Klienci platformy B2B w Polsce, kupując opony w sezonie zimowym, najchętniej wybierali marki Pirelli, Dębica i Hankook. Tak wynika z aktualnej oceny przeprowadzonej przez ALZURA Tyre24, w której przeanalizowano zachowania zamawiających w odniesieniu do opon zimowych w okresie od 1 września do 31 grudnia 2021 roku. Najczęściej poszukiwanymi rozmiarami opon na platformie w pierwszych miesiącach sezonu zimowego były 205/55 R16, 195/65 R15 i 225/65 R17.
Analiza sprzedanych opon samochodowych wykazała również, że na opony całoroczne popyt był o około 10% mniejszy niż na opony zimowe w dotychczasowym sezonie w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym. Ogólnie rzecz biorąc, platforma ALZURA Tyre24 jest bardzo zadowolona z dotychczasowego przebiegu sezonu zimowego w Polsce. W okresie objętym oceną osiągnięto wzrost liczby sprzedanych opon zimowych o 18,45% w porównaniu z rokiem poprzednim. We wszystkich krajach platforma B2B osiągnęła niewielki jednocyfrowy procentowy wzrost liczby opon zimowych sprzedanych w okresie objętym oceną w porównaniu z rokiem poprzednim.
Na platformie ALZURA Tyre24 tworzony jest obraz motoryzacyjnego rynku wtórnego w segmentach: opony, felgi, samochodowe części zamienne i akcesoria. Jako wiodąca platforma w handlu częściami B2B ALZURA Tyre24 łączy 2 000 dostawców z 40 000 potencjalnych kupców w dziewięciu krajach europejskich i pośredniczy w ten sposób w handlu o wartości ok. 1 mld euro rocznie. Obecnie na ALZURA Tyre24 dostępnych jest 490 000 różnych opon o łącznej wartości 8,5 mld euro.
Top 5 marek opon zimowych (według liczby sprzedanych opon)
Top 5 rozmiarów opon zimowych i 5 najlepszych marek dla każdego rozmiaru (według liczby sprzedanych opon)
1. 205/55 R16
2. 195/65 R15
3. 225/65 R17
4. 205/60 R16
Stosunek opon zimowych do opon całorocznych: 82,61 % do 17,34 %
Okres oceny: 01.09.2021 – 31.12.2021
Stosunek opon zimowych do opon całorocznych: 71,48 % do 28,52 %
Okres oceny: 01.09.2020 – 31.12.2020
Źródło: SAITOW AG