Autofachman – finał konkursu | MOTOFAKTOR

Autofachman - finał konkursu

Do Pszczyny przyjechało kilkanaście drużyn uczniów ze szkół mechanicznych z całego kraju oraz ich nauczyciele. Dodatkowo w konkursie wzięły udział także drużyny warsztatowe, złożone z praktykantów wraz z właścicielami warsztatów.

Do śląskiej miejscowości przyjechało kilkanaście drużyn uczniów ze szkół mechanicznych z całego kraju oraz ich nauczyciele. Dodatkowo w konkursie wzięły udział także drużyny warsztatowe, złożone z praktykantów wraz z właścicielami warsztatów.

 

Siła wpływu

Dużą wartość w organizację Autofachmana wnosili jego ambasadorzy. W tym roku byli Piotr Jamroś, bohater programu Mobilni Mechanicy,  Radosław Półkownik z Warsztatowych historii,  Bartosz Woźnikowski z TechTir  i Joanna Zientarska, dziennikarka Antyradia, która prowadziła całe wydarzenie. Właśnie te osoby wzięły udział w debacie pt. „Chip tuning vs dedykowana modyfikacja” . Debatę można podsumować zdaniem, że każdą modyfikacja powinna być wykonywana przez profesjonalistów, z szczególną dbałością o bezpieczeństwo kierowców i innych uczestników ruchu drogowego. W czasie debaty Bartłomiej Bąk opowiadał o tym jak wraz z Bartoszem Woźnikowskim podnieśli moc i moment w motocyklu Suzuki Hayabusa. Ważną kwestią tej modyfikacji jest spłaszczenie charakterystyki zarówno mocy jak i momentu. Oznacza to, że pojazd na całej rozpiętości prędkości obrotowej ma do dyspozycji wyższą moc i moment obrotowy. Daje to świetne doświadczenie dla kierowcy. W czasie konkursu widać było chęć uczniów do kontaktu z ambasadorami, robienia sobie wspólnych zdjęć, autografów i rozmów. Pokazuje to, że warto tworzyć merytoryczne materiały w Internecie, bo może to zainspirować kolejne pokolenie, które jak wiemy, wiele czasu w tej przestrzeni spędza.

 

Samochód niejedno ma imię

Takie wydarzenia to także okazja do zobaczenia ciekawych samochodów, które jeżdżą w różnych warunkach. Wśród eksponowanych aut były m.in.: Opel GT 2008 r. 2.0 T w bardzo luksusowym wydaniu, Subaru Impreza 2001, wersja WRX z silnikiem turbo 2.0 oraz Ford Cargo Evo, który bierze udział w rajdzie Dakar. Przywieziony został przez ekipę Fesh Fesh, z którą współpracuje pszczyński TechTir.  Samochód ten jest wyjątkowy nie tylko ze względu na wielkość i parametry, ale także dlatego, że jest przystosowany dla osoby z niepełnosprawnością.  Jego kierowcą jest Albert Llovera. Parametry tej ciężarówki to:

  • Moc: 1150-1200kM
  • Moment obrotowy: 4800 Nm – 5000 Nm
  • Pojemność silnika: 13 l

 

Ilość uczniów biorących udział w Autofachmanie pokazuje, że mimo powszechnego narzekania na „złą młodzież” jest bardzo dużo pasjonatów motoryzacji, którzy chcą rozwijać swoje umiejętności oraz czerpać wiedzę od tych, którzy przeszli drogę od juniora do eksperta i dziś wprowadzają innowacje na rynek. To dobra inwestycja w kolejne pokolenie mechaników, którzy za 5 – 10 lat będą naprawiać nasze samochody.

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).