Nowy zespół, który będzie nosił nazwę SL Apollo Tyres Trucksport, weźmie udział we wszystkich rundach sezonu 2023 zupełnie nową ciężarówką MAN TGS 2022 opatrzoną logo Apollo Tyres i w charakterystycznej fioletowej kolorystyce.
35-letni Sascha Lenz pozostanie za kierownicą SL Truck Team, wnosząc ponad siedmioletnie doświadczenie w wyścigach ciężarówek. Lenz rozpoczął swoją karierę w wyścigach ciężarówek w 2015 roku. Od tego czasu niemiecki zawodnik zdobył pierwsze miejsce w FIA ETRC Young Gun Award w 2017 roku, był wiceliderem w Driver’s Championship Series w 2021 roku i zajął trzecie miejsce w tegorocznym Driver’s Championship Series w premierowej formule wyścigów ciężarówek.
Jesteśmy bardzo dumni, że możemy powitać Apollo Tyres w rodzinie SL Trucksport i już nie możemy się doczekać kolejnego udanego sezonu – mówi Lenz – Z nowym zobowiązaniem ze strony Apollo Tyres nasze cele na rok 2023 są proste: zająć pierwsze miejsce zarówno w mistrzostwach kierowców, jak i konstruktorów.
Jesteśmy niesamowicie podekscytowani obecnością Apollo Tyres w mistrzostwach FIA ETRC. Ta nowa umowa sponsorska pomoże nam jeszcze bardziej zwiększyć świadomość marki w Europie, naszym szybko rozwijającym się regionie sprzedaży opon do pojazdów ciężarowych i autobusów – dodaje Benoit Rivallant, prezes i dyrektor generalny Apollo Tyres Europe.
Oprócz stałej dwuletniej umowy sponsorskiej Apollo Tyres będzie miało możliwość przedłużenia kontraktu o kolejny rok w oparciu o wzajemne porozumienie i ogólne wyniki zespołu.
W październiku Apollo Tyres ogłosiło zakończenie trzyletniej współpracy z Tor Truck Racing, co zbiegło się z odejściem głównego kierowcy zespołu, Shane’a Breretona, z FIA ETRC. Po siedmiu latach zaangażowania w wyścigi ciężarówek Brereton zrezygnował, aby spędzać więcej czasu z rodziną i skupić się na swojej działalności.
Brereton i Apollo Tyres nawiązali współpracę w 2019 roku i po pandemii COVID-19 obronili Puchar Goodyeara dla kierowców „Chrome Rated” w sezonie 2021. W 2022 r. zespół Apollo Tyres Tor Truck Racing zajął III miejsce w Promotor’s Championship i zapewnił sobie zwycięstwo w klasie w Le Mans we Francji, w którym to wyścigu zespół odniósł również dziewicze zwycięstwo w Mistrzostwach.
Wszyscy w Apollo Tyres życzymy Shane’owi szczęśliwej emerytury i dziękujemy jemu i Tor Trucks za tak skuteczne promowanie naszej marki na scenie europejskiej – mówi John Nikhil Joy, European Cluster TBR Product Director w Apollo Tyres.
FIA European Truck Racing Championship to jedna z najbardziej spektakularnych i wymagających serii wyścigów samochodowych na świecie. Kierowcy są klasyfikowani w dwóch kategoriach, Chrome i Titan, co odzwierciedla ich wcześniejsze doświadczenie wyścigowe i rekord zwycięstw w wyścigach. Limit prędkości wynosi 160 km/h (99mph), a pojazdy muszą osiągać minimalną wagę 5 300 kg i dostarczać maksymalnie 1 200 KM i 5 000 Nm momentu obrotowego.
Mistrzostwa FIA European Truck Racing Championship podejmują kroki w kierunku zwiększenia zrównoważonego rozwoju – na przykład wszystkie ciężarówki biorące udział w zawodach są zasilane w 100% odnawialnym olejem napędowym HVO.
Wyścigi ciężarówek cieszą się rosnącą popularnością, a czołowa seria wyścigów ciężarówek FIA ma 60-milionową globalną widownię internetową i telewizyjną oraz gości około 420 000 widzów.
Źródło: Apollo Tyres