Dla warsztatów ważne jest, aby zamówione towary były dostarczane punktualnie i niezawodnie oraz aby stany magazynowe i ceny były zawsze jak najbardziej aktualne. Zwłaszcza w sezonie terminy dostaw muszą zostać dotrzymane, aby warsztaty i ich klienci byli zadowoleni.
Nasi klienci w Polsce mogą polegać na naszej współpracy z 2 000 europejskich dostawców, dzięki czemu mogą najszybciej i najtaniej znaleźć poszukiwany produkt na naszej platformie B2B. Przykładowo, klient może otrzymać produkt w ciągu jednego dnia lub poczekać trzy do czterech dni i zaoszczędzić 40%. Jest to dla nas bardzo ważne i mocno skupiamy się na jakości oferowanych przez nas usług – wyjaśnia Michael Saitow, CEO i założyciel firmy SAITOW AG, właściciel platformy B2B ALZURA Tyre24.
Aby zapewnić optymalną przejrzystość procesu zamawiania, na platformie B2B ALZURA Tyre24 wyświetlane są przewidywane czasy dostawy wszystkich produktów.
W zależności od wybranej formy dostawy, standardowej lub ekspresowej, właściciele warsztatów mogą sprawdzić przewidywany czas dostawy, dzięki temu są w stanie zaplanować terminy. Ponadto w wyszukiwaniu uwzględnione są wszystkie hurtownie oferujące dany produkt. Wszystkie koszty dla warsztatów są również czytelnie przedstawione.
Jedną z największych niedogodności dla sprzedawców opon, warsztatów i salonów samochodowych jest anulowanie zamówień w trakcie sezonu. Dzięki interfejsowi SOAP portal B2B znalazł sposób na ograniczenie do minimum tych irytujących anulacji, co znacznie ułatwia współpracę między dostawcami a sprzedawcami. Interfejs zapewnia aktualizację stanów magazynowych i zamówień w czasie rzeczywistym. Interfejs SOAP zapewnia, że każdy krytyczny ruch towarów jest przekazywany ad hoc.
Dostawcy, korzystający z kilku kanałów sprzedaży, mogą w ten sposób łatwo dostosować poszczególne stany magazynowe bez utraty jakości. Klienci platformy mogą być pewni, że dostawcy, którzy korzystają z tej funkcji, dostarczą każdą oponę. W ten sposób można uniknąć anulacji i wynikających z nich niepotrzebnych kosztów i dodatkowej pracy.
Ponadto interfejs ułatwia pracę sprzedawcom. Dzięki niemu wszystkie informacje dotyczące historii zamówień są widoczne na pierwszy rzut oka. Eliminuje to częste prośby o kopie faktur. Telefoniczne zapytania o status zamówienia stają się zbędne, dzięki czemu pozostaje więcej czasu na kontakt z klientem. Prosta funkcja śledzenia przesyłki (track and trace) umożliwia sprzedawcom informowanie klientów o statusie wysyłki opon w dowolnym momencie.
Dostawcy, którzy wyróżniają się szczególnie wysoką „jakością usług”, otrzymują tytuł „dostawcy premium” na platformie B2B. Tytuł „Dostawca Premium” jest przyznawany na podstawie obiektywnych kryteriów.
Wymierne kryteria jakości to wysoki poziom zadowolenia klienta oraz późny „cut-off-time” (ostateczny czas złożenia zamówienia). W dzień roboczy zamówienia złożone do godziny 17:00 muszą zostać zrealizowane i wysłane tego samego dnia.
Czas doręczenia paczki nie może przekroczyć 24 godzin w przypadku przesyłek krajowych i 48 godzin w przypadku przesyłek międzynarodowych. Do innych norm jakości zalicza się niski wskaźnik anulacji oraz niezawodny tracking. Status zamówienia, numery przesyłek i faktur muszą być dostępne dla klienta na platformie.
Jeśli dostawca chce zakwalifikować się do nowego statusu, musi również regularnie aktualizować ceny i stany magazynowe na platformie. Kryteria obejmują również stuprocentową ochronę kupującego oraz możliwość wyboru innego adresu dostawy.
Źródło: SAITOW AG