Automotive Parts Expo to wydarzenie, które co roku na jesieni odbywa się w Centrum Targowo – Kongresowym Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie. Wśród wystawców dominowały w tym roku firmy azjatyckie, prezentujące ofertę z różnych obszarów techniki motoryzacyjnej, nie brakowało jednak reprezentantów europejskiej części branży automotive. Część z nich prezentowała się na odbywających się w tym samym czasie w sąsiedniej hali targach Warsaw Motor Show. W naszej relacji z wydarzenia uwględniliśmy wybrane stoiska.
Swoją ofertę na targach Automotive Parts Expo prezentowała m.in.wchodząca właśnie na polski rynek firma Tesla Blanta z Czech.
„Zajmujemy się produkcją części elektrycznych do samochodów, bezpieczników, żarówek, przewodów wysokiego napięcia, cewek zapłonowych i końcówek cewek. Mamy największy na rynku asortyment bezpieczników samochodowych” – mówi Jacek Kędzior, przedstawiciel handlowy firmy Tesla Blanta w Polsce.
Firma powstała w 1956 roku i do tej pory była znana na rynkach wschodnich, m.in. w Ukrainie. Teraz zdecydowała się poszerzyć zasięg o inne kraje.
Ofertę z zakresu układu hamulcowego można było zobaczyć na stoisku firmy Rotinger, obecnej na rynku od 2007 roku. Producent prezentował przegląd swoich tarcz hamulcowych, a wśród nich tarcze gładkie, nacinane, nawiercane i w wersji „tuning”. Nowością w ofercie Rotinger są klocki hamulcowe.
Podczas targów nie zabrakło branży regeneracji części samochodowych. Swoje usługi w tym zakresie prezentowała firma Re-part z Rembertowa koło Tarczyna, należąca do szwedzkiej organizacji zrzeszającej ponad 50 firm głównie z branży recyklingu samochodowego – m.in. stacje demontażu części i firmy zajmujące się regeneracją.
„Nasza firma w grupie zajmuje się regeneracją turbosprężarek, zaworów EGR, czyszczeniem filtrów DPF. W naszej ofercie posiadamy dość szeroką gamę silników używanych i skrzyń biegów, które pochodzą ze stacji demontażu należących do naszej grupy działających w Szwecji, Finlandii, Norwegii, w Niemczech i we Francji. Dzisiaj bardziej niż kiedykolwiek wcześniej jest duże zapotrzebowanie przede wszystkim na odzyskiwanie surowców i regenerację części w związku z wahaniami cen surowców, jak również problemami w imporcie części, czy wytycznymi dotyczącymi obniżenia norm emisji CO2. Te wszystkie czynniki powodują, że regeneracja części jest bardzo przyszłościowa” – mówi Tomasz Dereń z formy Re-part.
Swoją ofertę prezentowała także firma „Myjki-Warsztatowe-Olczak„. Na stoisku można było zobaczyć m.in. myjkę do czyszczenia filtrów DPF.
„Produktem wartym uwagi w naszej ofercie są myjki wielofunkcyjne. W jednym urządzeniu mamy myjkę do mycia koszowego czyli automatyczną, gdzie wkładamy podzespoły. W tym samym urządzeniu można myć ciśnieniowo w kabinie gdzie myjemy pod ciśnieniem tzw. giętką lancą lub możemy myć filtry DPF – to wszystko w jednym urządzeniu” – wyjaśnia Hubert Olczak, właściciel firmy.
Wyposażenie warsztatów także znalazło swoje miejsce na targach. Prezentowała je istniejąca od 1980 roku rodzinna firma z Warszawy – Elwico.
„Zajmujemy się wyposażeniem warsztatów samochodowych przy czym nasza oferta to zarówno doradztwo techniczne, jak również realizacja projektu. Klienci mogą przyjść do nas ze swoimi pomysłami na obiekt bądź z projektami koncepcyjnymi, planami co w danym w serwisie chcą realizować, jakie zakresy napraw czy czy usług oferować swoim klientom i na podstawie tych rozmów jesteśmy w stanie wypracować indywidualne rozwiązanie” – mówi Ewa Mendel, wiceprezes zarządu Elwico.
Elwico jest bezpośrednim przedstawicielem w Polsce niemieckiej firmy AutopStenhoj – producenta podnośników podłogowych. W ofercie Elwico można znaleźć także m.in.: podnośniki do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych, odciągi spalin, linie diagnostyczne oraz urządzenia i akcesoria do wymiany i dystrybucji oleju.
Dodatki do czyszczenia i ochrony silnika prezentowała firma TEC-2000.
„Są to produkty służące dbaniu o silnik, płukanki do silnika, płukanki do wtryskiwaczy, do układu dolotu, dodatki do olejów oraz do układu chłodzenia. Produkujemy w Wielkiej Brytanii. Zachęcamy wszystkich klientów, żeby testowali nasze produkty. Dzięki nim warsztaty samochodowe mogą zaoferować dodatkowe usługi. Nasze produkty są stosowane m.in. przez floty transportowe, czy w transporcie budowlanym” – mówi Sławomir Goleniak z firmy TEC-2000.
