W miniony wtorek 8 października br. na oficjalnym kanale YouTube marki AK Motor pojawił się materiał wideo, który jest listem otwartym jej dyrektora generalnego do wiceministra środowiska Adama Kurtyki dotyczącym kwestii projektu ElectroMobility Poland.
Dyrektor Kamiński wyraża w nim swoje obawy wobec tego, w którą stronę zmierza narodowy projekt polskiego samochodu elektrycznego, jak i żal względem tego jak jego firma została potraktowana na poszczególnych etapach realizacji programu.
AK Motor uczestniczyło w postępowaniu, które doprowadziło do wyboru technologii dla ELectroMobility Poland. W 2018 r. AK Motor była liderem najpotężniejszego polskiego konsorcjum firm partnerskich, których celem jest wprowadzenie wiodących światowych technologii do ElectroMobility Poland. Konsorcjum AK Motor zwyciężyło w postępowaniu zorganizowanym przez ElectroMobility Poland i było uznane, że technologie naszego projektu Syreny Meluzyny E5 były bardziej zaawansowane niż naszych konkurentów. Pomimo naszego sukcesu w postępowaniu ElectroMobility Poland udział naszej firmy stał się dla nas jak miecz, który tnie w obie strony.Z jednej strony jestem bardzo dumny z naszego osiągnięcia, firmy takie jak Green Power Systems oraz EDAG zostały wybrane do dalszego uczestnictwa w ElectroMobility Poland i one pochodzą z konsorcjum AK Motor. Z drugiej strony pod kierownictwem pana Piotra Zaremby ElectroMobility Poland zdecydowało, aby ominąć udział AK Motor w dalszej współpracy, nie wykazując absolutnie żadnego zainteresowania najpopularniejszą polską marką Syrena.
dyrektor generalny AK Motor - Arkadiusz Kamiński
Kamiński mocno sprzeciwia się wizji uczynienia z ElectroMobility Poland przedsiębiorstwa w pełni państwowego, uznając że może to bardziej zaszkodzić niż pomóc polskiemu przemysłowi motoryzacyjnemu.
ElectroMobility Poland w stanie obecnym oznacza katastrofę dla nowo powstających polskich firm motoryzacyjnych. Pamiętajmy, że ElectroMobility Poland powstało po to, aby pomóc polskim producentom motoryzacyjnym w rozwoju, dzięki ogromnemu kapitałowi i wsparciu technologicznemu przez rząd polski. Zamiast pomagać polskim producentom motoryzacyjnym ElectroMobility Poland zdecydowało, aby wziąć dla siebie najlepsze technologie od tych firm i założyć nową znacjonalizowaną polską markę samochodową. To prawie zniszczyło kilka najlepszych polskich projektów motoryzacyjnych i stojące za nimi firmy.
- Arkadiusz Kamiński
Poniżej materiał wideo z pełną treścią listu otwartego Arkadiusza Kamińskiego:
Założona w Kanadzie, 14 lutego 2012 roku firma AK Motor International Corporation jest firmą motoryzacyjną. Po podpisaniu umowy z pierwotnym właścicielem, firma AK Motor uzyskała prawa do rozwoju, produkcji i marketingu samochodów pod marką Syrena. Nowoczesny projekt Syreny przedstawiony przez AK Motor jest oficjalną kontynuacją marki Syrena, rozpoczętą w Polsce w latach 50-tych.
W dniu 9 lipca 2014 r. została założona firma AK Motor Polska Sp. z o.o., która stała się jednocześnie siedzibą główną firmy, a teraz jest centrum operacji projektowych i realizacyjnych; odpowiada za rozwój biznesu, jak również za politykę Marketingowo-PR-ową.
Biuro w Kanadzie jest aktualnie pierwszym zagranicznym oddziałem.
Źródło: AK Motor