Tegoroczna edycja targów Automechanika we Frankfurcie może być podsumowana jednym słowem – automatyzacja. Pojęciem tym można określić szerokie spektrum działań począwszy od diagnostyki, a skończywszy na pracach blacharskich i lakierniczych.
Tegoroczna edycja targów Automechanika we Frankfurcie może być podsumowana w jednym słowem – automatyzacja. Pojęciem tym można określić szerokie spektrum działań począwszy od diagnostyki, a skończywszy na pracach blacharskich i lakierniczych.
Stoisko firmy Hella wraz z Hella Gutmann oraz partnerami zrzeszonymi pod wspólną marką FORVIA w tym roku podkreślało 125-letnią tradycję firmy. Oprócz urodzinowego tortu serwowanego dla odwiedzających atrakcjami były ekspozycje rozwiązań nawiązujących do historii firmy, czyli do początków oświetlenia motoryzacyjnego.
Oprócz nawiązania do historii prezentowano również przyszłość samochodowej diagnostyki. Jednym z przykładów może być tutaj system CSC-Tool X 20, który służy do kalibracji systemów ADAS oraz kamer samochodowych. Urządzenie składa się z ekranu o przekątnej 75 lub 86 cali na którym wyświetlane są tablice kalibracyjne do wszystkich systemów ADAS. Ekran ma możliwość wyświetlania też tablic w formacie XXL stosowanych w samochodach Honda oraz Iveco. Modułowa konstrukcja narzędzia umożliwia również przyszłe ulepszenia, takie jak kalibracja radaru i monitorowanie środowiska 360°.
CSC-Tool X 20 jest sterowany za pomocą aplikacji, która łączy się z chmurą przez Wi-Fi, uzyskując dostęp do najnowszych danych pojazdu. Łączy się również z urządzeniami diagnostycznymi Hella Gutmann, takimi jak mega macs X i mega macs S 20, umożliwiając szybką wymianę danych. Taka konfiguracja zmniejsza potrzebę wielokrotnego wprowadzania danych i minimalizuje potencjalne błędy.
Po zidentyfikowaniu pojazdu aplikacja ADAS automatycznie wyświetla określone tablice kalibracyjne dostosowując się do wysokości pojazdu. Następnie użytkownik jest prowadzony przez proces ustawiania narzędzia na odpowiednią odległość i kąt względem osi samochodu.
Drugą nowością prezentowaną na stoisku Hella jest interfejs diagnostyczny „mega macs S 20”. Jego koncepcja polega na możliwości użytkowania z dowolnym urządzeniem opartym na systemie Android (w wersji wyższej, niż 10.). Po instalacji oprogramowania na tablecie lub telefonie i połączeniu się z interfejsem za pośrednictwem USB-C lub Bluetooth uzyskujemy pełnię możliwości diagnostycznych, jakie oferują inne urządzenia takie, jak „mega macs X”.
Mega macs S 20 jest dostępny z różnymi wersjami oprogramowania:
Moduł SDI S1 jest bezpłatny i oferuje podstawowe funkcje, takie jak odczytywanie/kasowanie kodów błędów, wykonywanie resetów serwisowych i dostosowywanie podstawowych ustawień. Aktualizacje oprogramowania i rozszerzenia dla nowych modeli pojazdów są zawsze uwzględniane.
Moduł S2 pozwala na korzystanie z zaawansowanych funkcji, takich jak zapytania o przebieg, kodowanie, przeglądanie parametrów, testy siłowników i dostęp do Hella Gutmann CSM. Oznacza to, że nowy mega macs S 20 może również odblokować blokady cyberbezpieczeństwa producenta pojazdu. Możliwość wysyłania danych OBFCM (Onboard Fuel Consumption Monitoring) do władz to kolejna kluczowa funkcja, szczególnie przydatna dla warsztatów w Austrii, Holandii i Danii, ze względu na wymogi prawne.
