Platforma B2B ALZURA Tyre24 w okresie od 01.03.2021 do 31.07.2021 osiągnęła w Polsce wzrost liczby sprzedanych opon letnich o 6,5 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Najpopularniejszym rozmiarem opon do samochodów osobowych w sezonie letnim jest jak dotąd 205/55 R16, następnie 225/45 R17 i 195/65 R15.
Analiza sprzedaży opon do samochodów osobowych wykazała również, że popyt na opony całoroczne ponownie nieznacznie wzrósł w dotychczasowym sezonie w porównaniu z rokiem ubiegłym. Udział opon całorocznych w całkowitej sprzedaży wynosi obecnie w Polsce około 11 procent. W Niemczech udział opon całorocznych w dotychczasowym sezonie wyniósł ponad 20 procent.
Najlepiej sprzedającą się marką opon w Polsce w tym sezonie jest Nexen. Hankook i Continental zajmują kolejne miejsca.
1. Nexen
2. Hankook
3. Continental
4. Goodyear
5. Michelin
205/55 R16:
1. Nexen
2. Hankook
3. Nokian
4. Goodyear
5. Roadstone
225/45 R17:
1. Hankook
2. Nokian
3. Barum
4. Nexen
5. Viking
195/65 R15:
1. Kormoran
2. Goodyear
3. Roadstone
4. Nexen
5. Hankook
245/45 R18:
1. Nexen
2. Goodyear
3. Continental
4. Debica
5. Viking
225/50 R17:
1. Hankook
2. Nokian
3. Michelin
4. Goodyear
5. Pirelli
Źródło: ALZURA Tyre24