Firma prezentowała m.in. TEC-2000 Engine Flush – płukankę do silników spalinowych, która usuwa zanieczyszczenia znajdujące się w rowkach pierścieni tłokowych, kanałach magistrali olejowej, popychaczy zaworowych. TEC 2000 Engine Flush pozbywa się m.in. osadu, nagaru, sadzy, a także dokładnie usuwa zużyty olej. Preparat stosuje się przy wymianie oleju.
Branżę olejową i dodatków do paliw czy oleju reprezentowała również firma Liqui Moly.
„Na targi przyjechaliśmy z naszym partnerem handlowym – firmą NEO Garage. Prezentujemy nowości, oleje samochodowe, motocyklowe, dodatki, cały asortyment, który w tej chwili posiadamy. Nowością jest m.in. olej silnikowy Molygen, który jako jedyny na rynku ma kolor zielony” – mówi Artur Miller z firmy Liqui Moly.
Rooks – to wystawca prezentujący na Automotive Parts Expo ofertę narzędzi i wózków warsztatowych.
„Zajmujemy się produkcją narzędzi do motoryzacji przede wszystkim dla mechaników samochodowych. Produkujemy narzędzia wysokiej jakości, ale w rozsądnej cenie. W ofercie mamy także szafki narzędziowe, podnośniki, żurawie do silników. Jesteśmy specjalistami jeżeli chodzi o narzędzia do wyciągania zapieczonych wtryskiwaczy na przykład w silnikach diesla bądź urwanych świec żarowych. Prezentujemy także narzędzia specjalistyczne naszych kilku marek, dzięki którym można m.in. wyciągnąć w 15 minut, a w nie pół godziny” – wyjaśnia Bartłomiej Bielecki z firmy Rooks.
Bogatą ofertę narzędzi i wózków warsztatowych można było zobaczyć na stoisku marki NEO TOOLS. Na stoisku odbywały się także konkursy, zwiedzający mogli porozmawiać z partnerem NEO Garage – Car Comfort Company, firmą zajmującą się wyciszaniem wnętrz samochodów.
„Mamy w ofercie 7 tys. produktów, na targach prezentujemy tylko część z nich – m.in. zestawy narzędzi i szafki narzędziowe. Wszystko można kupić na miejscu po atrakcyjnych cenach targowych” – mówi Zuzanna Murlinkiewicz, koordynator projektu NEO Garage.
Warszawska firma Samko prezentowała swoje usługi m.in. z zakresu naprawy automatycznych skrzyń biegów i serwisu turbosprężarek.
„Naprawiamy automatyczne skrzynie biegów, turbosprężarki, sprzęgła hydrokinetyczne, sprzedajemy też części do automatycznych skrzyń biegów, mamy dwa serwisy – jeden w Warszawie, a drugi w Miedznej. Jesteśmy na rynku od 30 lat” – mówi Mirosław Barbachowski z firmy Samko.
Sporo działo się na stoisku firmy Autoglass, która przeprowadziła polskie finały mistrzostw w naprawie, wymianie oraz kalibracji szyb samochodowych „Best of Autoglass„. Zwycięzca będzie reprezentował Polskę podczas finałów światowych, które odbędą się w Lizbonie w 2024 r.
„Zawody montażystów szyb samochodowych to dla nas wielkie święto. To zawód bardzo istotny ze względu na bezpieczeństwo kierowców. Szyba ma to ogromy wpływ. Dodatkowo, nowoczesne szyby po wymianie wymagają kalibracji. Naszym klientom oferujemy montaż szyb z użyciem profesjonalnych materiałów, w odpowiedniej temperaturze i przy odpowiedniej wilgotności, bo tylko wtedy nabiera ona właściwych parametrów” – wyjaśnia Piotr Trzcionka, dyrektor sprzedaży krajowej w NordGlass/AGC Automotive Replacment Glass Poland.
Firma posiada fabrykę szyb do samochodów w Koszalinie oraz 33 własne warsztaty wymiany szyb samochodowych, współpracuje z ponad 120 warsztatami partnerskimi.
Jednocześnie z Automotive Parts Expo odbywała się kolejna edycja targów motoryzacyjnych Warsaw Motor Show. Gwiazdą tegorocznych targów była Karolina Pilarczyk – tegoroczna mistrzyni Polski w klasie kobiet w serii Driftingowych Mistrzostw Polski oraz wicemistrzyni w klasie Masters zawodów Drift Open.
Oprócz Karoliny, w strefie gwiazd, która jak zawsze była tłumnie oblegana przez fanów, w tym roku swoje maszyny pokazały Kornelia Olkucka – kierowca F4 , oraz Mery Czepiel – mistrzyni Polski w rajdach Endurance. Panie wspólnie stworzyły strefę Mistrzynie Motorsportu, której inicjatorką i pomysłodawczynią była właśnie Karolina Pilarczyk.
„Dla mnie nie ma czegoś takiego jak rywalizacja. Ja cieszę się, że kobiet w motorsposrcie jest coraz więcej i będę wspierać każdą dziewczynę, która odważyła się realizować swoją pasje w motorsposrtowych dyscyplinach” – powiedziała Karolina Pilarczyk podczas wspólnego panelu na temat kobiecej motoryzacji.
Zdjęcia autora oraz: Automotive Parts Expo, BlogStar.pl