Samochody kempingowe i kampery od lat notują stałą tendencję związaną ze wzrostem zainteresowania, a zdaniem ekspertów nie widać końca trwającej hossy. Wraz ze wzrostem liczby nowo rejestrowanych kamperów rośnie jednocześnie zapotrzebowanie na egzemplarze używane. Aby jednak marzenie o wakacjach na kołach nie zamieniło się w koszmar, kupując używany egzemplarz powinno zwrócić się szczególną uwagę na zawieszenie oraz przebieg i wiek poszczególnych podzespołów. W każdym razie właścicielom kamperów, które mają już za sobą lata świetności, zaleca się dokładną kontrolę zawieszenia w warsztacie. Kiedy pasażerowie zauważają kołysanie lub spadek komfortu jazdy wewnątrz kampera, często jest to spowodowane zużytymi amortyzatorami. W czasie jazdy może być to niebezpieczne, szczególnie podczas gwałtownych manewrów na autostradzie, czy szybkiego pokonywania zakrętów. Także silne podmuchy bocznego wiatru mogą w nieprzyjemny sposób dać o sobie znać.
Aby temu zapobiec, BILSTEIN zaleca zakup amortyzatorów B6 Camper lub Camper Advanced. Od 2022 roku specjalista ds. zawieszeń oferuje te dwa wysokowydajne amortyzatory opracowane specjalnie z myślą o wyzwaniach jakie stawiają pojazdy z zabudową mieszkalną. Zostały one opracowane dla kamperów, furgonetek i pojazdów częściowo zintegrowanych opartych na podwoziach Fiata Ducato (od roku modelowego 2006) i w dużej mierze identycznych pojazdach Citroëna i Peugeota.
W kamperach bazujących na platformie samochodu dostawczego zazwyczaj stosuje się niezmodyfikowane zawieszenie pojazdu z jakim opuszcza on fabrykę. Nowe amortyzatory firmy BILSTEIN powinny być wyborem numer jeden w przypadku modernizacji, szczególnie w przypadku modeli z sypialniami nad kabiną kierowcy, które są dość popularne wśród rodzin z małymi dziećmi. Ponieważ wnęka częściowo wystaje ponad dach kabiny, wpływa to niekorzystnie na środek ciężkości pojazdu, co może doprowadzić do krytycznych sytuacji na drodze. Manewry wymijające, reakcja na silny boczny wiatr, ale także nagłe manewry hamowania mogą szybko doprowadzić sytuacji, kiedy zachwiana zostanie stabilność pojazdu z nadbudówką.
Tutaj udoskonalony amortyzator zamienny OE B6 Camper może zaprezentować swoje dodatkowe funkcje bezpieczeństwa. Przy bocznym wietrze i na zakrętach zapewnia optymalną przyczepność, dostarczając bardziej pozytywnych wrażeń z jazdy dzięki precyzyjnemu prowadzeniu i wysokiej przyczepności kół do podłoża. Jednocześnie wczasowicze mogą spodziewać się większego komfortu jazdy: redukcja hałasu podczas jazdy dzięki lepszemu tłumieniu przyczynia się do tego w równym stopniu, jak zoptymalizowane zachowanie podczas jazdy po kostce brukowej, czy na przejazdach kolejowych.
BILSTEIN B6 Camper Advanced idzie o krok dalej, oferując innowacyjną technologię DampMatic. Zapewnia ona selektywną pod względem amplitudy amortyzację. Dzięki tej czysto mechanicznej technologii tłok sterujący reaguje na wibracje przenoszone z drogi i automatycznie wybiera jedną z dwóch charakterystycznych krzywych. W „ustawieniu miękkim” olej amortyzatora przepływa zarówno przez tłok główny, jak i specjalne obejście DampMatic. W ustawieniu „sztywniejszym” obejście jest samoczynnie zamykane, co powoduje zmniejszenie przepływu. Dzięki DampMatic właściwości jezdne poprawiają się pod względem komfortu, ponieważ pojazd ma skutecznie dwa układy zawieszenia w jednym. Można to odczuć na przykład na dylatacjach mostów i na kostce brukowej. Co więcej, znacznie poprawia się kontrola nad pojazdem, na przykład podczas pokonywania zakrętów lub zmiany pasa.
Źródło: BILSTEIN