Mega Macs X w trybie automatycznej diagnozy nie tylko wnikliwie przeanalizuje zarejestrowane kody usterek, ale rozpocznie weryfikację parametrów pracy podzespołów mających priorytetowe znaczenie dla procesu dalszej diagnostyki. Dzięki wykorzystaniu zasobów bazy danych centrum technicznego Hella Gutmann, obejmujących swoim zakresem ponad 4 miliony przypadków zarejestrowanych usterek, AD w Mega Macs X potrafi w niemalże 70 procentach rozpytywanych wariantów wskazać uszkodzony podzespół i zasugerować dalsze kroki postępowania.
Kluczowa jest prawidłowa identyfikacja pojazdu (zdjęcie 1), której realizacja w trybie online jest warunkiem by kontynuować automatyczną diagnostykę. Nowa funkcja SDI VIS (Vehicle Identification Service) pozwala na całkowite zautomatyzowanie fazy identyfikacji pojazdu, uwzględniając model i typ jednostki napędowej.
Kolejnym krokiem jest odczyt kodów usterek, który może być zrealizowany jako odczyt całkowity lub odczyt ukierunkowany na pojedynczy układ zainstalowany w samochodzie (zdjęcie 2 i 3).
Na podstawie zarejestrowanych kodów usterek, sztuczna inteligencja wspierana algorytmem AD wybiera grupę parametrów, których analiza będzie miała znaczący wpływ na wynik diagnostyki. W fazie analizy parametrów, algorytm AD może zasugerować uruchomienie silnika jak i poprosić o wybór określonych opcji itp. (zdjęcie 4).
Ostatnim etapem automatycznej diagnostyki jest wyświetlenie wyników analizy (zdjęcia 5,6 i 7). Podsumowanie jest przedstawione w intuicyjny sposób, zestawienie zawiera listę sprawdzonych układów i podzespołów wraz z wynikiem automatycznej diagnozy.
Wynik przedstawiony w procentach określa prawdopodobieństwo uszkodzenia danego podzespołu i bazuje na zarejestrowanych kodach usterek oraz weryfikacji parametrów.
Co więcej, urządzenie Mega Macs X sugeruje rozwiązanie problemu i pozwala na ocenę parametrów oferując pełne wsparcie interaktywnym oprogramowaniem HGS Data.
Automatyczna diagnoza zaadoptowana to urządzania Mega Macs X jest innowacją funkcją, która pozwala na znaczne przyśpieszenie naprawy pojazdu. Dzięki samouczącym się algorytmom, system AD wybiera odpowiednią strategię poszukiwania usterek tak, by zawęzić pole potencjalnych przyczyn awarii. Co więcej, funkcja jest stale rozwijana i udoskonalana przez wygenerowanie raportów potwierdzających rezultaty trafnej diagnostyki.