Akademia Quartz to cykl edukacyjny łączący wykłady, prezentacje multimedialne i konkursy (grywalizację) z nagrodami. Zakres programowy obejmuje wszystko co wiąże się ze smarowaniem silników i najnowocześniejszymi olejami w oparciu o badania i doświadczenie TotalEnergies. Zajęcia prowadzone są w porozumieniu z przedstawicielami poszczególnych placówek.
W kwietniu 2023 roku zespół Akademii Quartz odwiedził Politechnikę Warszawską (wydział SIMR), z którą podpisano umowę o współpracy umożliwiającą studentom realizację programów edukacyjnych przy aktywnym wsparciu inżynierów TotalEnergies.
W kolejnych miesiącach odbyły się zajęcia w szkołach profilowanych w Warszawie, Katowicach, Kaliszu i w Koszalinie. Łącznie w warsztatach wzięło udział ponad 500 słuchaczy!
Wiedzą o olejach i smarowaniu silnika dzielą się najpopularniejszy mechanik w Polsce – Adam Klimek – ambasador marki TotalEnergies oraz kierownik działu technicznego TotalEnergies Marketing Polska – Andrzej Husiatyński. Na filmach szkoleniowych prezentowanych podczas wykładów pojawia się także znany i lubiany dziennikarz motoryzacyjny, Patryk Mikiciuk.
Każde spotkanie niosło ze sobą spory ładunek emocji, np. warszawska szkoła na Targowej to placówka, do której uczęszczał Adam Klimek. Natomiast zajęcia w Katowicach, Kaliszu i Koszalinie zrealizowano z inicjatywy samych uczniów, którzy są sympatykami Adama i Patryka, ambasadorów marki TotalEnergies.
To wspaniale, że razem z TotalEnergies możemy dzielić się z młodym pokoleniem nie tyko wiedzą, ale także zarażać pasją do motoryzacji. Tematyka związana z olejami silnikowymi tylko pozornie jest nudna. Na naszych spotkaniach otwieramy drzwi do ciekawego świata, który na co dzień ukrywa się w niepozornym opakowaniu jakim jest butelka z olejem.
Adam Klimek - ambasador TotalEnergiesWszyscy uczestnicy szkoleń otrzymali od TotalEnergies firmowe upominki, m.in. koszulki, bluzy, plecaki oraz ubrania warsztatowe. Nie zabrakło również wspólnych, pamiątkowych zdjęć i autografów.
Prowadzenie zajęć dla młodych ludzi, którzy aktywnie w nich uczestniczą, są otwarci na wiedzę i chcą słuchać, jest czystą przyjemnością. Nasz przekaz dociera dokładnie tam, gdzie chcemy, czyli do osób, które w przyszłości wejdą na rynek pracy jako inżynierowie oraz mechanicy samochodowi.
Andrzej Husiatyński - kierownik Działu Technicznego TotalEnergies Marketing PolskaSolidne merytoryczne fundamenty projektu i dopracowana forma przekazu okazała się strzałem w dziesiątkę. Bardzo pozytywnie oceniają go nie tylko kadra pedagogiczna, ale także sami uczniowie, mimo że udział w zajęciach ma charakter ponadprogramowy.
Źródło: TotalEnergies