Od lata tego roku infrastruktura ładowania na Allianz Arenie ma być stopniowo rozbudowywana, umożliwiając wkrótce ładowanie pojazdów elektrycznych w innych obszarach kompleksu stadionów wielokrotnych mistrzów Niemiec.
We wrześniu 2020 roku FC Bayern i Audi rozpoczęły wspólną podróż w kierunku zrównoważonej mobilności. Flota klubowa jest w ciągłym procesie przestawiana na napęd elektryczny. Duża część składu i kierownictwa klubu jjeździ już całkowicie elektrycznymi pojazdami w postaci Audi e-tron lub Audi e-tron Sportback. Wkrótce Audi e-tron GT trafi do piłkarzy.
Zrównoważona mobilność premium jest głównym celem naszej strategicznej orientacji w Audi. Wraz z FC Bayern uosabiamy postęp i wysyłamy kolejny wyraźny sygnał na rzecz elektryfikacji wraz z rozbudową infrastruktury ładowania.
członek zarządu AUDI AG ds. Sprzedaży i marketingu - Hildegard WortmannPunkty ładowania na Allianz Arena to dla nas ważna inwestycja w zrównoważoną przyszłość. To po raz kolejny pokazuje, że wieloletnia współpraca z AUDI AG wykracza daleko poza standardowe sponsorowanie. Dla naszych graczy atmosfera na boisku jest zawsze elektryzująca - więc jest to odpowiednia współpraca: obaj partnerzy są zorientowani na przyszłość i chcą razem czynić postępy.
dyrektor ds. Marketingu, sponsoringu i wydarzeń w FC Bayern Monachium - Andreas Jung
Audi i FC Bayern zainstalowały już 38 punktów ładowania na poligonie przy Säbener Straße. Zostali podłączeni do sieci późnym latem 2020 roku, przed rozpoczęciem sezonu Bundesligi. FC Bayern zmniejszył zużycie paliwa przez swoją flotę do mniej niż 95 gramów CO2/km, a tym samym w istotny sposób przyczynia się do zrównoważonego rozwoju.
Audi stoi ramię w ramię z najbardziej utytułowanym klubem niemieckiej piłki nożnej od 2002 roku, a od 2011 roku marka z czterema pierścieniami jest również udziałowcem FC Bayern Monachium AG.
Infrastruktura ładowania samochodów elektrycznych stale się rozwija. Dzięki usłudze e-tron Charging Service (eCS), Audi oferuje dostęp do ponad 220 000 punktów ładowania w 26 krajach Europy. Ponadto Audi konsekwentnie rozszerza swoją ofertę modeli elektrycznych.
W 2021 r. po raz pierwszy ponad połowa nowo wprowadzonych modeli ma być elektryczna. Rozpoczęło się to światową premierą Audi e-tron GT w lutym. Audi Q4 e-tron i Audi Q4 Sportback e-tron mają zostać wypuszczone w połowie roku. Dzięki tym modelom Audi po raz pierwszy ma umożliwić swoim klientom wejście do elektrycznego świata Audi w segmencie samochodów kompaktowych.
Ponadto Audi wzmacnia swoją ofertę w segmencie PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle): w około co drugiej serii silników spalinowych w tym roku pojawić ma się także hybrydowy model plug-in. Do 2025 roku Audi zamierza zaoferować ponad 20 w pełni elektrycznych modeli i znacznie przyspieszyć rozszerzenie swojej gamy PHEV. Firma przewiduje, że do tego czasu w pełni elektryczne i hybrydowe samochody będą stanowić około jednej trzeciej jej globalnej dystrybucji.
Źródło: Audi