Pinza, według zapewnień producenta, jest najbardziej wydajną oponą Vredestein do jazdy w terenie, a jednocześnie zapewnia doskonałe standardy przyczepności, trakcji i oporu toczenia oraz precyzję. Rezultatem ma być najlepsza równowaga między możliwościami jazdy na drodze i w terenie wśród wszystkich dostępnych na rynku opon typu all-terrain.
Szczególnie sprawdzać ma się w samochodach z napędem 4×4, pick-upach oraz SUV-ach poruszających się w terenie. Model Pinza ma być dostępny dla klientów od sierpnia w 24 rozmiarach, a więcej opcji rozmiarowych ma pojawić się w późniejszym czasie.
Bieżnik opony Pinza ma wyróżniający się czterorowkowy wzór w jodełkę i głębokie, zazębiające się lamelki, które zapewniać mają doskonałą przyczepność na wszystkich nawierzchniach, włączając błoto, piasek, lód i śnieg, a jednocześnie minimalizować hałas na drodze. Solidny, trójżłobieniowy bark charakteryzują agresywne, „gryzące” krawędzie, które dodatkowo mają wzmacniać przyczepność na luźnej nawierzchni, a w bieżniku zastosowano systemy usuwania kamieni pomagające usunąć zanieczyszczenia.
Nowy model Pinza jest wyposażony w trójwarstwową osłonę, która ma zwiększać trwałość opony, a wyjątkowa konstrukcja ścian bocznych rozszerzać agresywny wzór bieżnika, zapewniając surową estetykę charakterystyczną dla opony tej kategorii, a także lepszą ochronę przed kamieniami i koleinami.
Model Pinza zaprojektowano nie tylko z myślą o ponadprzeciętnych możliwościach jazdy terenowej, ale również pod kątem zapewnienia wysokiego poziomu przyczepności na drodze — i dopracowano tę oponę w najdrobniejszych szczegółach. Technologia o wielu żłobieniach oraz szerokie bloki bieżnika pomagać mają zminimalizować hałas i zmaksymalizować precyzję prowadzenia, a zastosowanie mieszanki polimerowej piątej generacji i głębokich lamelek ma zapewniać doskonałą przyczepność w każdych warunkach.
Kolejnym świadectwem zgodności ze wszystkimi warunkami pogodowymi i aspektem wyróżniającym model Pinza wśród wielu innych produktów w segmencie opon typu all-terrain ma być otrzymanie certyfikatu 3PMSF, który oznacza, że zapewnia ona doskonałe standardy przyczepności oraz trakcji na śniegu i oblodzonych nawierzchniach.
Nową oponę zaprojektował i opracował wewnętrzny dział badawczo-rozwojowy firmy Apollo Tyres w Holandii, wykorzystując symulacje i analizy w rzeczywistych warunkach w celu osiągnięcia optymalnej równowagi właściwości jezdnych. W ramach najbardziej ambitnego projektu badawczo-rozwojowego w liczącej 113 lat historii marki model Vredestein Pinza został przetestowany w wymagających warunkach pogodowych na drogach i w terenie, w Ameryce Północnej, Finlandii, RPA oraz na Bliskim Wschodzie.
Oponę wprowadzono na rynek w USA w 2021 roku i szybko stała się ona jednym z najwyżej ocenianych produktów w konkurencyjnym segmencie opon typu all-terrain. Jest to jedna z czterech opon tego rodzaju, które zaleca renomowana, niezależna agencja testująca — Consumer Reports.
Model Pinza będzie dostępny w dwóch typach konstrukcji: „P” i „LT”. Bardziej surowa rzeźba opony „LT” jest odpowiednia dla samochodów użytkowych stosowanych przede wszystkim na bardziej wymagającym terenie. Wariant „P” charakteryzuje się bardziej przyjazną drogom konstrukcją, dzięki czemu nadaje się do montażu w samochodach osobowych. Obie wersje mają sprawdzać się w terenie, dzięki czemu użytkownicy będą mogli czuć się bezpiecznie na wszystkich nawierzchniach przez cały rok.
Oprócz nowych konstrukcji i materiałów wykorzystaliśmy również nasze doświadczenie na rynku opon całorocznych, aby zapewnić idealną równowagę między wytrzymałością w terenie i przewidywalnym zachowaniem na asfalcie — mówił Daniele Lorenzetti, dyrektor ds. technologii w firmie Apollo Tyres Europe – Rozległa analiza oparta na sztucznej inteligencji oraz testy w rzeczywistych warunkach w wielu regionach i klimatach pomogły naszemu zespołowi badawczo-rozwojowemu w nadaniu modelowi Pinza wyjątkowej równowagi między atrybutami do jazdy po drogach i w terenie.
Źródło: Apollo Tyres