Bezpieczeństwo transportu jest najwyższym priorytetem dla operatorów pojazdów użytkowych, zwłaszcza w przypadku wrażliwych na uszkodzenie ładunków. Amortyzatory wraz ze sprężynami tworzą połączenie pomiędzy zawieszeniem koła a podwoziem i mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo.
Działanie amortyzatora polega na redukcji drgań sprężyny zawieszenia, spowolnienia jej i zapewnienia optymalnego kontaktu z drogą. Amortyzatory marki Sachs do pojazdów użytkowych zapewniać mają optymalny komfort jazdy i skutecznie odciążać pojazd oraz kierowcę, oferując jednocześnie maksymalne bezpieczeństwo transportu.
ZF Aftermarket oferuje teraz na niezależnym rynku części zamiennych amortyzatory do pojazdów użytkowych wyposażone dodatkowo w plastikowe osłony. Konstrukcja z rurami ochronnymi z tworzyw sztucznych ma następujące zalety w porównaniu z poprzednimi generacjami z metalowymi osłonami ochronnymi:
Montaż amortyzatorów z plastikowymi osłonami przeciwpyłowymi odbywa się w taki sam sposób, jak w przypadku dobrze znanych amortyzatorów z metalową osłoną. Należy zwrócić uwagę na prawidłowe rozmieszczenie części do montażu amortyzatora (przeguby sworzniowe / łożyska amortyzatorów).
Ponadto, przy okazji wymiany amortyzatorów, takie części jak: mocowania amortyzatorów, elementy układu kierowniczego oraz części gumowo-metalowe powinny również zostać sprawdzone. Zaleca się lekkie nasmarowanie śrub mocujących połączeń pierścieniowych. Części gumowo-metalowe należy jednak zabezpieczyć przed smarem. To, czego należy całkowicie unikać podczas montażu amortyzatora z plastikową osłoną przeciwpyłową, to przytrzymywanie samej rury ochronnej, co nie jest konieczne do prawidłowego, profesjonalnego montażu.
Zasadniczo amortyzatory pojazdów użytkowych należy sprawdzać i w razie potrzeby wymieniać najpóźniej po 250 000 km. Zaleca się, aby otaczające elementy również zostały poddane profesjonalnej kontroli. W ten sposób można szybko wykryć wszelkie wadliwe komponenty w pobliżu amortyzatorów i uniknąć kosztownych przestojów związanych z naprawą pojazdu.
Jeśli konieczna jest wymiana amortyzatorów, eksperci z ZF Aftermarket zalecają użycie amortyzatorów marki Sachs w jakości OEM. Gama amortyzatorów oferowana przez ZF Aftermarket pod marką Sachs obejmuje amortyzatory klasyczne, a także amortyzatory CDC, które dostosowują twardość tłumienia w czasie rzeczywistym do danej sytuacji na drodze.
Dostępne są również amortyzatory ze standardowymi lub pneumatycznymi modułami, a także CALM (z ang. Cabin Air Leveling Module – moduł wewnętrznego poziomowania powietrza) i amortyzatory osi do przyczep. Kolejną pozycją w portfolio ZF Aftermarket są moduły amortyzatorów pneumatycznych Sachs, które jako kompaktowe urządzenie stanowią alternatywę dla zwykłego montażu obok siebie amortyzatorów i resorów pneumatycznych.
Źródło: ZF Aftermarket