Dokładnie 1 lutego 1992 roku zarejestrowana została firma Auto-Starter (od 2017 pod nazwą AS-PL Sp. z o.o.). Państwo Danuta i Andrzej Kaszubowscy swoją działalność rozpoczęli od sprzedaży alternatorów i rozruszników, które magazynowali w rodzinnym mieszkaniu. Przez te wszystkie lata udało się im stworzyć nie tylko prosperujący biznes, ale także ponad 300-osobową AS-ową rodzinę. Obecnie Spółka znajduje się w europejskiej czołówce wiodących dostawców części i podzespołów elektrycznych do pojazdów, a produkty marki AS znaleźć można w około 100 krajach na całym świecie.
Jubileuszowy rok jest szczególny, więc trzeba go odpowiednio uczcić. Sukces filmu „Alternator Love Story” i kiełkujące od dłuższego czasu plany na stworzenie kontynuacji sprawiły, że okrągła rocznica działalności AS-PL to idealny moment na premierowy pokaz najnowszej produkcji.
„Alternator Crime Story” to bezpośrednia kontynuacja niesamowitej przygody Alternatora (w tej roli Wojciech Tremiszewski) i jego kumpla Rozrusznika (Radosław Smużny). Po naprawie ukochanego samochodu, przyjaciele wybierają się na spotkanie z klubem fanów klasycznej motoryzacji. Wspólne wyjście wymyka się spod kontroli, a zakrapiana impreza kończy się dla naszych bohaterów fatalnie. Ich kultowy Volkswagen T3 znika, a odpowiedzialny za całe zamieszanie może być mężczyzna, którego spotkali lata temu. Alternator, Rozrusznik i Klema (Filip Puzyr) organizują akcję, której celem jest odnalezienie i odzyskanie ukochanego wozu.
Już w 2017 roku, po ogromnym sukcesie filmu „Alternator Love Story” byliśmy pewni, że kontynuacja historii Alternatora i jego kumpli to tylko kwestia czasu – wyjaśnia Jakub Rewiński, Kierownik Działu Marketingu w AS-PL – Miło było wrócić do tego uniwersum, ale nie tylko ze względu na ciekawą historię przyjaciół, którzy kochają kultowe samochody. Film reklamowy, który stworzyliśmy z ekipą Mova Film, mocno odbiega od typowego przekazu promocyjnego, jaki widujemy na co dzień w telewizji czy w internecie. Podobnie jak w poprzedniej produkcji, tak i tutaj postawiliśmy na ukazanie prawdziwych emocji, które pozwalają nawiązać silną więź z widzem. Film jest zdecydowanie dowodem na to, że można w niesztampowy i angażujący sposób zareklamować taki produkt, jakim jest alternator czy rozrusznik – dodaje Jakub Rewiński.
Znalazłem się w wymarzonej sytuacji każdego filmowca – mówi Mayo Kucharski, autor scenariusza i reżyser filmów Alternator Love Story i Alternator Crime Story – Niezwykle rzadko spotykam się z sytuacją, w której klient daje dużą dozę swobody i pozwala nam wykreować coś świeżego i nieszablonowego. Podczas tworzenia pierwszego filmu, dostaliśmy ogromny kredyt zaufania, który niósł za sobą pewne ryzyko, ale, jak widać, opłaciło się to zarówno nam-twórcom, jak i firmie AS-PL. Film osiągnął postawione przed nim cele i to z nawiązką, a wobec dyskretnego lokowania marki AS-PL nie jest typową kreacją reklamową. Widzowie bardzo to docenili i wierzymy, że tak samo stanie się w przypadku drugiej części, w której pozwoliliśmy sobie na przekroczenie kolejnych granic w niekonwencjonalnym podejściu do tematu – dodaje Kucharski.
Źródło: AS-PL