To spotkanie specjalistów branży części motoryzacyjnych, napraw blacharskich, myjni i kosmetyków samochodowych oraz wyposażenia warsztatowego.
Odbywające się co dwa lata targi AMITEC są imprezą towarzyszącą salonowi samochodowemu AMI – największemu takiemu wydarzeniu w naszym regionie. O ile jednak publiczność trwającego w dniach 31 maja – 8 czerwca AMI to głównie entuzjaści motoryzacji, przybywający do Lipska z całymi rodzinami, o tyle AMITEC odwiedzą przede wszystkim profesjonaliści branży aftermarketowej.
To doskonała okazja do zapoznania się z branżowymi nowościami.
dyrektor targów AMI/AMITEC - Matthias Kober
Utrzymaniu atmosfery targów branżowych służy fakt, że wystawcy AMITEC zgrupowani będą w oddzielnym pawilonie wystawienniczym.
Organizatorzy targów nie ukrywają, że liczą na obecność gości nie tylko z Niemiec, ale także Polski i Czech.
W czasie edycji 2012 AMI odwiedziło ponad 13 tys. osób z Polski.
prezes Targów Lipskich Polska - Magdalena Dziemidek
Sprzyja temu położenie Lipska, który np. od Wrocławia jest tak samo odległy jak Warszawa. Polskich akcentów nie zabraknie także wśród wystawców, w tegorocznej edycji AMITEC swój udział potwierdziała już firma Auto-Starter.
Targi w Lipsku to doskonała okazja do przyjrzenia się jak działa branża aftermarketowa w Niemczech. Wymianie doświadczeń szczególnie będzie sprzyjać projekt AMITEC Cafe, w czasie którego będzie można bez dodatkowych opłat wysłuchać krótkich (30-45 min) prezentacji prowadzonych przez ekspertów branżowych. W tegorocznym programie znajdą się takie kwestie jak skuteczne pozyskiwanie klientów przez warsztaty w Internecie, naprawy samochodów z napędem hybrydowym i elektrycznym, systemy telematyczne oraz systemy kontroli ciśnienia w oponach (TPMS).
Będąc na miejscu warto także odwiedzić główną ekspozycję AMI i to przynajmniej z dwóch powodów. Pierwszy to prezentacja samochodów zabytkowych „Oldtimer Arena”, gdzie zostaną pokazane naprawdę cenne egzemplarze kolekcjonerskie, stanowiące dziś żywą historię motoryzacji.
Drugi to jedyna w Europie możliwość nie tylko obejrzenia najnowszych modeli na stoiskach, ale również odbycia nimi jazd próbnych.
dyrektor generalny Leipziger Messe - Martin Buhl-Wagner
W czasie edycji 2012 goście mieli do dyspozycji ponad 250 modeli samochodów, które przetestowano 17 tys. razy. Co warte odnotowania, 4 tys. tych jazd dotyczyło pojazdów z napędem elektrycznym.