Akumulatory Eurorepar | MOTOFAKTOR

Akumulatory Eurorepar

Wśród produktów marki Eurorepar znajdziemy również akumulatory samochodowe, zarówno standardowe, jak i te do aut z systemem start-stop.

Akumulatory standardowe

Licząca 24 pozycje katalogowe (pozwalają na pokrycie zapotrzebowania 95% europejskiego parku samochodowego) gama akumulatorów standardowych Eurorepar jest, jak wiele produktów tej marki, doskonałym kompromisem między jakością i parametrami pracy a ceną. Dostępne są akumulatory, o różnych mocach i rozmiarach obudów, dostosowane do montażu zarówno w pojazdach europejskich, jak i azjatyckich (norma JIS: Japan Industrial Standard).

 

Akumulatory 12 V Eurorepar zostały podzielone na klasy, aby odpowiedzieć na różnorodne zapotrzebowanie pojazdów na energię elektryczną:

 

  • Najwyższe parametry pracy (Upgrade);
  • Oferta optymalna (Exact Fit);
  • Gama podstawowa (Access).

Nowoczesne samochody są wyposażone w coraz większą liczbę podzespołów (GPS, ekrany dotykowe i interfejsy do smartfonów itp.), które wymagają stałego dopływu energii.

 

Dlatego też Eurorepar przywiązuje bardzo dużą wagę do jakości swoich akumulatorów. Przechodzą one liczne testy zarówno u ich producentów, jak i pod nadzorem ekspertów marki.

 

Akumulatory standardowe Eurorepar spełniają normy EN 50342. Parametry wg klasyfikacji W1-W5, C1-C2, V1 -V4; E1 (Klasyfikacja: Water consumption [zużycie wody], Charge retention [podtrzymywanie stanu naładowania], Vibration resistance [odporność na drgania], Micro cycle [mikrocykl]).

 

Kiedy należy wymieniać akumulator?

 

Trwałość akumulatora wynosi średnio 4 lata, lecz wymiana jest zalecana, gdy tylko pojawią się pierwsze oznaki wyczerpania. Zaleca się wykonanie testu stanu akumulatora w warsztacie, aby ocenić ew. potrzebę wymiany.

 

Warto pamiętać

 

Podczas każdego przeglądu lub wizyty w warsztacie z innego powodu, warto przeprowadzić bezpłatny test akumulatora, by móc zawczasu uchronić się przed unieruchomieniem pojazdu z powodu jego awarii.

Dzięki szerokiej wiedzy technicznej i doświadczeniu inżynierów marki, akumulatory Eurorepar mają większą odporność na rozładowanie niż nominalna. W ten sposób ich żywotność jest większa niż w przypadku produktów konkurencyjnych.

Przy temperaturze -18°C akumulatory zostają poddane rozładowaniu prądem równym ich nominalnej wartości dla rozruchu na zimno przez około 10 sekund. Aby spełnić normę EN, napięcie po zakończeniu testu powinno być wyższe niż 7,5 V. Akumulator Eurorepar to większa pewność uruchomienia samochodu w niskiej temperaturze.

Pojemność energetyczna to jedno z kluczowych kryteriów przy wyborze akumulatora. Test C20 (%) mierzy rzeczywistą pojemność akumulatora przy trwającym 20 h obciążaniu go prądem wyładowczym zgodnym z parametrami akumulatora, aż zostanie osiągnięte napięcie końcowe 10,5 V. Wyniki pokazują, że akumulatory Eurorepar zapewniają wyższe napięcie po teście niż produkty konkurencji.

Akumulatory Start-Stop

Licząca tylko 7 pozycji katalogowych, (co pozwala jednak na pokrycie ponad 90% zapotrzebowania europejskiego parku samochodowego), gama akumulatorów Stop & Start Eurorepar została opracowana w związku z rosnącym zapotrzebowaniem rynku.

 

System Stop & Start, ze względu na ciągłe zatrzymywanie i uruchamianie pojazdu, wymaga zastosowania specjalnego akumulatora. Sprawny system pozwala zmniejszyć zużycie paliwa i ograniczyć emisję CO2 przez pojazd.

 

Eurorepar oferuje 2 technologie akumulatorów Stop & Start:

 

  • EFB (Enhanced Flooded Battery – powłoki poliestrowe na płytach dodatnich) są przeznaczone do samochodów małych i średniej wielkości. Jest to także ciekawa opcja dla samochodów nieposiadających systemu Start & Stop, dzięki której pojazd zostaje wyposażony w akumulator o większej mocy.
  • AGM (Absorbent Glass Mat – włókno szklane między płytami) o większej mocy: dla lekkich samochodów dostawczych, SUV-ów i takich, które potrzebują większej dawki energii.

 

Akumulatory Eurorepar charakteryzują się wysoką odpornością na cykle rozładowania i ładowania, typową dla produktów wysokiej jakości.

 

Parametry akumulatorów EFB i AGM Eurorepar zostały wzmocnione, dzięki czemu pozwalają one na stabilne i długotrwałe zasilanie odbiorników pojazdów.

 

Zalecenia dotyczące eksploatacji i wymiany

 

Jedną z oznak znacznego zużycia akumulatora jest to, że silnik nie wykonuje funkcji „stop”, a pomarańczowa kontrolka Start & Stop nie gaśnie… Należy sprawdzać stan akumulatora podczas każdego przeglądu lub wizyty w warsztacie.

 

W przypadku konieczności wymiany, należy pamiętać, by:

 

  • Wymieniać akumulator AGM na AGM
  • Wymieniać akumulator EFB na EFB lub AGM
  • Nie stosować tradycyjnego akumulatora kwasowo-ołowiowego
  • Zastosować procedurę „adaptacji” nowego akumulatora w pojeździe zgodną z zaleceniami producenta.

 

Akumulatory start-stop Eurorepar spełniają następujące normy:

 

  • Akumulatory EFB: norma EN 50342 – 6 i klasyfikacja W3, C2, V2, M2
  • Akumulatory AGM: norma EN 50342 – 6 i klasyfikacja W3, C2, V3, M3

Warto pamiętać, że Eurorepar daje na swoje części (w tym akumulatory) 2-letnią gwarancję[1] na wady fabryczne i materiałowe[2].

 

[1] W przypadku sieci Autoryzowanych Stacji Obsługi Citroën, DS, Peugeot oraz warsztatów Euro Repar Car Service, 2-letnia gwarancja obejmuje części i robociznę.
[2] W celu uzyskania informacji dotyczących warunków zastosowania, należy skontaktować się z dystrybutorem.

 

Artykuł sponsorowany przez Stellantis

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).