Nie ma znaczenia, czy jest to kamper, SUV, samochód dostawczy, van lub zestaw pojazdów z przyczepą kempingową, przyczepą transportową, bagażnikiem rowerowym itp.: z punktu widzenia rozwoju amortyzatorów wzrost siły tłumienia ma pozytywny wpływ we wszystkich wymienionych przypadkach. Mocno obciążona oś tylna, duże masy, wysoko położony środek ciężkości lub duże obciążenia zewnętrzne stawiają podwoziu wysokie wymagania.
Amortyzatory gazowe serii BILSTEIN B6 lub B6 Camper (Advanced) do kamperów oferują pod tym względem większe rezerwy niż amortyzatory montowane seryjnie. Dla kierowców samochodów montaż amortyzatorów z serii BILSTEIN B6 może oznaczać znacznie większe bezpieczeństwo, przyjemność z jazdy i komfort – a dla warsztatów ciekawy dodatkowy biznes z wyższą marżą niż przy normalnej wymianie seryjnych amortyzatorów. Kolejna zaleta: wszystkie amortyzatory B6 i B6 Camper (Advanced) odpowiadają wymiarami amortyzatorom fabrycznym, więc nie zmieniają geometrii zawieszenia.
Kampery które są oparte na podwoziach samochodów dostawczych do zabudowy, zwykle wyposażone są w fabryczne podwozie. Efektem może być brak komfortu podróżowania, słaba stabilność podczas pokonywania zakrętów czy uciążliwe odgłosy. Zalety ulepszonego zamiennika – amortyzatora B6 Camper to zwiększenie bezpieczeństwa przy bocznym wietrze i na zakrętach dzięki optymalnej przyczepności do drogi oraz bardziej intensywne wrażenia z jazdy dzięki wysokiej przyczepności i precyzyjnemu prowadzeniu.
Jednocześnie użytkownicy domów mobilnych mogą liczyć na większy komfort jazdy: przyczynia się do tego redukcja hałasu podczas jazdy dzięki lepszemu tłumieniu. Jest to osiągnięte dzięki zoptymalizowaniu zachowania zawieszenia podczas toczenia na bruku i na przejazdach kolejowych. Z nowych amortyzatorów B6 Camper skorzystają także właściciele przerobionych furgonów, jak i pojazdów półzintegrowanych na bazie Fiata Ducato (od roku modelowego 2006). Ponad połowa wszystkich kamperów w Europie jest oparta na ich konstrukcji. Pod uwagę brane są również identycznie skonstruowane pojazdy marek Citroën i Peugeot. W zależności od wersji wymiana jest konieczna tylko na przedniej osi (Ducato/light/35 L) lub na obu osiach (Ducato Maxi/heavy/35 H/40 H).
BILSTEIN B6 Camper Advanced idzie o krok dalej we wspomnianych pojazdach, a jego kolejną zaletą jest innowacyjna technologia DampMatic. Zapewnia to tłumienie selektywne względem amplitudy. Dzięki tej czysto mechanicznej technologii tłok sterujący reaguje na drgania przenoszone przez jezdnię i automatycznie wybiera jedną z dwóch krzywych charakterystycznych. W „miękkim ustawieniu” olej amortyzatora przepływa zarówno przez główny tłok, jak i przez specjalne obejście DampMatic. W ustawieniu „twardym” ten ostatni jest zamknięty, więc przepływ jest zmniejszony. DampMatic dodatkowo poprawia właściwości toczenia pod względem komfortu, ponieważ amortyzator działa z dwoma obiegami oleju jednocześnie. Można to odczuć na przykład na dylatacjach w jezdni i na kostce brukowej. Ponadto ogromnie wzrasta kontrola nad pojazdem, na przykład na zakrętach i przy zmianie pasa ruchu.
Przyczepy kempingowe i pozostałe transportowe znacznie różnią się rozmiarem i wagą. Nawet umiarkowane obciążenia samochodu przyczepą, lub sprzętem dodatkowym takim jak bagażnik rowerowy montowany na haku skutkują zauważalnie większymi obciążeniami tylnej osi. A to ma kluczowe znaczenie dla stabilności kierunkowej samochodu. Jeśli amortyzator nie jest już w stanie zredukować wibracji generowanych przez zawieszenie, zestaw szybko wymyka się spod kontroli – na przykład podczas szybkiego skręcania.
Kierowca ma trudności z opanowaniem samochodu, który wpadł w nadmierne i pogłębiające wahania kierunku jazdy, więc istnieje zwiększone ryzyko wypadku. Rozwiązanie: montaż BILSTEIN B6 ze zwiększoną siłą tłumienia. Bagażniki rowerowe na hak holowniczy są również bardzo popularne ze względu na łatwość załadunku. Jednak obciążenie pionowe działające na tylną oś może niekorzystnie wpłynąć na prowadzenie. Szczególnie problematyczne są tutaj coraz bardziej popularne e-rowery, które są znacznie cięższe od konwencjonalnych rowerów. Tutaj również rozwiązanie: montaż BILSTEIN B6 o zwiększonej sile tłumienia.
Sportowe, precyzyjne zachowanie podczas jazdy jest pożądane przez wielu. Jednak tylko niewielka część kierowców pytała warsztaty o odpowiednie opcje. Powód: często wiąże się to automatycznie z obniżeniem zawieszenia. A to nie zawsze jest pożądane na przykład ze względu na tuningowy wygląd, mniejszy prześwit, ewentualną utratę komfortu lub obawę przed wysokimi kosztami. Również tutaj BILSTEIN B6 jest elegancką i efektywną alternatywą, która przynosi zauważalne korzyści nawet bez obniżania zawieszenia. Warsztaty samochodowe powinny aktywnie podchodzić do swoich klientów oferując zawieszenia B6, ponieważ ten temat jest mało znany.
SUV-y przeżywają rozkwit i wraz z samochodami dostawczymi stanowią ogromną grupę docelową. Wadą wynikającą z cech konstrukcyjnych tych pojazdów jest wysoko położony środek ciężkości, co przekłada się na większe wychylenia boczne podczas jazdy po łukach. Przy zwiększonej sile tłumienia, BILSTEIN B6 jest również odpowiednim lekarstwem na te dolegliwości. To samo dotyczy pojazdów o normalnej wysokości, ale z bagażnikami dachowymi lub boksami dachowymi, dzięki którym środek ciężkości samochodu jest w rezultacie przesunięty do góry. We wszystkich tych przypadkach instalacja BILSTEIN B6 nie wpływa negatywnie na przydatność do codziennego użytku ani na prześwit.
Źródło: BILSTEIN