Firma Airtex została założona w 1935 roku. Od tego czasu koncentrowała się na produkcji pierwszomontażowej (OE). Oczywiście z czasem zaczęła pojawiać się także na rynku wtórnym, ale dopiero teraz w sposób szczególny sygnalizuje swoją obecność w hurtowniach i sklepach.
Airtex jako jeden z największych światowych poddostawców dla firm produkujących samochody, dysponuje pełnym asortymentem części, który obejmuje także nowsze referencje, niewystępujące jako zamienniki. Doskonałym przykładem są tutaj pompy cieczy chłodzącej ze zmiennym wydatkiem sterowanym elektronicznie.
Nawet najlepszej klasy zestaw rozrządu wytrzyma tylko tak długo jak jego najsłabszy element. Właśnie z tego powodu eksperci z Airtex polecają zakup kompletnych, oryginalnych zestawów. Popularne, ponieważ pozornie ekonomiczne kompletowanie „składaków” od różnych poddostawców mija się z celem. Na żywotność zestawu mają wpływ następujące czynniki:
W przypadku zestawów rozrządu Airtex mamy pewność, że wszystkie elementy znajdujące się w opakowaniu spełniają identyczne normy wytrzymałościowe i dotrwają w dobrym stanie do kolejnego terminu wymiany wynikającego z przebiegu lub upływu lat zgodnie z instrukcją obsługi samochodu. W przypadku zamienników lub – co gorsza – „zestawów – składaków” bardzo trudno określić prawidłowy interwał między wymianami. Dla bezpieczeństwa powinien on być przynajmniej o połowę krótszy od nominalnego, co w ostatecznym rozrachunku jest przecież nieopłacalne.
Oryginalne pompy cieczy Airtex spełniają szereg wymogów konstrukcyjnych, z których nie zawsze zdajemy sobie sprawę. Należą do nich m.in.:
To najnowsze rozwiązanie stosowane we współczesnych silnikach. Nie jest tajemnicą, że w chwili debiutu rynkowego sprawiało pewne problemy eksploatacyjne. Sterowanie elektroniczne sprzęgłem umieszczonym w pompie jest swoistym wyzwaniem konstrukcyjnym. Najdrobniejsze awarie kończą się zwykle przegrzaniem silnika. Nic dziwnego, że wielu producentów zamienników w ogólne nie podejmuje się produkcji takich pomp. Wybierając pompy Airtex mamy pewność, że wybieramy rozwiązanie oryginalne, o fabrycznej wytrzymałości, które było sukcesywnie udoskonalane na etapie produkcji by osiągnąć obecnie swoją najlepszą jakość.
We współczesnych samochodach pompa paliwa ma nie tylko „działać”, ale wytwarzać ściśle określone ciśnienie paliwa. Odchyłki na tym polu wprawiają często mechaników w zakłopotanie, ponieważ wymiana pompy na nową nie przynosi oczekiwanych rezultatów. Tymczasem bywa tak, że chodzi właśnie o wartość ciśnienia paliwa. Oryginalne pompy paliwa Aitrex nie tylko idealnie pasują do miejsc w których mają zostać zamontowane, ale także wytwarzają odpowiednie ciśnienie paliwa i charakteryzują się niskim poziomem hałasu, takim jak pompa zamontowana fabrycznie.
Artykuł sponsorowany przez Airtex