Alternator zapewnia moc potrzebną układowi elektrycznemu pojazdu we wszystkich warunkach pracy podczas jazdy.
Zapewnia również, że akumulator rozruchowy, jako system magazynowania energii, jest zawsze wystarczająco naładowany. Ograniczenie ładowania alternatora musi być dostosowane do praktycznych warunków eksploatacji pojazdu, tak aby wytwarzana minimalna energia była co najmniej równa temu, z czego wszyscy konsumenci mogą korzystać w tym samym czasie.
Alternator początkowo wytwarza prąd przemienny, który najpierw musi zostać przekształcony w prąd stały, aby mógł być magazynowany jako energia elektryczna.
Armatury są wykonane z wysokiej jakości magnesowalnej stali z wąskimi szczelinami między wirnikiem a stojanem, co zapewnia maksymalną wydajność. Wirnik jest wyważony, aby uzyskać cichą pracę i niskie zużycie łożysk kulkowych.
Regulatory napięcia są wyposażone w wysokiej jakości szczotki węglowe. Jak podaje producent, zapewniają one długotrwałą i bezproblemową pracę.
Materiał prostownika jest wysoce odporny na temperaturę. Izolacja jest przeznaczona do temperatur do 240°C.
Stojan jest wykonany ze specjalnej magnesowalnej stali i precyzyjnie obliczonych cewek, które są pokryte odporną na temperaturę, elektrycznie nieprzewodzącą izolacją.
Prostowanie prądu przemiennego za pomocą udarowych diod prostowniczych ma zapewniać długotrwałe działanie, nawet przy maksymalnej mocy i dużych wahaniach napięcia w układzie elektrycznym pojazdu.
Przed instalacją sprawdź, czy styki kontrolera są prawidłowe. Ważne jest również, aby wszystkie elementy zestawu były wolne od zanieczyszczeń. Wybierając koło pasowe, upewnij się, że pasuje ono zarówno do paska
Źródło: Diesel Technic