, których wygląd robi wrażenie i sprawia, że serce bije szybciej. Wśród tegorocznych atrakcji znajduje się Mercedes-AMG GT3 z numerem startowym 4. Po zachwycającym Mask Car, kultowym Palace Car, ponadczasowym Heritage Design i niezapomnianym Comic Car 2024, BILSTEIN kontynuuje swoją tradycję dostarczania wyjątkowych samochodów na wyścigowy start w Eifel. Tym razem będą to pojazdy oświetlające Zielone Piekło niezwykłym designem!

BILSTEIN z szeroką kadrą na Nürburgringu

Po raz pierwszy w historii 24-godzinnego wyścigu zostanie użyta technologia lakiernicza LumiLor, która pozwoliła BILSTEIN i HRT stworzyć pojazd z unikalnymi, elektroluminescencyjnymi elementami świetlnymi. Proces ten obejmuje precyzyjne nakładanie kilku warstw farby, które reagują na zmienny napięcie, emitując światło i tworząc niepowtarzalny efekt wizualny LumiLor.

Zasada przewodnia „Rozpal iskrę, wytycz drogę naprzód” jest widoczna w designie Mercedesa-AMG GT3, który  łączy innowacyjność i elegancję. Ma to odzwierciedlać przesłanie BILSTEIN o byciu marką premium z klarowną wizją przyszłości.

To jednak nie koniec emocji. Ekipa BILSTEIN Race Team by BLACK FALCON, w składzie z Manuelem Metzgerem oraz influencerami sportów motorowych – Jimmym Broadbentem, Stevem Alvarezem Brownem i Mishą Charoudinem, zamierza stanąć na starcie wyścigu ADAC RAVENOL 24h Nürburgring w klasie SP8-T. Po ściganiu w zawodach RCN i NLS, czterech kierowców teraz czeka spełnienie ich marzeń o udziale w słynnym 24-godzinnym wyścigu na torze Nürburgring.

W zimie zamienili swoje BMW 330i G20 na BMW M4 GT4, co przyniosło lepszą aerodynamikę i dwukrotnie większą moc. Specjalna konfiguracja samochodu wyścigowego, zbudowana przez Black Falcon, została dostrojona na 7-słupkowej platformie BILSTEIN w Centrum Kompetencji na torze Nürburgring. Dzięki optymalnej charakterystyce zawieszenia, wsparciu partnerów – FALKEN, RAVENOL i Pagid Racing – można wycisnąć z tego auta wszystko, co tylko możliwe.

BILSTEIN wspiera także inne ekipy

Zaawansowana technologia zawieszania BILSTEIN jest obecna w różnych klasach samochodów wyścigowych, w tym w klasie AT, gdzie zespół Max Kruse Racing korzysta z amortyzatorów BILSTEIN w swoim VW Golfie 7 GTI TCR.

Tim Schrick, korzystający z technologii BILSTEIN, będzie także uczestniczył w zawodach za kierownicą Subaru WRX, wspierając japoński zespół fabryczny Subaru.

Kolejnym długoletnim współpracownikiem BILSTEIN jest zespół Sorg Rennsport. „Bracia Sorg” ponownie wybierają amortyzatory BILSTEIN do swoich wyścigowych BMW 330i.

Naturalnie – te przykłady służą jedynie jako ilustracja. Większość konkurencyjnych zespołów, począwszy od VT2, a skończywszy na klasie TCR, opiera się na technologii BILSTEIN.

Źródło: BILSTEIN

Zdjęcie główne: Lars David Neill

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami? 

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).