Nowa technologia, która ma utrudnić ataki hakerów na dane i elektronikę pojazdu, ma znaczący minus dla niezależnego rynku napraw: producenci coraz bardziej ograniczają dostęp diagnostyczny poprzez interfejs OBD. Po tym, jak koncern FCA, który już chroni dane pojazdu swoich aktualnych modeli przed nieautoryzowanym dostępem przez bramkę bezpieczeństwa (SGW), Volkswagen i Mercedes-Benz wprowadzają teraz pierwsze modele z częściową blokadą dostępu do magistrali danych pojazdu. Do wykonywania takich funkcji, jak diagnoza, testy siłowników i podstawowe ustawienia w tych pojazdach, niezależne warsztaty potrzebują klucza cyfrowego, który można uzyskać jedynie poprzez autoryzację online od producenta.
Aby odblokować bramki bezpieczeństwa w pojazdach FCA, Hella Gutmann wprowadzi adapter SGW w styczniu 2020 r. Można go będzie używać ze wszystkimi narzędziami diagnostycznymi – nawet z urządzeniami, które nie obsługują Internetu. Po prostu podłącza się go między interfejs OBD a mega macs i podłącza do laptopa z dostępem do Internetu za pomocą kabla USB. Po udanej rejestracji w portalu FCA i otrzymaniu klucza cyfrowego brama bezpieczeństwa jest odblokowana. Diagnozę pojazdu za pomocą mega macs można teraz przeprowadzić jak zwykle.
W drugim etapie Hella Gutmann zintegruje kompleksowe zarządzanie bezpieczeństwem cybernetycznym z oprogramowaniem mega macs, aby procedura dla niezależnych warsztatów była jak najkrótsza. To osadzenie zgodne z OE umożliwia wybieranie numerów na portalach producentów, a także autoryzację dostępu bezpośrednio z mega macs. Zintegrowane zarządzanie cyberbezpieczeństwem zostanie uruchomione poprzez aktualizację oprogramowania pod koniec 2020 roku.
Źródło: Hella