Grupa utrzymuje dyscyplinę kosztową i wysoką rentowność. Spółka rozszerza sprzedaż w krajach, w których już była obecna jak i stopniowo wchodzi na nowe rynki. Auto Partner realizuje sprzedaż łącznie na blisko 30 rynkach. Największe dynamiki sprzedaży notuje za granicą. W I półroczu sprzedaż eksportowa Grupy wzrosła o 50% r/r do poziomu 482,0 mln zł. Głównym rynkiem zbytu Grupy nadal pozostaje Polska, która na koniec czerwca 2021 odpowiadała za blisko 55% łącznej sprzedaży.
Pozytywny wpływ na poprawę rentowności w I półroczu miały również m.in. ścisła kontrola kosztów operacyjnych i niższe koszty finansowe będące efektem obniżenia zadłużenia i niższych kosztów odsetkowych oraz dodatnich różnic kursowych na działalności finansowej.
W I półroczu Grupa otworzyła łącznie 9 nowych filii w Polsce (według stanu na 16 września Grupa posiada 101 filii). Grupa stale rozbudowuje ofertę, wzmacnia sprzedaż wysokomarżowych produktów (marki własne i na wyłączność) i rozwija sieć zrzeszonych warsztatów niezależnych pod marką MaXserwis.
Rośniemy na wszystkich poziomach, I półrocze 2021 pokazuje boom na rynku automotive i dystrybucji części samochodowych. Wykorzystaliśmy te możliwości w pełni, ale dlatego, że byliśmy na to przygotowani. W pierwszym półroczu wzmocniliśmy rozbudowę sieci dystrybucji odpowiadając na zapotrzebowanie rynku. Korzystamy dziś z efektu dźwigni operacyjnej, po ustaniu ograniczeń związanych z pandemią koronawirusa, co pozytywnie przekłada się na zysk EBIT. Przy skokowym wzroście sprzedaży utrzymujemy wysoką rentowność. Zwiększamy zatrudnienie, widzimy dobre perspektywy rynkowe. Silny popyt w Europie na części samochodowe utrzymuje się i w naszej opinii ta tendencja będzie widoczna w kolejnych okresach.
Prezes Zarządu Auto Partner S.A. - Aleksander GóreckiŹródło: Auto Partner SA