Audi A6 z technologią Boscha | MOTOFAKTOR

Audi A6 z technologią Boscha

Audi w 2018 r. zaprezentowało ósmą generację luksusowej limuzyny z wieloma innowacjami, łączącej komfort ze sportowym charakterem.
21/05/2019

Auto bazuje na platformie MLB, podobnie jak obecnie produkowane Audi A4 czy Q5.

 

Innowacją techniczną zastosowaną w Audi z silnikiem V6 jest system miękkiej hybrydy z zasadniczą instalacją elektryczną o napięciu 48 V. Układ zawiera akumulator litowo-jonowy i alternator-rozrusznik RSG. System pozwala na rekuperację energii hamowania i żeglowanie z wyłączonym silnikiem. Efektem jest obniżenie zużycia paliwa nawet o 0,7 l/100 km.

 

Zastosowano wiele opcji umożliwiających poprawę zwrotności i pracy zawieszenia, jak układ skrętu tylnej osi, zawieszenie pneumatyczne i system kontroli tłumienia. Kierowca za pomocą pulpitu może zmieniać dynamikę jazdy.

Silniki

Samochód wprowadzono na rynek z dwoma silnikami o mocy 204–286 KM: jeden benzynowy TFSI i jeden wysokoprężny TDI. W jednostkach Diesla zastosowano kompletny układ Bosch Common Rail (pompę, wtryskiwacze), w tym czujniki. Silnik benzynowy ma też kompletny układ bezpośredniego wtrysku benzyny Boscha wraz z czujnikami. Jednostki napędowe zapewniają moment obrotowy rzędu 400–620 Nm, co gwarantuje wysoką dynamikę jazdy.

Komfort i bezpieczeństwo

W samochodzie są liczne systemy asystujące i połączenie z siecią. Obsługę multimediów umożliwia system MMI touch z dużymi ekranami dotykowymi. Interesujący jest system nawigacji z możliwością samodzielnej nauki na bazie przejeżdżanych tras.

 

Z systemów komfortu i bezpieczeństwa w Audi A6 znalazły się dostarczone przez Boscha: system ESP, radar dalekiego zasięgu, kokpit, system wycieraczek, a także siłowniki komfortu i mocy (np. elektryczne fotele, podnośniki szyb, szyberdach, kolumna kierownicy, klapa tylna w wersji Avant).

 

Komfort zwiększają systemy audio zapewniające wrażenie trójwymiarowego dźwięku, system informacji o znakach drogowych i zagrożeniach na drodze oraz aplikacja do wyszukiwania wolnych miejsc parkingowych. Auto można otworzyć również za pomocą smartfona.

Technologia Boscha w Audi A6 (C8) i A6 Avant:

  • Radar dalekiego zasięgu;
  • ESP;
  • Kompletny układ bezpośredniego wtrysku benzyny, czujniki silnika;
  • Kompletny układ Diesla Common Rail, czujniki, czujnik wału korbowego, moduł pedału;
  • Pompa Common Rail, wtryskiwacze, przewód przelewowy, czujnik;
  • Układ chłodzenia;
  • Siłowniki komfortu i mocy (np. elektryczne fotele, podnośniki szyb, szyberdach, kolumna kierowcy, klapa tylna);
  • Zespół przetwarzania mocy;
  • Moduł komputera pokładowego;
  • Kokpit;
  • System wycieraczek;
  • Napęd klapy tylnej (Avant).

 

Zdjęcie główne: Audi

 

Artykuł sponsorowany przez firmę Bosch

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).