Zespół projektu SHERPA-CAR opracował inteligentnego osobistego asystenta wirtualnego, który korzysta z potężnych algorytmów sztucznej inteligencji (SI), tak by korzystanie z samochodu stało się doświadczeniem jedynym w swoim rodzaju, było bezpieczne, przyjemniejsze i by przynosiło więcej korzyści.
Silnik SI opiera swoje sugestie na preferencjach właściciela pojazdu i na tej podstawie proponuje dopasowane do jego potrzeb podpowiedzi w czasie rzeczywistym. Informacja ta jest podawana przez głośnik, za pomocą tekstu lub innych środków graficznych w postaci zdefiniowanych wcześniej kategorii dostosowanych do potrzeb użytkownika, dotyczących m.in. pogody, ruchu drogowego, wydarzeń sportowych, punktów zainteresowań, różnych wydarzeń, filmów, programów telewizyjnych, wiadomości i humoru.
To nowatorskie rozwiązanie bazuje na zachowaniach użytkownika i dzięki temu dostarcza kierowcy potrzebnych lub przydatnych informacji bez wcześniejszego zapytania z jego strony.Intuicyjny i łatwy w stosowaniu projekt rewolucyjnych rozwiązań graficznych sprawia, że użytkownik nie ma problemów z ich zrozumieniem i sprawnym z nich oddziaływaniem.
koordynator projektu - Velez de MendizabalProducenci samochodów mogą teraz instalować ekonomiczne rozwiązanie, z którego można korzystać za pomocą poleceń głosowych i dostosowywać w zakresie interesujących nas dziedzin. W efekcie kierowca może zadawać pytania, by znaleźć najbliższą restaurację, stację benzynową lub otrzymać podpowiedzi dotyczące odbywających się w pobliżu wydarzeń, programów telewizyjnych, koncertów czy filmów dostępnych po osiągnięciu celu podróży. Ponadto osobisty asystent wirtualny współpracuje z licznymi systemami informacji o rozrywce.
Po demonstracji możliwości produktu w zakresie spełniania określonych potrzeb biznesowych, sprostania wyzwaniom i oferowania określonych sposobności produkt będzie gotowy do wprowadzenia na rynek. Konsorcjum nawiązało już kontakt z kilkoma przedstawicielami przemysłu motoryzacyjnego oraz branży IT.
Osobisty asystent wirtualny nie tylko przekształci sektor systemów informacji o rozrywce, wprowadzając do niego rozwiązanie oferujące opcję prognozowania i proaktywności, ale wejdzie też w bezpośrednią konkurencje z innymi rozwiązaniami tego typu oferowanymi przez gigantów branży technologicznej, takich jak Apple, Google czy Microsoft.
Platforma osobistego asystenta wirtualnego SHERPA-CAR, innowacyjny silnik SI oraz przetwarzanie języka naturalnego sprawiają, że oferowana technologia rozumie doskonale, czego potrzebuje kierowca. i wychodzi naprzeciw tym potrzebom.Teraz będziemy mogli wydawać polecenia podnoszące komfort jazdy, rozpoczynając rozmowę z samochodem.
- Velez de Mendizabal
Zdjęcie: Continental
Źródło: Komisja Europejska