BASF: rozbudowa zakładu w Środzie Śląskiej | MOTOFAKTOR

BASF: rozbudowa zakładu w Środzie Śląskiej

Firma BASF inwestuje w rozbudowę zakładu produkującego katalizatory samochodowe w Środzie Śląskiej.

Rozbudowa zakładu przewiduje nowe linie produkcyjne i dodatkową infrastrukturę do wyposażenia samochodów osobowych z silnikiem diesla i benzynowym w innowacyjne katalizatory i filtry firmy BASF. Inwestycja zwiększy istniejący zakład produkcyjny o ok. 14 tys. m kw. – czyli o ponad 50 proc. obecnego obszaru produkcyjnego, tworząc nowe miejsca pracy w Regionie Dolnego Śląska.

Zwiększona wydajność i najlepsza w swojej klasie technologia, w jeszcze większym stopniu umożliwiają klientom BASF spełnienie zaostrzonych norm emisji NOx i cząstek stałych dla silników napędzanych olejem napędowym i benzyną, takich jak Euro 6d. Nasz zakład produkcyjny w Środzie Śląskiej jest największym zakładem produkującym katalizatory samochodowe BASF w regionie Europy, a wraz z planowaną rozbudową umocnimy nasze zaangażowanie na rzecz naszych klientów i strategii rozwoju biznesu w rejonie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

BASF Vice President Mobile Emissions Catalysts Europe - Tilo Horstmann

 

Producenci samochodów rozpoczęli pracę z nowymi przepisami we wrześniu 2017 r., kiedy wprowadzono regulacje Euro 6d „Emisje w rzeczywistym ruchu drogowym” (RDE) obowiązujące w Unii Europejskiej. Przepisy Euro 6d dotyczące emisji spalin określają konkretne wartości graniczne emisji, które muszą być spełnione w rzeczywistych cyklach jazdy.

Wprowadzenie limitów opartych na RDE zapewnia lepszą jakość powietrza. Nasze technologie, zarówno dla pojazdów napędzanych olejem napędowym, jak i benzyną, zostały zaprojektowane tak, aby spełniać nawet najbardziej restrykcyjne normy. Najnowocześniejsze technologie BASF sprawiają, że diesel jest konkurencyjną, czystą technologią. Ma on również kluczowe znaczenie dla portfolio silników, mającej na celu osiągnięcie ogólnych docelowych poziomów emisji CO2 w nowoczesnej mobilności.

BASF Senior Vice President, Mobile Emission Catalysts - Dirk Demuth

 

Planowana rozbudowa przewiduje stworzenie najnowocześniejszych linii produkcyjnych z pełnym zakresem technologii katalizatorów i filtrów spalin, w tym selektywną redukcję katalityczną na filtrze (SCR.2F). To opatentowana technologia, która łączy rozwiązanie katalizatora SCR z filtrem cząstek stałych, co pozwala kontrolować emisję tlenków azotu (NOx) i cząstek stałych z silników wysokoprężnych w jednym miejscu. Ponadto, zostaną wyprodukowane technologie adsorpcji tlenków azotu, Lean NOx Trap (LNT) i innowacyjne katalizatory czterofunkcyjne (FWC).

 

Źródło: BASF

Zapisz się na newsletter główny

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

To był tydzień!

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Strefa Ciężka

Chcę otrzymywać wiadomości e-mail (W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrybcji).

 

Subscribe to our newsletter

Send me your newsletter (you can unsubscribe at any time).