Auto bazuje na platformie MLB, podobnie jak obecnie produkowane Audi A4 czy Q5.
Innowacją techniczną zastosowaną w Audi z silnikiem V6 jest system miękkiej hybrydy z zasadniczą instalacją elektryczną o napięciu 48 V. Układ zawiera akumulator litowo-jonowy i alternator-rozrusznik RSG. System pozwala na rekuperację energii hamowania i żeglowanie z wyłączonym silnikiem. Efektem jest obniżenie zużycia paliwa nawet o 0,7 l/100 km.
Zastosowano wiele opcji umożliwiających poprawę zwrotności i pracy zawieszenia, jak układ skrętu tylnej osi, zawieszenie pneumatyczne i system kontroli tłumienia. Kierowca za pomocą pulpitu może zmieniać dynamikę jazdy.
Samochód wprowadzono na rynek z dwoma silnikami o mocy 204–286 KM: jeden benzynowy TFSI i jeden wysokoprężny TDI. W jednostkach Diesla zastosowano kompletny układ Bosch Common Rail (pompę, wtryskiwacze), w tym czujniki. Silnik benzynowy ma też kompletny układ bezpośredniego wtrysku benzyny Boscha wraz z czujnikami. Jednostki napędowe zapewniają moment obrotowy rzędu 400–620 Nm, co gwarantuje wysoką dynamikę jazdy.
W samochodzie są liczne systemy asystujące i połączenie z siecią. Obsługę multimediów umożliwia system MMI touch z dużymi ekranami dotykowymi. Interesujący jest system nawigacji z możliwością samodzielnej nauki na bazie przejeżdżanych tras.
Z systemów komfortu i bezpieczeństwa w Audi A6 znalazły się dostarczone przez Boscha: system ESP, radar dalekiego zasięgu, kokpit, system wycieraczek, a także siłowniki komfortu i mocy (np. elektryczne fotele, podnośniki szyb, szyberdach, kolumna kierownicy, klapa tylna w wersji Avant).
Komfort zwiększają systemy audio zapewniające wrażenie trójwymiarowego dźwięku, system informacji o znakach drogowych i zagrożeniach na drodze oraz aplikacja do wyszukiwania wolnych miejsc parkingowych. Auto można otworzyć również za pomocą smartfona.
Zdjęcie główne: Audi
Artykuł sponsorowany przez firmę Bosch