Automechanika Frankfurt 2024 – zapowiedź | MOTOFAKTOR

Automechanika Frankfurt 2024 - zapowiedź

Ze względu na duże zapotrzebowanie organizatorzy targów Automechanika Frankfurt 2024 otwierają dodatkowe hale, aby dać wszystkim zainteresowanym firmom możliwość zaprezentowania się na wiodących międzynarodowych targach branży aftermarketowej.

  • Podczas tegorocznej edycji targów Automechanika Frankfurt istotne miejsce zajmie tematy transformacji i zrównoważonego rozwoju.
  • Czołowi gracze, w dniach od 10 do 14 września 2024 roku, zaprezentują swoje produkty i rozwiązania dla rynku części zamiennych i OE.
  • Udział w targach potwierdziło do tej pory ponad 4 tys. wystawców z ponad 80 krajów, w tym wielu powracających po długiej przerwie.
  • Organizatorzy przewidują, że może to być edycja z rekordową liczbą polskich wystawców.
  • Więcej informacji z polskiej (i nie tylko) branży aftermarketowej i motoryzacyjnej znajdziesz na stronie głównej Motofaktora.
  • Chcesz być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z branży – zapisz się na nasz newsletter.

Nowe formaty wydarzeń będą sprzyjać dyskusjom na ważne tematy – takie jak gospodarka o obiegu zamkniętym, elektromobilność, paliwa alternatywne, zrównoważony rozwój, łączność sieciowa, sztuczna inteligencja w samochodach i usługach – oraz  nawiązywaniu kontaktów.

 

Olaf Mußhoff, dyrektor targów Automechanika Frankfurt
Olaf Mußhoff, dyrektor targów Automechanika Frankfurt

Po udanym restarcie w 2022 roku, spodziewamy się jeszcze większej liczby międzynarodowych wystawców na tegorocznych targach Automechanika Frankfurt. Cieszę się, że na początku lutego mamy już ponad 4000 zgłoszeń z ponad 80 krajów, w tym wielu wystawców powracających po długiej przerwie” – mówi Olaf Mußhoff, dyrektor targów Automechanika Frankfurt. Należą do nich producenci z sektora lakiernictwa, tacy jak Axalta, PPG, 3M i Sonax, a także firmy takie jak Exedy, Marelli Aftermarket, SKF, Sogefi i Trucktec, Spanesi, Airbest Industry, Cormach, OMCN, Rabotti i Rotar Marchinery Industrial oraz wiele innych.

Z danych organizatorów targów wynika, że do tej pory (stan na 8 maja br.) 209 polskich firm złożyło intencję udziału w tegorocznej edycji. Z tej liczby już 156 firm podpisało oferty stoisk, na łączną powierzchnię prawie 5.600 m2. Proces lokowania zgłoszonych kandydatów trwa cały czas, cały czas również przychodzą kolejne zgłoszenia udziału. Organizatorzy przewidują, że może to być edycja z rekordową liczbą polskich wystawców. Na ostatnich targach przed pandemią, w 2018 roku prezentowały się 194 polskie firmy. W 2022 roku, pierwszej po pandemii Covid-19 pełnowymiarowej edycji Automechaniki, pokazało swoją ofertę 152 polskich wystawców.

Ze względu na wysokie zainteresowanie ze strony firm, kierownictwo targów zdecydowało się otworzyć dodatkowe hale. Od 10 do 14 września wystawcy będą prezentować swoje innowacje w zakresie części zamiennych i komponentów również w hali 2 (Festhalle) oraz w hali 4.2. W halach 10.3 i 9.1 będzie miała także miejsce wystawa World of Asia, na której zostaną zaprezentowane głównie innowacje z zakresu części zamiennych i podzespołów oraz diagnostyki i napraw.

Automechanika Frankfurt mapa

Transformacja przemysłu motoryzacyjnego będzie wszechobecna w całym programie targów Automechanika Frankfurt. Wystawcy mogą wybierać spośród wielu różnych formatów wydarzeń. Nowością jest Sustainability Court w hali 5, gdzie producenci samochodów, dostawcy i gracze z motoryzacyjnego aftermarketu będą mogli prezentować swoje zrównoważone rozwiązania i omawiać je na scenie, a także w pobliskim obszarze sieci społecznościowych. W Future Mobility Park odwiedzający mogą na żywo doświadczyć i przetestować pojazdy z alternatywnymi układami napędowymi i innowacyjnymi rozwiązaniami przyszłości. W hali 3 już po raz drugi odbędzie się forum „Innovation4Mobility” z udziałem wysokiej klasy ekspertów.

