Wszystkie szkolenia Akademii Oponiarskiej mają miejsce w nowoczesnym, klimatyzowanym budynku, z bardzo dobrze wyposażonymi salami treningowymi, z nowoczesnymi wyważarkami, montażownicami, stanowiskami do naprawy opon, sprzętem do obsługi czujników ciśnienia oraz podnośnikiem w tym dla motocykli, a także salą szkoleń́ teoretycznych. Jest to pierwszy w Polsce niezależny ośrodek szkoleniowy branży oponiarskiej, który umożliwia planowe kursy dla serwisantów opon oraz zdobycie odpowiednich kwalifikacji. Także ośrodek szkoleniowy Akademii Praktycznych Umiejętności w Międzychodzie pod Poznaniem to nowoczesne zaplecze do szkoleń z obsługi mechanicznej pojazdów.
Do grup szkoleniowych można zapisywać się TUTAJ.
Dzięki współpracy z Akademią Praktycznych Umiejętności powstają także wyczekiwane przez rynek szkolenia z obsługi samochodów elektrycznych i hybryd – praca z wysokimi napięciami oraz układami 48V.
Opony przy jeździe z prędkością autostradową obracają się ponad 1000 razy na minutę. Są trzecim najszybciej kręcącym się elementem w motocyklu, po wałku silnika i przeniesieniu napędu – ale jedynym z tej trójki nie zrobionym z metalu. To oznacza, że margines na błędy produkcyjne i serwisowe jest bardzo mały, a odpowiedzialność serwisu bardzo duża. Na naszych drogach widzimy coraz więcej jednośladów, a bezpieczeństwo ogumienia jest w tym przypadku jeszcze ważniejsze – nie ma tu żadnego marginesu błędu. Tymczasem zasady dotyczące opon do motocykli są jeszcze mniej spopularyzowane niż w przypadku opon samochodowych – mówi Piotr Sarnecki, dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO).
My jesteśmy ekspertami od układów mechanicznych i elektrycznych w pojazdach, a PZPO od opon. Wspólna oferta, którą cały czas poszerzamy, to kompleksowe programy szkoleniowe. Dzięki dedykowanym ośrodkom szkoleniowym w Piechaninie i Sochaczewie mamy dużą elastyczność w dostosowywaniu modułów szkoleniowych do specyficznych potrzeb klientów – zapewnia Rafał Kosiński, prezes APU.
Źródło: PZPO