Moduł S3 posiada funkcje premium, takie jak sugestie napraw oparte na kodach błędów, bezpośredni dostęp do bazy wiedzy Hella Gutmann i funkcja diagnostyki akumulatorów HV PRO, która umożliwia ocenę stanu akumulatorów trakcyjnych pojazdów elektrycznych za pomocą funkcji Battery Quick Check.
Znany na całym świecie producent sprzęgieł angażuje się w napędy hybrydowe. W trakcie targów prezentował między innymi ofertą produktów regenerowanych, wśród których dominowały automatyczne skrzynie biegów. Pozostałymi nowościami były zawory i koła pasowe.
Alldata to dostawca danych serwisowych, które tym różnią się od pozostałych dostępnych na rynku, że są pozyskiwane bezpośrednio od producenta pojazdu. Użytkownik korzystając z programu ma dostęp do danych technicznych i serwisowych bezpośrednio na serwerach producentów pojazdów, co oznacza, że korzysta z takich samych informacji, co autoryzowane stacje obsługi.
Po udanym debiucie na targach The Tire Cologne 2024, ALZURA przedstawiła w Frankfurcie swój pakiet eCommerce, ALZURA eBusiness Software, stworzony z myślą o digitalizacji sektora motoryzacyjnego. To rozwiązanie ma upraszczać procesy biznesowe dostawców opon, warsztatów oraz dealerów samochodowych, zwiększać przychody i zapewniać optymalne zyski z inwestycji (ROI). Kluczowym elementem pakietu jest Website Builder, który umożliwia łatwe tworzenie i zarządzanie nową stroną internetową oraz sklepem online.
Zintegrowany system ERP w chmurze pozwala na kompleksowe zarządzanie umowami, zakupami i sprzedażą, a także procesami takimi jak jazdy próbne i zgłoszenia celne. Istotnym elementem tej platformy jest zintegrowany CRM.
Stoisko Anest Iwata to przede wszystkim cenione pistolety lakiernicze oraz aerografy. Na stoisku można było zapoznać się z gamą produktów, ale też otrzymać wsparcie merytoryczne.
Producent znany między innymi z oferty zawieszeń pneumatycznych zaprezentował m.in. technologię eRide, czyli aktywnego amortyzatora z zaworami. Poza tym prezentował zestaw Arnott Air Helper Kit ze sterownikiem – wzmocnienie sprężyny zapewniające regulowane wsparcie dla pojazdów o większej masie całkowitej lub zwiększonym maksymalnym nacisku na oś. Sprężyny te zapobiegają przedwczesnemu zużyciu, poprawiają właściwości jezdne i wydłużają żywotność pojazdu. Oprócz nich odwiedzający mogli zapoznać się z produktami AccuAir, Arnott Cycles i JRi.
Stoisko Astemo – właściciela Hitachi, Huco, Tokico, Keihin, Showa i Nissin – prezentowało między innymi sterowniki świec żarowych wykorzystujące technologię półprzewodnikową i komunikację LIN, układy zasilania paliwem, cewki zapłonowe, czujniki przepływu powietrza, amortyzatory, przepustnice.
ATH-Heinl prezentowało wyważarki do kół pojazdów osobowych, podnośniki dwukolumnowe napędzane elektrohydraulicznie i elektromechanicznie, a także kolumny mobilne dla samochodów ciężarowych.
Producent sprzętu diagnostycznego w trakcie targów zaprezentował urządzenie IA600 do kalibracji ADAS z kamerą 3D (obsługuje również technologię kalibracji laserowej).
Dzięki graficznym instrukcjom krok po kroku IA600 sprawia, że proces kalibracji jest prosty i łatwy do przeprowadzenia. Oprócz tego odwiedzający mogli zapoznać się z ofertą urządzeń diagnostycznych.
Nowością prezentowaną na stoisku producenta lakierów – firmy AXALTA – był mieszalnik Irus Mix, który według producenta jest najszybszym tego typu urządzeniem na rynku. Ponadto jest on w pełni zautomatyzowany, co pozwala nawet na 60 procentowe skrócenie czasu pracy.
