Audi A3 – błąd P00B7 | MOTOFAKTOR

Audi A3 - błąd P00B7

Wraz z TecRMI rozpoczynamy serię informacji technicznych dotyczących komunikatów błędów, sposobu identyfikacji oraz naprawy usterki. W tej skupimy się na Audi A3 (8V1, 8VK) z silnikiem 1,8 TFSI o mocy 132 kW, który był montowany również w modelach: A3 (8V_), A4 (8K_), A5 (8F_, 8T_), Q5 (8R_), TT (FV_). Kod błędu jest tożsamy dla tego występującego również w modelach z silnikiem 2,0 TFSI.

 

 

W omawianym przypadku kod błędu jest następujący:

 

W pamięci błędów sterownika silnika:

 

  • P00B7
  • Niewystarczające chłodzenie silnika
  • 16506 (P0122)
  • Zawór klapowy spalin 2: przerwanie
  • 16990 (P0606)
  • Urządzenie sterujące pracą silnika jest uszkodzone.
  • 17022 (P0638)
  • Jednostka przepustnicy: sygnał nieprawidłowy
  • 17026 (P0642)
  • Napięcie referencyjne czujnik A: obwód Low
  • 18995 (P2563)
  • Czujnik położenia zaworu regulacyjnego ciśnienia doładowania: sygnał nieprawidłowy
  • P2556
  • Dostosowanie mieszanki: sygnał przy najuboższej mieszance
  • 19475 (P3019)
  • Zawór klapowy spalin 1: przerwanie
  • 19479 (P3023)
  • Zawór klapowy spalin 2: przerwanie
  • U0402
  • Sterownik przekładni: sygnał nieprawidłowy

 

W pamięci błędów sterownika skrzyni biegów:

 

  • 17110 (P0726)
  • Sygnał prędkości obrotowej ze sterownika silnika: sygnał nieprawidłowy

 

O usterce świadczą następujące symptomy:

 

  • Silnik szarpie.
  • Silnik nie uruchamia się lub wyłącza się.
  • Lampka kontrolna elektroniki silnika świeci się.

Kontekst techniczny:

Kilka czujników elektroniki silnika ma wspólne zasilanie napięciem referencyjnym 5 V:

 

  • Czujnik Hall
  • Czujnik ciśnienia paliwa
  • Potencjometr regulatora ciśnienia doładowania
  • Czujnik – obroty silnika.
  • Czujnik 1 ciśnienia powietrza wtórnego
  • Czujnik ciśnienia rury ssącej.
  • Czujnik temperatury powietrza zasysanego
  • Siłownik regulacji temperatury silnika

 

Uszkodzenie lub nieszczelność zasilania czujników spowoduje w konsekwencji usterki wszystkich innych czujników zasilanych ze wspólnego zasilania referencyjnego 5 V. Jeśli jeden z podzespołów jest uszkodzony, napięcie referencyjne w sterowniku silnika może spaść poniżej 5 V.

Możliwy środek zaradczy:

Jeśli napięcie referencyjne trwale lub sporadycznie spada poniżej 5 V, sprawdzić wymienione czujniki i potencjometry oraz ich złącza wtykowe.

W tym przypadku reklamacji pomogło następujące rozwiązanie:

Sprawdzić nieszczelności elektrycznego złącza wtykowego siłownika regulacji temperatury silnika. Wymienić siłownik układu regulacji temperatury silnika. Sprawdzić wiązkę przewodów, w razie potrzeby naprawić.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).