Autonomiczne Volvo przechodzi testy na szwedzkich drogach | MOTOFAKTOR

Autonomiczne Volvo przechodzi testy na szwedzkich drogach

Joint venture Volvo Cars uzyskało zgodę na rozpoczęcie testowania  jego oprogramowania do samodzielnego prowadzenia samochodów na szwedzkich autostradach.

Veoneer (spółka partnerska współprowadząca z Volvo spółkę joint venture) powiedział, że oprogramowanie Zenuity do autonomicznej jazdy na poziomie 4 – drugi najwyższy poziom – zostanie przetestowane w samochodzie Volvo przez wyszkolonych kierowców z rękami z dala od kierownicy przy maksymalnej prędkości 80 kilometrów na godzinę.

 

Wspólne przedsięwzięcie ma na celu nadążyć za większymi rywalami w wyścigu w rozwoju pojazdów autonomicznych. Obecnie firmy amerykańskie przewodzą, dzięki zgodzie dla Google Waymo w zeszłym roku na testowanie samochodów bez kierowców bezpieczeństwa na kalifornijskich drogach publicznych.

 

Nishant Batra, będący CTO Veoneera, powiedział w poniedziałek, że zatwierdzenie prawdziwych testów było „niezbędne do gromadzenia ważnych danych i funkcji testowych”.

 

Cruise, należący do General Motors, ogłosił gotowość do wdrożenia pojazdu autonomicznego bez sterowania ręcznego, podczas gdy BMW i Audi również uzyskały licencje na testowanie swoich pojazdów.

 

Uzyskanie uprawnień stało się trudniejsze po śmiertelnym wypadku z udziałem autonomicznego samochodu, który Uber testował przy użyciu własnego oprogramowania w pojeździe Volvo. W zeszłym miesiącu wznowił ograniczone testy na drogach publicznych.

 

Zenuity przeszło już kilka testów w Szwecji, po tym, jak w ubiegłym roku Volvo uzyskało pozwolenie na testowanie samochodów z funkcjami samojezdnymi, ale z wymogiem, aby kierowcy trzymali co najmniej jedną rękę na kierownicy przez cały czas, a samochody nie przekraczały 60 km/h.

Jest to mocny dowód na to, jak rozwija się umiejętność samodzielnego kierowania pojazdem przez Zenuity.

CTO firmy Veoneer - Nishant Batra

 

Rzecznik prasowy firmy Veoneer, Thomas Jonsson, powiedział, że jest zbyt wcześnie, by powiedzieć, kiedy Zenuity może potencjalnie być testowane bez kierowcy bezpieczeństwa.

 

Zenuity, stworzone przez Volvo i firmę Veoneer w 2017 r., ma oferować swoje pierwsze produkty wspomagające kierowcę w sprzedaży już w tym roku. Wkrótce potem produkty z technologiami autonomicznej jazdy.

 

Szwedzki producent samochodów, który jest własnością chińskiego Geely, ma własne cele, polegające na dostarczaniu samochodów autonomicznych po 2021 r., a do 2025 r. opierać jedną trzecią swoich dochodów z w pełni autonomicznych samochodów.

 

W ubiegłym roku Volvo podjęło współpracę z Baidu, aby wykorzystać autonomiczne oprogramowanie Apollo chińskiej firmy do opracowania autonomicznego samochodu poziomu 4.

 

Pojazd poziomu 5 będzie w stanie poruszać się po drogach bez wprowadzania danych przez kierowcę w każdych warunkach.

 

Źródło: Reuters

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).