Stoisko austriackiego producenta akumulatorów zaprojektowane było w typowo tyrolskim stylu, lecz oferta prezentowana w trakcie targów nie odbiegała od najnowszych trendów w dziedzinie samochodowych źródeł energii elektrycznej.
Stoisko BBB Industries zgromadziło w sumie 9 marek, z którymi wystawiało się podczas tegorocznej edycji targów. Wśród nich były:
Way Ahead to motto marki Bilstein znanej z produkcji zawieszeń sportowych, a także tych spotykanych w tak zwanym pierwszym montażu. Nawiązaniem do motta mówiącego „Daleko w przodzie” była ekspozycja zawieszeń pneumatycznych, zamienników dla zawieszeń OE, rozwiązań dla kamperów, amortyzatorów do off-roadu oraz do tuningu.
Podczas tegorocznych targów Automechanika we Frankfurcie bilstein group stawiał w centrum uwagi budowanie relacji biznesowych z aktualnymi oraz potencjalnymi partnerami biznesowymi. Akcent spotkań był kładziony na możliwości wspólnego rozwoju biznesu w warunkach ciągle zmieniającego się otoczenia rynkowego. Dodatkowo w trakcie targów stawiono na prezentację oferty części zamiennych, a także na obchody 180 jubileuszu istnienia firmy.
Duński specjalista w dostarczaniu części regenerowanych na swoim stoisku prezentował swoje portfolio składające się z:
Oferta firmy na tegorocznych targach obejmowała produkty dla rynku wtórnego, takie jak łańcuchy rozrządu, tarcze cierne, moduły mechatroniczne do sprzęgieł podwójnych oraz falowników.
Ponadto prezentowano wiele rozwiązań w dziedzinie turbosprężarek, a także zawory recyrkulacji spalin (EGR) i chłodnice. Borg Warner przedstawił również technologie zapłonowe, zaawansowane rozwiązania przekładniowe oraz produkty do zarządzania temperaturą, np. wysokonapięciowe podgrzewacze płynu chłodzącego i wentylatory chłodzące.
Oferta prezentowana przez firmę BOSCH była ogromna. Oprócz tradycyjnych rozwiązań diagnostycznych na stoisku firmowym można było się zapoznać z ofertą dedykowaną samochodom elektrycznym i klasycznym. Prezentowane rozwiązania to:
Tegoroczne targi Automechanika były dla Brembo okazją do prezentacji nowości takich jak Brembo Beyond Greenance – produkty hamulcowe zgodne z normą Euro 7, które zapewniają wysoką wydajność przy jednoczesnym ograniczeniu emisji PM10 i PM2,5 oraz obniżają całkowity koszt eksploatacji pojazdu. Natomiast zestaw Brembo Beyond EV Kit jest dedykowany pojazdom elektrycznym i hybrydowym. W tym przypadku postawiono na zabezpieczenie układu hamulcowego przed korozją oraz na obniżenie hałasu podczas hamowania.
Stoisko marki VARTA prezentowało rozwiązania dla pojazdów elektrycznych oraz spalinowych.Wśród nich znalazły sięakumulatory 12-woltowe w technologiach pozwalających na pracę cykliczną oraz głębokie rozładowanie, czyli Absorbent Glass Mat (AGM) i Enhanced Flooded Batteries (EFB).
W segmencie pojazdów ciężarowych, VARTA prezentowała akumulatory, które zapewniają działanie oświetlenia, układu hamulcowego i kierowniczego, nawet w przypadku awarii modułu wysokiego napięcia.
Na tegorocznych targach Automechanika firma Continental zaprezentowała kilka zrównoważonych produktów, które wyznaczają nowe standardy w zakresie kompatybilności ze środowiskiem i ochroną klimatu. Oprócz serii pasków wielorowkowych CONTI NXT swoją premierę miała linia produktów „ATE New Original” zgodne z normą Euro 7. Uzupełnieniem oferty jest nowy płyn hamulcowy, który jest całkowicie bezpieczny dla środowiska.
