W zależności od przeznaczenia podzielono je na kategorie, z których największą popularnością cieszy się B6.
Konstruktorzy samochodów pozostawiają pewien margines dopuszczający modyfikację zawieszenia. Otwiera to drogę fanom tuningu, którzy – przede wszystkim w bezpieczny dla dalszego użytkowania pojazdu sposób – mogą dokonać pożądanych zmian. Inżynierowie z Bilstein biorą udział w każdym etapie projektowania samochodu, stąd też są w stanie zaproponować odpowiednie amortyzatory do takich modyfikacji. W ofercie firmy określono tę grupę produktów jako „Performance” (popularnie zwana „linią żółtą”). Referencje noszą oznaczenia od B6 do B16.
Bilstein oferuje amortyzatory praktycznie do każdego modelu samochodu osobowego. W przypadku wymiany zużytych, proces doboru jest bardzo prosty. Wystarczy znaleźć odpowiednią referencję wśród amortyzatorów z serii Replacement. Sytuacja zmienia się, gdy właściciel samochodu chce zmodyfikować fabryczne zawieszenie. Tutaj wybór amortyzatorów Bilstein jest o wiele szerszy, a we wskazaniu odpowiedniego rozwiązania powinien pomóc mechanik.
Doradca techniczny w firmie IHR - Andrzej Wojciech Buczek
Ofertę amortyzatorów z serii Performance otwiera kategoria B6. To ulepszony pod względem komfortu i osiągów samochodu zamiennik amortyzatorów montowanych fabrycznie, stąd też cieszy się on największą popularnością wśród kierowców. Dodatkowo, uzupełnia go amortyzator B6-Sport, charakteryzujący się większą siłą tłumienia.
W zależności od samochodu, Bilstein oferuje amortyzatory B6 i B6-Sport wykonane w technologii jedno- lub dwururowej. Część referencji można montować również w modelach wyposażonych w aktywne bądź regulowane przez kierowcę zawieszenie typu DampTronic lub Bilstein ridecontrol.
Co więcej, dzięki unikalnemu modułowi iRC w zmienną charakterystykę zawieszenia można wyposażyć prawie każdy samochód. Sterowanie odbywa się za pomocą aplikacji zainstalowanej na smartfonie, a kierowca dostaje do wyboru tryb Auto, Comfort+ i Sport+.
Dopełnieniem tej kategorii jest amortyzator Bilstein B6 4600. Zaprojektowano go specjalnie dla samochodów typu SUV, z uwzględnieniem wyżej położonego środka ciężkości i jazdy po nierównym terenie. W ofercie B6 4600 – obok jednorurowych amortyzatorów gazowych – znajdują się również moduły pneumatyczne. Poszczególne referencje można również montować w samochodach z regulowanym zawieszeniem bądź przeprowadzić stosowną modyfikację poprzez umieszczenie modułu iRC.
Każda wymiana zużytych amortyzatorów powinna być wykonana parami na tej samej osi. Jednak w przypadku zastąpienia fabrycznych amortyzatorów serią Performance, zmiana musi objąć wszystkie koła.
Doradca techniczny w firmie IHR - Andrzej Wojciech Buczek