Wykłady i panele dyskusyjne obejmą cały ogrom tematów związanych z fundamentalnymi zmianami w branży mobilności. O tym, że firmy intensywnie pracują nad tematami transformacji i zrównoważonego rozwoju świadczą głosy wystawców targów Automechanika Frankfurt 2024.

Musimy znaleźć równowagę między byciem lokalnie zakorzenionym i globalnie połączonym. Jednocześnie musimy wspierać innowacyjne partnerstwa, aby sprostać zmieniającemu się krajobrazowi mobilności nowej generacji, charakteryzującemu się megatrendami CASES (ang. Connected, Autonomous, Shared, Electrified, Sustainable, pol. Połączony siecią, Autonomiczny, Współdzielony, Zelektryfikowany, Zrównoważony). Sektor rynku wtórnego wymaga nowych modeli biznesowych, ulepszonych koncepcji usług i głębszego zrozumienia oczekiwań klientów. Nasze dążenie do zerowej emisji, zerowej liczby wypadków i zerowych przestojów na każdy przejechany kilometr, przy jednoczesnym tworzeniu zrównoważonych możliwości rozwoju dla rynku wtórnego, może zostać zrealizowane jedynie poprzez współpracę z naszymi partnerami, zarówno dziś, jak i jutro” – wyjaśnia Philippe Colpron, szef ZF Aftermarket.

Natomiast MAHLE zapewnia, że jest w pełni zaangażowane w realizację celów Paryskiego Porozumienia Klimatycznego. „Oferujemy zrównoważone i innowacyjne produkty w trzech strategicznych przyszłościowych obszarach: elektryfikacji, zarządzania termicznego i efektywnych silników spalinowych, aby przyspieszyć dekarbonizację. MAHLE Aftermarket konsekwentnie przyczynia się do osiągnięcia celów Grupy MAHLE w zakresie zrównoważonego rozwoju i poprzez swoje portfolio zmniejsza ślad węglowy flot pojazdów użytkowych” -mówi Philipp Grosse Kleimann, członek zarządu MAHLE, dyrektor jednostki biznesowej Aftermarket.

MANNOL zwraca z kolei uwagę na znaczenie rozwoju sztucznej inteligencji. „Przyszłość charakteryzuje się sztuczną inteligencją, której nie możemy ignorować. Dlatego koncentrujemy się na cyfryzacji jako sile napędowej, aby uprościć procesy wewnętrzne i sprawić, by nasze struktury były szczuplejsze i bardziej wydajne. W naszych środkach smarnych stawiamy na biodegradowalne estry, które są zarówno zrównoważone, jak i wydajne” – mówi Konstantin Gaab, dyrektor zarządzający Sudheimer Car Technik-Vertriebs GmbH (MANNOL)

Od kwietnia 2024 r. wszystkie nowo rejestrowane pojazdy będą wyposażone w zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS). Dlatego warsztaty będą coraz częściej musiały kalibrować systemy ADAS. Wraz z naszym partnerem AUTEL oferujemy wiedzę specjalistyczną, a także diagnostykę online i offline oraz odpowiednie systemy kalibracji. Umożliwia to warsztatom samodzielne przeprowadzenie kalibracji i eliminuje potrzebę transportu samochodu do innych firm, co przyczynia się do bardziej zrównoważonej pracy w warsztatach” – dodaje Holger Drewing, partner zarządzający Herth+Buss Fahrzeugteile GmbH &Co. KG.

Axalta podkreśla znaczenie innowacji w branży napraw powypadkowych. „W branży napraw powypadkowych innowacje są siłą napędową transformacji. W Axalta zawsze staramy się pomagać naszym klientom pracować mądrzej i wydajniej, torując drogę do bardziej dochodowej i zrównoważonej przyszłości. Na przykład niedawno wprowadziliśmy w pełni zautomatyzowany i niewymagający użycia rąk mieszalnik do lakierni samochodowych” – informuje Bart de Groof, naczelny dyrektor ds. marketingu segmentowego, Global Refinish Axalta Coating Systems.

Nie bez znaczenia dla rynku aftermaketowego jest rozwój e-mobilności. „Postrzegamy nas jako siłę napędową w wyzwaniu, jakim jest dostosowanie rynku części zamiennych do e-mobilności. W ten sposób skupiamy się na potrzebach naszych klientów w zakresie ekonomicznych i przyszłościowych rozwiązań naprawczych” – mówi Jens Schüler, CEO Schaeffler Automotive Aftermarket.