Corteco zaprezentowało swoje produkty w zakresie uszczelnień i części zamiennych. W ofercie znalazły się uszczelnienia obrotowe, uszczelki, uszczelnienia zaworowe i pozostała gama uszczelek mających zastosowanie w pojazdach.
Znany przede wszystkim na rynku amerykańskim producent osi do pojazdów terenowych także zaprezentował swoje rozwiązania dotyczące elektromobilności. Na zdjęciu poniżej silnik elektryczny, który jest nowością w ofercie firmy.
Oprócz bogatej oferty części zamiennych podczas targów DENSO przedstawiło również wizję tego, co ma nadejść – nie tylko w branży motoryzacyjnej, ale w każdym obszarze, w którym działa firma. DENSO zaprezentowało swoją wiedzę z zakresu robotyki, demonstrując robota współpracującego – tak zwanego Cobota. z którym było można zagrać w kółko i krzyżyk za pomocą komponentów układanych w odpowiednich przegrodach.
Firma DRiV zaprezentowała produkty swoich marek. Oferta obejmowała elementy układu zawieszenia, hamulcowego oraz napędowego. DRiV postawił na ulepszenia w zakresie identyfikacji wizerunkowej oraz wprowadził nową markę „Wagner”. Zaprezentowano nowe produkty Monroe dla pojazdów użytkowych, a także ponownie wprowadzono markę MOOG.
Ponadto zaprezentowano nową gamę produktów Walker, zaufanego partnera w zakresie oryginalnego wyposażenia w układach wydechowych.
Dodatkowo wprowadzono nową generację cyfrowych informacji i możliwości wsparcia Engine Expertise dla klientów marek AE®, FP Diesel®, Glyco®, Goetze®, Nüral® i Payen®.
Stoisko firmy Eibach to gama sprężyn zawieszenia. Producent z Ennepetalu prezentował swoje rozwiązania w zakresie sprężyn do pojazdów seryjnych, ale także produkty przeznaczone do sportu, czyli obniżające zawieszenie i zmieniające jego charakterystykę.
Producent uszczelek mający długoletnie tradycje uruchomił na swoim stoisku warsztat na żywo. W trakcie prowadzonych szkoleń objaśniano jakich błędów nie należy popełniać podczas instalacji uszczelek oraz na co zwracać szczególną uwagę.
Założona w Japonii ponad 70 lat temu firma EXEDY Corporation jest jednym z największych na świecie producentów OE manualnych i automatycznych skrzyń biegów i sprzęgieł do samochodów osobowych, lekkich pojazdów użytkowych, ciężarówek i autobusów. Ofertę elementów przeniesienia napędu prezentowała na swoim stoisku we Frankfurcie.
First Brands Group to globalna firma produkująca części samochodowe, która opracowuje, wprowadza na rynek i sprzedaje produkty premium za pośrednictwem wielu marek. Główne marki obecne podczas targów Automechanika 2024 we Frankfurcie to Trico, Airtex, Autolite i Westfalia-Automotive.
Oferta marki FLEX to wszystkiego rodzaju szlifierki, polerki, szlifierki orbitalne i oscylacyjne używane w warsztacie samochodowym, lakierni, czy studiu detailingowym. Na stoisku firmowym można było się zapoznać z produktami oraz je wypróbować.
Gates to portfolio pasków rozrządu, pasków klinowych, pasków wielorowkowych, a także pełna gama przewodów gumowych i produktów do obsługi serwisowej silników.
Glasurit – marka należąca do koncernu BASF na targach prezentowała pełen przekrój produktów lakierniczych. W skład portfolio tego chemicznego giganta wchodzą lakieru OEM stosowane w fabrykach samochodów, a także paleta lakierów do napraw samochodów.
Kolejne części znajdują się pod poniższymi linkami: