General Motors poinformował, że rozszerza akcję wycofania do naprawy samochodu elektrycznego Chevroleta o kolejne modele z lat 2019 i 2020-2022, w tym Bolt EUV. Akumulatory dostarczane do tych pojazdów mogą mieć dwie wady fabryczne w ogniwie akumulatora, co zwiększa ryzyko pożaru.
GM deklaruje, że wymieni wadliwe moduły akumulatorów na nowe, co wiąże się z dodatkowymi kosztami w wysokości około 1 miliarda dolarów.
Wadliwe baterie dostarcza koncernowi firma LG z zakładów produkcyjnych w Korei. GM i LG pracują nad usunięciem przyczyny usterek. Natomiast koncern GM wystąpi do LG o zwrot kosztów akcji naprawczej.
GM zalecia właścicielom Boltów, aby ładowali baterie do maksimum 90 proc. ich pojemności, a samochody ze względów bezpieczeństwa parkowali poza zamkniętymi pomieszczeniami.
Źródło: General Motors