Istotne miejsce podczas targów zajmą prezentacje dostawców z segmentu pojazdów użytkowych. „Wspólnie z naszymi klientami chcemy kształtować zrównoważony transport przyszłości i nadal być silnym innowatorem w branży pojazdów użytkowych w zakresie oryginalnego wyposażenia i rynku wtórnego. Na targach Automechanika po raz pierwszy zaprezentujemy razem z Cojali naszą wizję holistycznego ekosystemu rynku wtórnego” – zapowiada Andreas Wimmer, członek zarządu Knorr-Bremse Systeme für Nutzfahrzeuge GmbH.

Bosch stawia na zrównoważony rozwój. „W firmie Bosch zrównoważony rozwój jest głęboko zakorzeniony w naszych wartościach korporacyjnych i już dawno stał się częścią naszej codziennej działalności. Od ponad 50 lat Bosch Automotive Aftermarket oferuje produkty o obiegu zamkniętym. Do 2030 roku ponad dwukrotnie zwiększymy naszą działalność w zakresie obiegu zamkniętego na rynku wtórnym w zakresie regeneracji, ponownego użycia, naprawy i recyklingu” – mówi Peter Lukassen, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju operacyjnego w firmie Bosch.

Zapraszamy do naszego działu poświęconego tegorocznej edycji targów Automechanika 2024:

 

 

Automechanika Frankfurt - wydarzenia towarzyszące

Podczas targów Automechanika Frankfurt – 10 września 2024 – odbędzie się wręczenie Automechanika Innovation Awards. To  międzynarodowa nagroda dla przemysłu motoryzacyjnego przyznawana od 1996 roku. Nagrody zostaną wręczone w następujących kategoriach:

  • Elektromobilność i innowacyjne napędy (nowość)
  • Dane i łączność
  • Warsztat i serwis
  • Części zamienne i inne rozwiązania
  • Karoseria i lakier
  • Myjnie samochodowe i pielęgnacja
  • Akcesoria i indywidualizacja
  • Pojazdy użytkowe
  • Al & digitalizacja (Nowość)

W dniach 13-15 września 2024 odbędzie się Classic Rally – wyścig klasycznych samochodów wyprodukowanych przed 2004 rokiem. Wystartuje w nim 100 teamów. Trasa: Frankfurt – Mainz – Frankfurt. Start: Messe Frankfurt, hala 11.

Automechanika Frankfurt

W ramach Automechanika Academy zaplanowano prezentacje i dyskusje panelowe na 5 scenach:

  • Zrównoważony rozwój(hala 5)
  • Innovation4Mobility (hala 3)
  • Diagnostyka i naprawa (hala 8)
  • Karoseria i lakier (hala 11.1)
  • Myjnie i pielęgnacja (hala 12.0)

Trendy na rynku aftermarket

Podczas zapowiadającej targi konferencji prasowej, która odbyła się w Warszawie, Michael Johannes, Brand Manager Automechanika, zaprezentował trendy na rynku aftermaketowym.

Michael Johannes, Brand Manager Automechanika
Michael Johannes, Brand Manager Automechanika

Do 2030 r. liczba sklepów internetowych wzrośnie nawet o jedną trzecią: numerem 1 będą Chiny, a następnie Ameryka Północna i Europa. Do 2030 r. na całym świecie będzie 200 mln pojazdów elektrycznych, z czego prawie 92% będzie miało mniej niż 8 lat. Wtedy prawie 30-40% wszystkich pojazdów będzie miało pewien poziom autonomii – niektóre rynki będą na wyższym poziomie niż inne. Ponieważ ogromna liczba samochodów będzie wyposażona w czujniki, do 2030 r. zmniejszy się liczba napraw powypadkowych o 15-20%” – mówił Michael Johannes.

Ze względu na niewłaściwe użytkowanie w przyszłości będzie duże zapotrzebowanie na kable i ładowarki. Kolejną kluczową kwestią jest monetyzacja danych. Główne pytania brzmią: „Co możemy zrobić ze wszystkimi danymi?” i „Jak na nich zarabiać?”. Dealerzy, a także producenci OEM będą coraz bardziej koncentrować się na rynku wtórnym.

Więcej informacji na najważniejsze tematy – innowacje, zrównoważony rozwój, transformacja, edukacja, szkolenia i rekrutacja – można znaleźć na stronie automechanika-frankfurt.com.

 

A jak wyglądała poprzednia edycja tych targów przeczytasz tutaj:

Automechanika Frankfurt 2022 – relacja Motofaktor.pl

 

Oraz tutaj:

Polskie firmy na targach Automechanika 2022 we Frankfurcie

 

Zdjęcia: Automechanika

 

Chcesz być na bieżąco z naszymi informacjami?

belka Wiadomości Google

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).