Automarket.pl – platforma, na której poszukujący pojazdu mogą znaleźć nowy lub używany samochód wraz z gotowym finansowaniem, w lipcu obchodzi drugie urodziny. To jedna ze strategicznych inicjatyw Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, w którą zaangażowane są PKO Bank Polski, PKO Leasing oraz Masterlease.
Sprzedaż na Automarket.pl systematycznie rośnie. W 2021 roku platforma miesięcznie sprzedawała blisko 250 sztuk. W 2022 roku sprzedaż kształtuje się już na poziomie ponad 300 sztuk miesięcznie.
Pomimo trudnej sytuacji na rynku motoryzacyjnym związanej z ograniczoną dostępnością samochodów, sprzedaż na naszej platformie dynamicznie rośnie. Pierwsze półrocze 2022 roku przyniosło 40 proc. wzrost w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Platforma cieszy się coraz większym zaufaniem, czego najlepszym dowodem jest fakt, że przez minione 2 lata, za jej pośrednictwem sprzedaliśmy ponad 5700 pojazdów – mówi Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing.
Wyniki dwóch lat działalności Automarket.pl pokazują, że nie tylko klienci biznesowi chętnie korzystają z wygodnych form finansowania pojazdów. W pierwszym półroczu 2022 r. w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, ponad dwukrotnie wzrósł udział kontraktów podpisanych przez klientów indywidualnych na wynajem długoterminowy lub leasing za pośrednictwem platformy (z 27% do 59%).
Wynajem długoterminowy stał się wygodną i prostą alternatywą dla leasingu. Już 45% klientów platformy Automarket.pl decyduje się na wybór tej formy finansowania. Dużym atutem wynajmu jest krótki okres, na jaki można podpisać umowę. Prawie co czwarta umowa, pośród wszystkich umów finansowania, została zawarta w pełni on-line.
Analizując wszystkie umowy wynajmu on-line, klienci Automarket.pl najczęściej wybierali marki: Hyundai (18%), Opel (16%), Skoda oraz Toyota (po 9%). Aż 91% klientów zdecydowało się na auto z pakietem comfort, który zapewnia pełne wsparcie serwisowe oraz ochronę ubezpieczeniową w czasie trwania umowy, a 65 proc. zamówiło dostawę pojazdu we wskazane miejsce.
Platforma, którą przez minione 2 lata odwiedziło ponad 6,5 mln użytkowników, szczyci się krótkim okresem oczekiwania na pojazd. Zarówno nowe, jak i używane samochody są dostępne od ręki. Auta trafiają do klientów często już po 7-14 dniach od momentu podpisania umowy.
W porównaniu do pierwszego roku działalności platformy Automarket.pl, wyraźnie wzrosła liczba podpisanych umów z dealerami (48 vs. 34 w 2021 r.), Platforma zyskała już łącznie 161 punktów sprzedaży – to o 81 więcej niż rok wcześniej. Dealerzy chętnie dystrybuują własne pojazdy za pośrednictwem platformy. Wpływa to pozytywnie na dynamikę rozwoju oferty Automarket.pl, która z 1350 aut na początku bieżącego roku urosła do 1850 samochodów obecnie. Średnio w każdym miesiącu na platformie pojawia się 700 nowych ofert.
Dzięki zakończonym integracjom systemowym, współpracujący z nami dealerzy mogą dodawać pojazdy na naszą platformę automatycznie. Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko stale poszerzamy naszą ofertę oraz zwiększamy jej jakość, ale przede wszystkim stanowimy pomost łączący klientów poszukujących auta z naszymi partnerami – dodaje Tomasz Otto, Dyrektor Departamentu Strategii i Marketingu odpowiedzialny za rozwój Automarket.pl.
Platforma Auromarket.pl ciągle stawia na rozwój. Celem na 2022 rok jest osiągnięcie sprzedaży na poziomie 4 tys. aut w roku oraz dbanie o dynamiczny rozwój oferty i współpracy z dealerami.
Automarket.pl jest platformą internetową, na której klienci mogą znaleźć nowy lub używany samochód wraz z gotowym finansowaniem. Klienci indywidualni i przedsiębiorcy mogą wybrać samochód spośród blisko 2000 ofert, w kilku opcjach finansowania: leasingu, wynajmie długoterminowym, pożyczce i za gotówkę. Na stronie dostępne są tylko samochody nowe i używane, z gwarancją, spełniające rygorystyczne kryteria stanu technicznego i prawnego. Wybierając finansowanie samochodu, klient może mieć w jednej wygodnej racie ubezpieczenie, serwisowanie, przeglądy czy zakup i wymianę opon.
Źródło: PKO Leasing