ALZURA Tyre24 B2B wyciąga wnioski z ankiety wśród dealerów | MOTOFAKTOR

ALZURA Tyre24 B2B wyciąga wnioski z ankiety wśród dealerów

Platforma ALZURA Tyre24 B2B przeprowadziła szeroko zakrojoną ankietę w celu poznania zachowań m.in. zakupowych sprzedawców detalicznych.

Ogólne informacje dotyczące dealerów dokonujących zakupów za pośrednictwem ALZURA Tyre24

Większość badanych sprzedawców to właściciele (75%) i osoby powyżej 40 roku życia (69%), 23% dealerów to osoby w przedziale wiekowym 30-40 lat. W podziale na sektory dominują niezależne warsztaty i specjaliści od opon (70%), przed powiązanymi z markami dealerami samochodowymi (20%) i niezależnymi dealerami (10%).

 

17% jest powiązanych z systemem współpracy lub franczyzy. Wielkość firmy wynosi od 2 do 10 pracowników dla większości respondentów (45%), 38% ma mniej niż 2 pracowników.

Zachowania i rytm zamawiania klientów

Jeśli chodzi o preferowaną porę dnia na składanie zamówień, to wśród respondentów (70%) nie ma określonej konkretnej pory dnia. 75% sprzedawców to użytkownicy często zamawiający regularnie części samochodowe, 25% ma sezonowe zachowania zakupowe.

 

Na pytanie o ogólną częstotliwość zamówień internetowych, 58% sprzedawców stwierdziło, że zawsze zamawia przez Internet. 17% zamawia przez Internet częściej niż raz dziennie, 7% raz dziennie, a kolejne 7% częściej niż raz w tygodniu. Laptop lub komputer PC jest używany do składania zamówień online przez 98% respondentów. Smartfony są używane przez 21,4% respondentów, a tablety do składania zamówień online wykorzystuje tylko 7% sprzedawców. Jeśli sprzedawcy potrzebują dodatkowych informacji o produktach, większość z nich (68%) zwraca się do innych kolegów po fachu. 63% respondentów czerpie informacje z Internetu.

Produkty

93,9% respondentów kupuje opony za pośrednictwem ALZURA Tyre24. Felgi aluminiowe i części samochodowe znajdują się na drugim miejscu i są kupowane przez około 60% zapytanych dealerów.

 

Większość sprzedawców detalicznych (74%) preferuje jedną markę podczas dokonywania zakupów. Czynnikami decydującymi o korzystaniu z ALZURA Tyre24 przez respondentów były: „Atrakcyjne ceny”, „Jedna platforma dla opon, felg, części i akcesoriów” oraz „Szeroka oferta produktów”.

 

51% ankietowanych dealerów zrzeszonych w ALZURA Tyre24 potrzebuje od 40 do 200 opon podczas sezonowej wymiany opon. 19% potrzebuje więcej niż 400 opon, a 18% mniej niż 40 opon. Tylko 6% respondentów potrzebuje więcej niż 1200 opon.

 

Źródło: SAITOW AG

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).