Opracowana i zaprojektowana z wykorzystaniem najnowszych technologii Bridgestone, opona Battlecross X31, według danych producenta, podnosi osiągi motocykla, zapewniając wysoką trakcję i przyczepność, a także zwiększoną stabilność i zakres osiągów.
W nowej oponie Bridgestone Battlecross X31 zastosowano technologię Castle Block na blokach w strefie barkowej przedniej opony oraz na wszystkich blokach na tylnej oponie, które poprzez swój wypukły przekrój zwiększają przyczepność motocykla. Technologia zwiększa również nacisk na podłoże dzięki czemu daje prowadzącemu poczucie stabilności na śliskich nawierzchniach, poprawiając przy tym kontrolę i sterowność. Ponadto, większa liczba krawędzi na blokach bieżnika ma zapewniać większą stabilność na zakrętach i trakcję niezależnie od typu terenu.
Nowy wzór bieżnika, z asymetrycznym wzorem bloków tylnej opony, również poprawia siły trakcyjne opon Bridgestone Battlecross X31, które wraz z obniżonym profilem bloków mają zapewniać większy zakres wydajności. Na nowo zaprojektowany rozmiar i rozmieszczenie bloków daje jeszcze lepszy kontakt opony z podłożem, poprawiając wyczucie wszelkich nierówności podczas jazdy w trudnym terenie.
Dodatkowo nowy wzór opony zwiększa przyczepność i siły trakcyjne, obniżając przy tym sztywność bieżnika dla optymalnej stabilności motocykla. Wszystko to w połączeniu z dodaniem chłodzących żeber w ścianie bocznej opony, tworzy zawirowania powietrza zwiększające efekt chłodzenia na powierzchni opony, prowadząc do jej mniejszego zużycia i jednocześnie zapewniając stałe osiągi przez cały okres użytkowania.
Najnowsza motocrossowa opona Bridgestone ma być dostępna w sześciu rozmiarach i pojawi się na rynku w pierwszym kwartale 2022 roku.
Chcieliśmy zapewnić naszym klientom motocrossowym rozwiązania zwiększające prędkość i kontrolę w trudnym terenie. W wyniku naszej pracy powstała Bridgestone Battlecross X31, opona wykorzystująca najnowsze technologie, zaprojektowana dla zawodników poszukujących wszechstronności i spójności osiągów. Ta opona naprawdę pozwoli przenieść jazdę w trudnym terenie na wyższy poziom.
szef działu motocykli w Bridgestone EMIA - Nico ThuyŹródło: Bridgestone