Aplikacja lakieru Machine Grey - porady Spies Hecker | MOTOFAKTOR

Aplikacja lakieru Machine Grey - porady Spies Hecker

Evgeny Khmelev, Spies Hecker Head of Training na region EMEA, dzieli się praktycznymi wskazówkami ws. aplikacji trójwarstwowego lakieru Machine Grey z palety Mazdy.

Od 2016 r. Mazda oferuje kolor 46G Machine Grey na różnych modelach samochodów. Do jego aplikacji, podobnie jak w przypadku koloru Soul Red, japoński producent wykorzystuje zaawansowany proces lakierowania zrobotyzowanego o nazwie Takuminuri. Kolor Machine Grey składa się z trzech warstw: warstwy refleksyjnej, warstwy transparentnej oraz lakieru bezbarwnego.

Ziarno aluminium w lakierze nadaje mu metaliczną głębię, a pigmenty w warstwie refleksyjnej pozwalają uzyskać intensywny kontrast pomiędzy światłem a cieniem. Samochód wygląda, jakby został wykonany z jednego kawałka stali.

Spies Hecker Head of Training na Europę, Bliski Wschód i Afrykę - Evgeny Khmelev

 

Odtworzenie takiego efektu podczas naprawy nie jest łatwe.

Ze względu na swój złożony charakter odcień Machine Grey może się różnić pomiędzy poszczególnymi modelami. Dlatego też w oprogramowaniu kolorystycznym Phoenix znajduje się bogaty wybór receptur dla lakieru bazowego Permahyd Hi-TEC Base Coat 480.

- Evgeny Khmelev

 

Oto wskazówki specjalisty Spies Hecker dotyczące uzyskania idealnego efektu podczas odtwarzania tak skomplikowanego, trójwarstwowego koloru jak Machine Grey:

Wskazówka nr 1: Natryski próbne

Ponieważ Machine Grey jest bardzo złożonym kolorem, po wykonaniu pomiaru spektrofotometrem ColorDialog Phoenix, zalecane jest zrobić natryski próbne, aby jak najlepiej dopasować efekt i wygląd lakieru do oryginalnego koloru. Natrysk próbny należy porównywać do nadwozia przy różnorodnym oświetleniu, zwłaszcza przy naturalnym świetle dziennym.

Wskazówka nr 2: Czarny lakier bazowy

Po przygotowaniu podłoża należy nałożyć czarny lakier bazowy do pełnego krycia, który następnie jest cieniowany na oryginalny lakier. W przypadku mniejszych napraw warto obniżyć ciśnienie w pistolecie, aby uzyskać płynne przejście koloru. Lakier bazowy należy zostawić do całkowitego wyschnięcia, a element do całkowitego ostygnięcia.

Wskazówka nr 3: Specjalna naklejka - do kontroli krycia (szachownica)

Przed aplikacją półprzezroczystej warstwy z efektem, na którą składa się skoncentrowany czarny lakier z drobnym ziarnem aluminium, warto w lakierowanym miejscu umieścić specjalną, czarno-szarą naklejkę. Pomaga ona kontrolować nakładaną ilość lakieru podczas aplikacji warstwy z efektem, gdzie nie możemy dopuścić do pełnego krycia. Przed przejściem do warstwy z efektem należy na obszar przylegający do miejsc naprawy nałożyć środek do cieniowania. Warstwa z efektem powinna być zamknięta, cienka i jednolita.

Wskazówka nr 4: Naturalne światło

Po wyschnięciu warstwy z efektem sprawdź na naklejce stopień pokrycia koloru bazowego. Jeśli udało się uzyskać odpowiedni efekt transparentności, można przejść do lakieru bezbarwnego. Efekt końcowy należy uważnie i dokładnie obejrzeć w różnorodnym świetle. Decydującym o sukcesie jest wygląd naprawy w świetle dziennym – dzięki temu widać, czy dobrze dopasowano kolor oraz czy udało się zachować gładkie przejście pomiędzy miejscem naprawy a oryginalnym lakierem.

Wskazówka nr 5: Wideo

Spies Hecker oferuje lakiernikom kompleksowe wsparcie, proste rozwiązania systemowe oraz praktyczne wskazówki na temat codziennych wyzwań na swoim kanale YouTube. Nagrania trwają 5–10 minut. Na każdym z nich doświadczony lakiernik pokazuje, jak najlepiej wykorzystywać możliwości produktów Spies Hecker.

 

Źródło: Axalta

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).