Audi A4 B8 ocenione przez carVertical | MOTOFAKTOR

Audi A4 B8 ocenione przez carVertical

carVertical wzięło pod lupę Audi A4 B8, które było produkowane w latach 2007-2015 i dziś można je kupić jako auto używane.

 

 

Audi A4 B8 to samochód przednionapędowy. Droższe wersje są wyposażone w stały napęd na cztery koła quattro, który należy do najlepszych tego typu rozwiązań na rynku. Nie tylko doskonale sprawdza się podczas jazdy, ale także nie generuje specjalnych kosztów – działa niezawodnie. Unikalną cechą modelu jest wzdłużne ułożenie układu napędowego. Większość samochodów, które podstawowo są przednionapędowe, ma silnik umieszczony poprzecznie.

Samochód był produkowany jako sedan i kombi (Avant). Dostępna jest także podwyższona i uterenowiona wersja kombi, czyli A4 Allroad. Na bazie A4 B8 powstały jeszcze coupe i liftback, ale są one już oznaczone inaczej – A5, A5 Sportback.

 

Pod względem zabezpieczenia antykorozyjnego A4 B8 to ścisła rynkowa czołówka, ale i tak auto nie jest idealne. Podczas oględzin warto zwrócić uwagę na stan przednich błotników i dokładnie obejrzeć tylną klapę. Właśnie tam mogą się już pojawiać pierwsze oznaki korozji.

 

Jeśli kupujesz wersję lepiej wyposażoną, zwróć szczególną uwagę na działanie takich elementów jak oświetlenie ksenonowe/LED, aktywny tempomat, czujniki parkowania, czujniki zmierzchu i deszczu. W autach odbudowanych po wypadku te elementy mogą być nadal uszkodzone, a ich naprawa/wymiana okazuje się naprawdę droga – mówi Matas Buzelis, ekspert motoryzacyjny i szef komunikacji w carVertical.

Audi A4 B8 - silniki

Najczęściej sprowadzaną wersją silnikową jest dwulitrowy diesel. Występuje w wielu wersjach mocy, ale wszystkie są już na szczęście zasilane układem common rail. To znacznie lepsze jednostki niż starsze 2.0 TDI z pompowtryskiwaczami. Mimo bardzo dobrych opinii warto sprawdzić stan układu wtryskowego (w filtrze paliwa szukamy opiłków ze zużywającej się pompy wysokiego ciśnienia) oraz profilaktycznie wymienić rozrząd i skontrolować napęd pompy oleju. Inny, popularny silnik to oczywiście bardzo mocny turbodieslel 3.0 TDI V6. Na ogół nikt nie sprzedaje takiego auta zbyt tanio. Jeśli w ogłoszeniach pojawia się jakaś okazja, może mieć zużyty łańcuchowy rozrząd. Koszt wymiany to zwykle ponad 6 tys. zł, więc może być pretekstem do sprzedaży samochodu i trzeba na to uważać. Obok 3.0 TDI V6 pojawiają się także wersje 2.7 TDI V6. To bardzo podoba konstrukcja, tyle że ma nieco słabsze osiągi.

 

Wszystkie silniki benzynowe mają bezpośredni wtrysk paliwa. Z jednej strony świadczy to o nowoczesności i wpływa pozytywnie na obniżenie zużycia paliwa, z drugiej – drastycznie zmniejsza opłacalność ewentualnej przeróbki na zasilanie LPG. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że odmiany 4-cylindrowe aż do 2012 roku miały problem z nadmiernym zużyciem oleju silnikowego. Po tej dacie jest znacznie lepiej. Niezłą opinią cieszą się silniki V6 3.0 TFSI oraz 3.2 FSI, ale to oferta niszowa.

Audi A4 B8 – ważne zalecenia

Opisywana generacja B8, podobnie jak wszystkie inne generacje A4 są wyposażone w wielowahaczowe zawieszenie ze stopów lekkich. Zapewnia ono doskonałą trakcję i do minimum redukuje wpływ układu napędowego na kierownicę. Niestety – jeśli się zużyje jest kosztowne w naprawie. Chodzi zwłaszcza o zawieszenie przednie. Koszt kompletu dobrej jakości części zamiennych to ok. 3000 zł.

A4 B8 w statystykach carVertical

W według szacunków carVertical wśród wszystkich Audi A4 ujętych w bazie średnia wartość „cofnięcia licznika” dla tego modelu to 42 476 km, a udział aut powypadkowych wynosi 50%

Oto typowe przebiegi Audi A4 w bazie carVertical. Podane są maksymalne wartości dla poszczególnych roczników oraz wartości średnie. Jak widać nie ma bezpośredniego związku przebiegu z rocznikiem. Bardzo duże przebiegi są równie prawdopodobne w młodszych, jak też w starszych autach.

 

Rocznik Przebieg maksymalny (w km) Przebieg średni (w km)
1995 420 125 187 430
1996 377 547 202 519
1997 386 492 186 248
1998 380 143 216 290
1999 421 088 211 155
2000 446 592 214 155
2001 721 233 186 368
2002 766 796 205 250
2003 609 964 207 469
2004 545 681 205 827
2005 493 556 202 158
2006 706 291 190 722
2007 653 627 196 161
2008 782 874 190 193
2009 657 376 206 546
2010 724 250 194 953
2011 770 000 191 468
2012 520 157 188 299
2013 614 041 179 282
2014 363 406 161 023
2015 671 420 148 671
2016 303 999 129 248
2017 600 797 126 634
2018 735 525 99 345
2019 474 492 51 231
2020 137 483 34 182
2021 26 306 9 675

 

Źródło: carVertical

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).