ALZURA Tyre24 korzysta z AI w kontaktach z klientami | MOTOFAKTOR

ALZURA Tyre24 korzysta z AI w kontaktach z klientami

ALZURA Tyre24 w ciągu ostatnich miesięcy zwiększyła zastosowanie sztucznej inteligencji (AI), aby móc jeszcze bardziej indywidualnie dotrzeć do klientów.

 

Sztuczna inteligencja jest już skutecznie stosowana do optymalizacji wysyłki newsletterów. Oprogramowanie analizuje zainteresowania odbiorców i dostosowuje treści indywidualnie. Do tego używana jest logika matrycy z około 480 połączeniami i dynamiczne elementy zastępcze. Od niedawna wykorzystywany jest również chatbot ChatGPT.

 

AI jest wykorzystywana do indywidualnego dotarcia do klientów na platformie. W tym celu firma stworzyła macierz z różnymi, jasno zdefiniowanymi typami odbiorców na podstawie modelu 4-kolorowego. Są one dzielone na klientów nastawionych na fakty, emocjonalnych, nastawionych na bezpieczeństwo i nastawionych na przyszłość, w zależności od typu osobowości. Na podstawie tej klasyfikacji AI tworzy tekst najlepiej odpowiadający danemu typowi. Klient ma zobaczyć tylko treści, które są dokładnie dopasowane do niego, geograficznie i nawet sposób w jaki są prezentowane.

 

W przypadku wyboru produktów klienci biznesowi na platformie mają wolny wybór. Rekomendacje są udzielane delikatnie. W przypadku sektora B2B klient zazwyczaj dokładnie wie, czego szuka. Firma stawia więc na optymalną funkcjonalność platformy, taką jak dobrze działające autouzupełnianie podczas wyszukiwania produktów i ciągłą analizę zachowania klienta. Słowa kluczowe, które nie dają odpowiednich wyników, są dokładnie analizowane i optymalizowane, aby pokazywać klientom odpowiednie kategorie produktów.

 

Firma podkreśla jednak, że w przeciwieństwie do Amazona nie udziela rekomendacji sprzedawców. To nie ma sensu w sektorze B2B, a decyzja o tym, który produkt kupić u którego sprzedawcy, należy wyłącznie do klienta.

 

Kupujący sprzedawcy na platformie mogą sortować dostawców według najtańszych lub najszybciej dostarczających i wybierać odpowiedniego sprzedawcę dla siebie.

 

Michael Saitow, CEO i założyciel ALZURA AG
Michael Saitow, CEO i założyciel ALZURA AG, Źródło: ALZURA AG

Wykorzystanie sztucznej inteligencji pokazuje, że indywidualne podejście i ciągła analiza zachowania klientów w handlu elektronicznym są niezwykle ważne. Jesteśmy dumni z faktu, że zawsze zapewniamy naszym klientom optymalne doświadczenie zakupowe i dlatego w przyszłości będziemy jeszcze bardziej stawiać na innowacyjne technologie – powiedział Michael Saitow, CEO i założyciel ALZURA AG.

 

Źródło: ALZURA AG/ALZURA Tyre24

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).